IRC-Galleria

JOHANNEKSEN ILMESTYS 20:

[ 4. Ja minä näin valtaistuimia, ja niille istuttiin, ja heille annettiin tuomiovalta — ja myös niiden sielut [minä näin], jotka oli teloitettu Yeshuan todistuksen ja Jumalan sanan vuoksi, ja ketkä vain eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa, eivätkä olleet ottaneet merkkiä otsaansa ja käteensä — ja he heräsivät eloon, ja hallitsivat Messiaan kanssa ne tuhat vuotta.
5. Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat täyttyneet: tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa: näihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Messiaan pappeja, ja he hallitsevat Hänen kanssaan tuhat vuotta. ]

Ja sitten tulee tuomio!

[ 7. Kun ne tuhat vuotta ovat täyttyneet, päästetään sielunvihollinen vankeudestaan
10. Ja paholainen, joka heidät eksytti, heitettiin tulen ja tulikiven järveen, jossa myös peto ja väärä profeetta olivat, ja heitä vaivataan päivällä ja yöllä ikuisuudesta ikuisuuteen.
11. Sitten minä näin suuren valkoisen valtaistuimen ja Hänet joka istui sen päällä, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille löytynyt piilopaikkaa.
12. Ja minä näin kuolleet, sekä suuret että pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin. Ja myös toinen kirja avattiin, joka on elämän [kirja] — ja kuolleet tuomittiin ]

Tuomiolle joutuvat siis kaikkien aikojen kuolleet! Jakeessa 6 mainitaan, että toisella kuolemalla ei enää ole valtaa niihin jotka ovat Messiaan seurakunta ja hänen tähtensä menehtyneet, vihanajassa marttyyreina.Tämä mainitaan ennen 1000 vuotista valtakunnan asettamista ja perustamista, eli tämä lupaus on Karitsan morsiamelle.

Jakeessa 12 mainitaan että kuolleet nousevat tuomiolle. Eivät nämä enää, jotka ovat elossa ja mainittunuina jakeessa 6. Sillä jae 6 ilmaisee että he eivät joudu toiseen kuolemaan. Eikä näin ollen myöskään taas tuomittaviksi. No, ketkä sitten joutuvat viimeiselle tuomiolle? Vastaus kysymykseen on, sinne joutuvat kaikkien aikojen ihmiset, jotka ovat olleet jumalattomia, jumalan kieltäjiä ja pilkkaajia. Myös kaikki 1000 vuotisen valtakunnan ihmiset, ynnä vihan ajassa elävät ihmiset. Eli kaikki ne jotka eivät ole temmattuja ylös, siis eivät ole Messiaan seurakunta ja marttyrejä Hänen nimensä tähden.

Tapahtuu niin, että Hän Jeshua, seurakunnan Herra tempaa tykönsä jo Pyhitetyn seurakunnan. Joka ei valvo ja on kaikella tavalla turmeltunut, jää vihan aikaa. Sillä sellaisessa ei voi Pyhä Henki olla palavana. Ei voi olla samassa temppelissä kahta herraa, eli ihmismieli-, ja -sydän joka on kimpassa maailman ja paholaisen kanssa, ja toisaalta Jeesus Pyhän Hengen kautta. Ei käy!

Messias Herra Jeesus tempaa Pyhittyneen, maailmasta eroon kasvaneen ja muodostuneen seurakunnan tykönsä. Tämä on tosi! Viisi neitsyttä pääsee häihin, viisi ei. Kaikilla kymmenellä on Pyhän Hengen lamppu, viidellä tyhmälläkin on lamppu, mutta ei Pyhän Hengen voitelua ja valoa. He kolkuttavat liian myöhään, mutta he eivät pääse. Pyhä Henki eli pidättäjä on poistunut seurakunnan myötä maailmasta. Nämä tyhmät itselle vain eläneet uskovat jäävät maailman armolle. Kuollako marttyyrikuolema, vai alistua antikristukselle?

Toisin sanoen viisaat neitsyet ovat Pyhiä, ja tuominneet jo omat lihalliset halunsa tässä aikakaudessa. Ilman omien itsekkäiden halujen tuomitsemista, ei voi saada armahdusta. Uskon että kaikki pikkulapset myös tempautuvat yläilmoihin, sen tähden että ovat viattomia ja tahrattomia omaltatunnoltaan. Samoin useat vammaiset, jotka ovat lapsen tasolla kehityksellisesti, älylliseltä ja psyykkiseltä tasolta.

