IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Harrastukset
Perustettu
20.12.2004
Tilastot
Käyntejä: 11 136 (1.7.2008 alkaen)
Kommentteja: 4
Koko
1018 jäsentä
Tyttöjä: 464 (46 %)
Poikia: 554 (54 %)
Sijoitus koon mukaan: 507
Keski-ikä
37,3 vuotta
Otos: 683 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 36,1 vuotta
Poikien keski-ikä: 38,4 vuotta
Valvojat
toivo, Armoton, deisto

Jäsenet (1018)

DocCaeruleus-Biitti-toivoIsamuandromeda12012-JJIIIPezQ_MaryanaRane1608DDiabolikkiikiduane-GINGA-CermiFryGuyRankeriBP
Indyana Jones ja kristallikallon valtakunta sekä vielä toisena American Crime.
Oli kyllä aikamoisen vaikeaa löytää toinen leffa Indyn kaveriksi, mutta kun bonus oli käyttämättä niin olihan se joku toinenkin elokuva otettava. Ja kai tuo American Crime ihan hyvä varmaan on, semmoista trilleriä/draamaa hain toiminnantäyteisen Indyn vastapainoksi.

hn-[Ei aihetta]Luonut: hn-Maanantai 17.11.2008 00:46

Jos olet nähnyt yli 70, sinulla ei ole elämää.