RAAMATTU 2005 ~ Käännös: http://www.nettiseurakunta.net/2005
Ihminen joka on hengellinen, on varovainen, jopa itsessä hyvin epävarma, mutta hengessä luja ja vakaa. Ihminen joka on hengellinen, on kärsivällinen, ja valitsee toisin kuin luonnollinen ihminen valitsisi. On oltava valveille joka hetki. Aina hengellisesti vireillä, ja upoksissa Pyhään Henkeen. Hengellisen ihmisen lihan mieli on kaikkein heikoin ja riisutuin, siksi Hengessä eläminen on hänen välttämättömyytensä. Ja se siksi, koska hengellinen ihminen on joutunut antautumaan, ja monesti kutistumaan olemattomiin, itsessään. Että voi olla hengellinen, täytyy olla pieni oma hallitseva ego.

Se on myös niin että uskovan ei pidä olla toisen ihmisen vedettävänä kuin narusta, tiedättehän teattereissa, kun on niitä nukkeja, joita ohjaillaan vivuista?

Jos koet että olet uskossa oikeassa asemassa, oikeassa, Jumalan Sanan valossa. Niin pysy siinä, älä ailahtele, vaikka sinua pyritään ulkoapäin hallitsemaan. Sinussa on Jumalan Henki, ole siis Hänen ohjailtavana ja johdateltavana. Jolla on hengelliset korvat, silmät, ajatukset ja mieli. Virittäköön ne joka aika palaviksi. Anna Herran muovata sinua, henkensä ja Sanansa kautta. Älä ole ihmisten asiantilojen, ja käsitteiden orja. Vaan ole vapaa Kristuksessa. Jos olet valvova uskova, niin tiedät minkä vaikutuksen alaisena kukakin tulee eteesi. Erotat sanoista, kuka on hengessä. Kuka lihassa. Erotat sen kokonaiskuvasta. Tiedät sen, sillä Jumalan Henki tutkii kaiken, kun olet Hänessä, sinä myös tiedät sen.

Matt. 26:41
[ Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko.`` ]
Gal. 5:17
[ Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan. Nämä ovat nimittäin toisiaan vastaan, niin että te ette tee sitä mitä te tahdotte. ]

RAAMATTU 2005 ~ Käännös: http://www.nettiseurakunta.net/2005
1. Mooseksen kirja 25:29 -34

[ Kerran, kun Jaakob oli keittänyt itselleen keiton, tuli Eesau kedolta nälästä nääntyneenä. Ja Eesau sanoi Jaakobille: ``Anna minun särpiä tuota ruskeata keittoa, sillä minä olen nälästä nääntynyt``. Sentähden hän sai nimen Edom. Mutta Jaakob sanoi: ``Myy minulle ensin esikoisuutesi``. Eesau vastasi: ``Katso, minä kuolen kuitenkin, mitä minä esikoisuudellani teen?`` Jaakob sanoi: ``Vanno minulle ensin``. Ja hän vannoi hänelle ja myi esikoisuutensa Jaakobille. Ja Jaakob antoi Eesaulle leipää ja hernekeittoa. Ja hän söi ja joi, nousi ja meni matkoihinsa. Niin halpana Eesau piti esikoisuutensa. ]


Tässä alkoi tuo Raamatun kohta ja tämä aihe nousemaan mieleeni erikoisella tavalla. Tiedätkö että oli kaksi veljestä. Toinen oli esikoinen ja toinen kuopus. Toinen saava erikoissiunauksen, toinen ei sitä.

Voimme sitä verrata tämän päivän uskoviin. Ohitatko monta siunausta elämässäsi, kun hankkiudut maailman kanssa yhteen. Myyt aikaasi ja sydäntäsi maailmalle. Elätkö tämän ajan ahneudessa?

Etkö kestä kiusausta? Et nälkää, et valtavirran syöttöbuumia, vaan annat periksi ja joudut sen kietomaksi. Jos siis, todella haluat osaksi Jumalan siunauksen ja suopeuden elämääsi ja tähän hetkeen, vastusta kiusausta. Pysy lujana. Onhan Sanassa kirjoitettuna, että Herra valmistaa aina ulospääsyn kiusauksen oheen.

Mitä oli sitten esikoisen siunaus. Se oli Herran mielisuosio. Ajallinen ja hengellinen. Erikoista on se, että Jaakob sen kierosti hankki itselle. Mutta tästä voimme kuitenkin saada hyvän opetuksen, että saadaksemme siunauksen, ei pidä antaa periksi pahalle, vaan pysyä siinä uskossa, missä on, ja edetä siinä.