( ) Napoleon Dynamite
(x) Oldboy
( ) The Proposition
( ) The Anchorman
( ) Wake up, Ron Burgundy
(x) Crybaby
(x) Battle Royale
(x) Battle Royale 2
(x) Sin City
(x) Sinussa on se jokin
(x) Harry Potter: Viisasten kivi
(x) Harry Potter: Salaisuuksien kammio
(x) Harry Potter: Azkabanin vanki
(x) Harry Potter: Liekehtivä pikari
(x) Mr. and Mrs. Smith
(x) The Mexican
(x) Nemoa etsimässä
(x) Leijonakuningas
(x) Ocean's eleven
(x) Ocean's twelwe
(x) Spy Game
(x) Fight Club
(x) Meet Joe Black
(x) Seven
(x) Thelma & Louise
(x) Grease
(x) Seitsemän vuotta Tiibetissä
(x) Pirates of the Caribbean
(x) Troija
(x) Starsky and Hutch
(x) Saw
(x) Saw 2
(x) Moulin Rouge
(x) Scream
( ) Scream 2
( ) Scream 3
(x) Scary Movie
(x) Scary Movie 2
(x) Scary Movie 3
(x) Scary Movie 4
(x) The Grinch
(x) American Pie
(x) American Pie 2
(x) American Wedding
(x) I, Robot
(x) Teksasin moottorisahamurhaaja (alkuperäinen)
( ) Teksasin moottorisahamurhaaja (uudempi)
(x) Men in Black
(x) Men in Black 2
(x) The Village
( ) Along Came Polly
(x) Forrest Gump
(x) Deep Impact
(x) The Terminal
(x) Halloween
(x) The Ring
(x) The Ring 2
(x) Space Jam
(x) Chigaco
(x) Riku Rikas
(x) The Day After Tomorrow
(x) I am Sam
(x) Taru Sormusten Herrasta: Sormuksen ritarit
(x) Taru Sormusten Herrasta: Kaksi tornia
(x) Taru Sormusten Herrasta: Kuninkaan paluu
(x) Ten Things I Hate About You
(x) Just Married
(x) Painajainen Elm Streetillä
(x) Titanic
(x) Romeo & Julia
(x) Tiedän mitä teit viime kesänä
(x) Tiedän yhä mitä teit viime kesänä
(x) Independence Day
(x) Bad Boys
(x) Bad Boys 2
(x) ET
(x) Yksin kotona
(x) Yksin kotona 2
(x) Yksin kotona 3
(x) Mio poikani Mio
( ) Katto Kassinen
(x) How to Lose a Guy in 10 Days
( ) Calendar Girls
(x) Catch Me If You Can
(x) Spider-Man
(x) Spider- Man 2
(x) The Fifth Element
(x) Air Force One
(x) Sound of Music
(x) Terminaattori
(x) Terminaattori 2
(x) Terminaattori 3
(x) Vanilla Sky
(x) Addams Family
(x) Ace Ventura
(x) Valehtelija, valehtelija
(x) Hevoskuiskaaja
(x) 8 mile
(x) Die Hard
(x) Eurotrip
(x) Deep Blue Sea
( ) Casper
( ) Alexander
(x) Save the Last Dance
(x) Pretty Woman
(x) Melkein julkkis
(x) Uneton Seattlessa
(x) Top Gun
( ) Sairaan kaunis maailma
(x) Mean girls
( ) Cast Away
( ) Wicker Park
(x) Kuka sanoo tahdon?
( ) Vuosi nuoruudestani
(x) Shrek
(x) Shrek 2
(x) Viimeinen Samurai
(x) Kimpassa
(x) Fucking Amål
(x) Saksikäsi Edward
(x) Vihreä maili
(x) Amelie
( ) The Truman Show
(x) School of Rock
(x) Big Fish
(x) Pelastakaa sotamies Ryan
(x) Austin Powers
(x) Austin Powers: Agentti joka tuuppasi minua
(x) Austin Powers: Kultamuna
(x) Pelikaanimies
(x) Blues Brothers
( ) Blues Brothers 2000
(x) Aristokatit
( ) Piano
(x) American Beauty
(x) Pahat Pojat
(x) Pitkä kuuma kesä
(x) Honey
(x) Notting Hill
(x) Kummelin kultakuume
(x) Morsian karkuteillä
(x) Karhuveljeni Koda
(x) Herrasmiesliiga
(x) Pieni suklaapuoti
(x) Kauna
(x) Kauna 2
(x) Helmiä ja sikoja
(x) Erin Brochowich
(x) Ihmeperhe
( ) Kellopeliappelsiini
(x) King Arthur
( ) Requiem for a Dream
(x) The Phantom of The Opera
(x) Koirankynnen leikkaaja
(x) Heinähattu ja Vilttitossu
(x) Dancer in the Dark
(x) Lapsia ja aikuisia
( ) Star Wars Episode I The Phantom Menace
( ) Star Wars Episode II Attack of The Clones
( ) Star Wars Episode III Revenge of The Sith
( ) Star Wars Episode IV A New Hope
( ) Star Wars Episode V The Empire Strikes Back
(x) Star Wars Episode VI Return of The Jedi
( ) Sleepy Hollow
(x) Unbreakable
(x) Jali ja suklaatehdas
(x) Boys don't cry
(x) Syksy New Yorkissa
(x) Kuutamolla
(x) Kaverini mahtava Joe
( ) Olimme sotilaita
( ) Häjyt
(x) Pikkunaisia
(x) Kukkia ja sidontaa
(x) Kolmetoista
( ) Alien vs. predator
(x) Braveheart
(x) Narnia
( ) American history X
( ) Jarhead
( ) Rukajärven tie
(x) Levottomat
(x) Bridget Jones- elämäni sinkkuna
( ) Armageddon
(x) xXx
(x) Ice Age
(x) Trainspotting
( ) Tank Girl

= 150 +

ess--i<3Luonut: ess--iTorstai 13.11.2008 23:47

rillun kanssa elokuvissa
"siel on varmaa iha vitusti sakkkii"
siel:
"sakkii ku saipapelis" siis 10 ihmist mein lisäks vissii :)

vip paikat mut huonot penkit !!;D
Kuukauden kirjaostokseni on Paulo Coelhon Yksitoista minuuttia ja lisäksi vuokrasin M. Night Shyamalanin uusimman leffan The Happening jonka pääosassa loistaa Mark Wahlberg.

Firestarter13LeffojaLuonut: Firestarter13Perjantai 10.10.2008 01:36

Kaksi leffaa olis taas katselussa.
Ensinnäkin Quentin Tarantinon elokuva Hell Ride, sekä Fantastic Four: Rise of The Silver Surfer.
Molemmat olivat aivan katsomisen arvoisa elokuvia, vaikkakin jälkimmäisestä pidin hienokseltaan enemmän.

Ensin Iron Man.
Marvelin sankareista Iron Man ei ole ollenkaan niitä kaikista vahvimpia, puvun voimalähdekin on rajallinen, eikä persoona Tony Stark/Iron Man ole kovinkaan mielenkiintoinen, vaan sangen kliseinen rikas, kultalusikka suussa syntynyt playboy. Iron Manin puku itsessään on pikemminkin kone, tavallaan kuin hävittäjäkone toiminnoiltaan tietenkin vain monipuolisempi ja vertaus siihen tehdään kyllä hyvin selväksi katsojalle. Se poikkeaa siis Marvelin maailman mutanteista tai muuten itsessään vahvoista, outoja voimia omaavista hahmoista. Ilman pukuaan Tony ei pystyisi mihinkään, toisin kuin useimmat muut Marvelin sankarit. Ja elokuvan lopputaistelusta tulee melkein jo Transformersit mieleen.
Helpommin Marvelin maailma lumoaakin katsojansa X-Men filmeissä, joista löytyy myös sitä filosofis-sosiologista sanomaa. Tämä kun ei ole niistä sarjakuvaan perustuvista elokuvista niitä ihan parhaita.

Rakkautta koleran aikaan
Etelä-Amerikkaan sijoittuva herkkä, intohimoa ja tunteita pursuava tarina Florentinosta joka rakastuu Ferminaan, mutta jonka osa on odottaa rakastettuaan läpi melkein koko elämänsä. Elokuvan visuaalinen ilme on paikoin jopa henkeäsalpaavan upea, etelä-amerikan uljaat maisemat vievät katsojan mennessään yli kaksituntiselle romantiikan täyteiselle matkalle. Kuin hyvä viini, niin myös tämä elokuva paranee vanhetessaan. Lopussa katsojakin odottaa malttamattomana saavatko Florentino ja Fermina lopultakin toisensa, vai erottaako heidät vieläkin jokin pahantahtoinen voima?
Tämän elokuvan katsottuaan uskoo siihen että rakkaus voi kestää läpi koko elämän, että se on ikuista. Tämä elokuva kannattaa katsella hyvin monen asian vuoksi, se on visuaalisesti kaunis elokuva, romantiikka, etelä-amerikan tunnelma ja hyvä musiikki, hyvät näyttelijäsuoritukset ja ennen kaikkea se tunne millaisen leffa jättää.
Voin suositella leffaa estoitta kaikille.




Joku päivä tällä viikolla ja lauantai tuntuis sopivalta siihen.
Eli vuokraan kaksi, tai jopa kolme leffaa ja katselen ne mutustellen samalla karkkeja.:)

Firestarter13Torstai-iltaLuonut: Firestarter13Perjantai 03.10.2008 00:40

Soitin justiin hanille ja puhuttiin varmaan jotain tunnin verran.
Sitä ennen kaupungilla maksoin yhden laskun, jonka jälkeen pelasin V4:ää ärrällä (ja tietty sain voitonkin), jonka jälkeen kävin videovuokraamossa, jossa harkitsin elokuvan Rakkautta koleran aikaan vuokraamista. Tunsin itseni kuitenkin väsyneeksi ja päätin siirtää sen vuokraamisen toiseen kertaan.
Se elokuva on kuitenkin must, sen katsominen vain siirtyi parilla päivällä.

[Wertuzzi]Mickybo & MeLuonut: [Wertuzzi]Maanantai 29.09.2008 01:47

Loistava elokuva Butchin ja Kidin hengessä..

FryGuyElävä kuvaLuonut: FryGuySunnuntai 07.09.2008 02:07

Vielä muutama vuosi sitten elokuvat olivat minulle pääasiassa viihdettä ja ajanvietettä. Pidin elokuvista, joita monet kriitikot haukkuivat ja arvostelin enemmän niiden tapahtumia hahmottamatta kokonaisuuksia. Elokuvat kuten Godzilla, Daredevil, Mr.Bean, Scary Movie ja vielä uusin King Kong saattoivat liikkua suosikkileffojen listalla. Kuulostaa varmasti uskomattomalta, mutta elokuvien lähes merkityksetön fyysinen sisältö, kuten näyttävät taistelukohtaukset ym. olivat se keskeisin asia vielä tuolloin. Sama pätee nykypäivänä valitettavan suureen osaan katsojista ja elokuva-studiot rahastavat suuria summia tekemällä isoilla rahoilla järjettömän paskoja elokuvia kuin liukuhihnalta. Studioita asia ei kiinnosta, sillä voittoa tulee, ideoita löytyy ja vaikka ei löytyisikään niin sitten tehdään turhia jatko-osioa jo olemassa oleville mestariteoksille. Onko siis järki lähtenyt tuotantoportaasta kokonaan? Epäilen.

Olen aina pitänyt kuvaamisesta, kuvankäsittelystä, videokuvaamisesta, piirtämisestä ja kirjoittamisesta. Kaikkea on tullut tehtyä paljon, mutta onni ei ollut myötä kun hain opiskelemaan TTVO:lle (Tampereen Taiteen ja Viestinnän Oppilaitos). Pääsin kuitenkin 2006 sisään Voionmaan opistolle ja kävin siellä vuoden mittaisen Elokuva- ja TV-linjan opinnot. Käsitykseni elokuvanteosta ja itse elokuvasta muuttuivat tuon vuoden aikana merkittävästi. Voisin jopa sanoa, että monelta osa-alueelta "silmäni aukenivat". Opistolla tuli opittua paljon perusasioita, mutta ehkä eniten tuli opittua muilta opiskelijoilta, joilla oli kokemuksia alalta ja runsas määrä perusteltuja mielipiteitä elokuviin liittyvistä asioista.

Kun asiaan tarkemmin perehtyy niin elokuva-studioiden syyttäminen paskoista elokuvista lienee suurelta osin turhaa. Syy on yleisössä, joka ei osaa katsoa elokuvaa pintaa syvemmälle. He odottavat näkevänsä paljon erilaista "silmänruokaa", kuulevansa paljon (tyhmiä) vitsejä ja saavansa (kliseisen) odottamansa lopun elokuvalle. Puhun nyt siis todella suuresta ihmismäärästä (en kaikista) ja varmasti moni lukija suunnittelee nyt mahdollisimman tehokkaita vastaväitteitä. Tämä on kuitenkin fakta, vaikka ihmiset ovatkin erilaisia ja pitävät erilaisista elokuvista niin nykypäivän elokuvista suurin osa ovat pelkkiä rahastukseen tehtyjä useita sisällöttömiä kuvia sekunnissa. Onko elokuva kuolemassa sukupuuttoon? Alalla on paljon lahjakkaita tekijöitä ja alalle on tyrkyllä vieläkin enemmän osaavaa porukkaa, mutta kysymys kuuluukin, että antavatko suuret studiot heille mahdollisuuksia? Uskaltavatko he ottaa sen riskin, että tätä monen oscarin ehdokasta ei menekään miljoonat ihmiset ympäri maailman katsomaan sen takia, että siitä puuttuu älytön räiskintä, kliseet ja (tyhmä) huumori? Elokuvien keskeisin asia on aina ollut niiden sanoma sekä juoni, mutta "evoluution" saatossa pelkkä ulkokuori näyttää riittävän katsojista suurimmalle osalle. Täytyy myöntää, että suunta näyttäisi olevan jyrkästi alaspäin, mutta niin se on maailmalla monessa muussakin asiassa tänä päivänä. En kuitenkaan suostu uskomaan elokuvan "sukupuuttoon", mutta olen erittäin huolestunut nykytilanteesta niin Suomessa kuin maailmallakin.

Voionmaan opiston aikana ja jälkeen olen itse kuvannut, ohjannut tai ollut muussa roolissa mukana useissa kymmenissä projekteissa. Käsitys elokuvasta muovaantui paljon ja muutos jatkuu vielä tänäkin päivänä. Ensimmäisenä päivänä opistolla kämppikseni kysyi minulta kolmea suosikkielokuvaani. Vastasin: "King Kong, Dawn of the Dead sekä Taru Sormusten Herrasta". Peter Jackson ja Zack Snyder olivat ohjaajina siis vahvasti edustettuina tuolla listalla, mutta tähän päivään tultaessa tilanne on muuttunut lähes dramaattisesti. Selkeää kärkikolmikkoa on vaikea hahmottaa, mutta Pulp Fiction, Kellpeli appelsiini, Fight Club, Unelmien sielunmessu, Mulholland Drive, Alien ja Kummisetä pyörivät siellä kärkipäässä. Quentin Tarantino, David Fincher, Stanley Kubrick, David Lynch sekä Quillermo Del Toro, M. Night Shyamalan, Ridley Scott, James Cameron ja John Woo kuuluvat ensimmäisenä mieleen juolahtavaan ohjaajat-listaan, jonka järjestys tämä ei suinkaan ollut.

Elokuvantekijänä pohdin tulevia suunnitelmiani ja käsityksiäni jokin aika sitten kun tutustuin ensimmäistä kertaa David Lynchin teoksiin. On vieläkin paljon ohjaajia sekä klassikoita, joihin en valitettavasti ole tutustunut, mutta jätettäköön ne toistaiseksi mainitsematta. Lynch on niitä ohjaajia, joista olen kuullut puhuttavan eniten, mutta en ollut vielä nähnyt ainuttakaan hänen elokuvaansa. Elokuvanteon suhteen olen aina omannut tietyt "rutiinit" ja selaillut mielessäni suosikkiohjaajieni teoksia ja koittanut ammentaa niistä ideoita. Pyrin aina tekemään jotain uutta ja haluan tarjota pienelle yleisölle aina jotakin uutta katsottavaa.

Voisin verrata elokuvaa palapeliin. Katsojalle on ennen esitystä tarjottu yksi kuva sarjakuvasta. Tuo kuva on johdatteleva, mielenkiintoinen sekä kysymyksiä herättävä. Kaikki loput kuvat koostuvat palapelistä ja ne tarjoillaan katsojalle elokuvan aikana. Kaikilla elokuvantekijöillä on oma tyylinsä ja elokuvasta sekä sen tarinasta riippuen palaset tarjoillaan vaihtelevassa järjestyksessä. Kliseinen ja tylsin tapa on antaa palaset oikeassa järjestyksessä tasaiseen tahtiin, tarjoamatta minkäänlaisia yllätyksiä. Joissakin elokuvissa katsojalle annetaan elokuvan alussa tärkeitä palasia elokuvan loppupuolelta, mutta lopullinen kuvio onnistuukin olemaan kaikkea muuta kuin osattiin odottaa. Sitten on David Lynch, joka leikkelee tarjoiltavat palaset entistä pienemmiksi. Hän antaa katsojalle palasia sieltä sun täältä ja heittää puolet palapelistä roskiin. Tällä tavalla rikotaan taitavasti normeja ja pakotetaan katsoja ajattelemaan. Saaduista paloista katsoja voi nähdä palapelin lopputuloksen, joka onkin aivan jotain muuta kuin ennen elokuvaa saatu kuva antoi ymmärtää.

Lynch auttoi pääsemään eroon normeista ja tietyistä ajattelutavoista, jotka ovat toistuneet projektista toiseen. Elokuva on todella paljon muutakin kuin pelkkä kaunis ulkokuori. Elokuva on maailman haastavin sekä monipuolisin taiteenlaji. Taiteenlaji, joka tarjoaa järjettömän suuren määrän työkaluja tekijälleen. Ei ole olemassa aikaa, paikkaa, faktaa tai fiktiota ennen kuin luot sellaisen.