Jos Herra on puhunut sinulle, joulumässäilystä. Niin,kunnioita itseäsi, uskon tähden ja älä sorru siihen. Uskolliset palkitaan. Joka on uskollinen vähässä, on myös paljossa uskollinen. Jos omatuntosi, on kahta mieltä, niin älä tee mitään. Älä paaduta itseäsi, ja anna heikomman piirteen voittaa. Vaan sen mikä on Herrasta, ja vaikeampaa.

On asiasi mikä tahansa, joka aiheuttaa ristiriitaa, ja valintatilanteen. Niin älä tee mitään hetkellistä. Odota. Niin Herra antaa avun, niille jotka odottavat. Jotka hätäilevät, niin he eivät näe ja ymmärrä mitään. Tuntevat ainoastaan. Tämä oli sanoma jonka koin tuoda esille tässä ja nyt.

RAAMATTU 2005 ~ Käännös: http://www.nettiseurakunta.net/2005
Jeesuksen seuraaminen on itsensä kieltämisen tie. Moni uskova tyytyy siihen että Jeesus on uhrattu. Ja onhan se toki niin että Hän on ainut kertainen ja Pyhä uhri edestämme. Mutta! Me! Meidän täytyy myös panna pois vanha ihmisemme ja uhrata se pois. Syntimme huuhtoo Karitsan Pyhä Veri. Mutta oma itsemme, se on uhrattava Jumalalle. Ilman uhria ei pala Jumalan kirkkauden kuluttava Tuli! Jos tahdot ja minä tahdon, olla Jumalan Temppeli, jossa on Jumalan Tuli, niin uhratkaamme itsemme Hänelle, otollisiksi uhreiksi. Ja niin Hän muuttaa ihmisen omaksi Kunniansa kanavaksi. Seuratkaamme Jeesusta, joka uhrasi itsensä edestämme.

Meidän ei tarvitse mennä ristille ei uhrialttarille kirjaimellisessa muodossa. Mutta hengellisessä kyllä. Tämä on Pyhitystä. Tämä on ainoa asia, millä Jumalan mielisuosio laskee ihmisen ylle. Tämä on ainoa asia, millä saat Hänen suosionsa. Anna Karitsan veren puhdistaa sinut, ja anna itsesi näin sydämestäsi, ja koko sielustasi, tahdostasi ja mielestäsi Hänelle. Niin olet Pyhä Temppeli. Suloinen tuoksu, suloinen ääni, suloinen näky, Hänen edessään.

Temppelin kunto ratkaisee. sen sisältö. Onko Jumalan Valtaistuin Hänen omansa, vai onko se ihmisen vallassa. Onko ihmisen pää Kristus, johtaja Hän. Vai ihminen? Ihminen, uudestisyntynyt on Pyhän Hengen temppeli. Mutta uskova voi häätää Hänet ulos. Pyhä Henki on tuli. Ja sydän on alttari. Uskova voi sammua. Ja kohtaaminen Jumalan kanssa lakkaa. Alttarille lasketaan uhri. Ilman uhria ei voi olla otollinen. Sydämen alttarille, lasketaan oma mieli, oma tahto, oma itsemme. Ja annamme Jumalan langettaa yllemme tulensa, hyvän tuoksunsa. Kuten Kristus on uhrattu, tulee meidän uhrata itsemme Hänelle eläviksi uhriksi. Näin Hän saa kunnian elämästämme. Näin Hän tekee kaiken uudeksi meissä.

Jos sanot olevasi Pyhän Hengen Temppeli, olet velvoitteinen olemaan Pyhän Hengen täyteydessä ja johdossa. Olet velvollinen vaeltamaan Hänessä. Jos sinussa ei ole Pyhää Henkeä, et ole Pyhän Hengen Temppeli, vaan muuta. Jos itse olet oma herrasi, eikä Kristus, olet oman itsesi temppeli, täysin hyödytön ihminen. Et voi olla kahtaalla. Et palvella kahta herraa. Kuningasten Kuningasta Herraa Jeesusta ja omaa itseäsi. Olet ristiriidassa niin kauan kuin toinen kilpailee toisen rinnalla. Älä tee Jumalan rinnalle muita jumalia, älä koroita itseäsikään Hänen rinnalle tai yläpuolelle.

Jeesuksen uhraamisajan kohta, eli pääsiäinen on kuitenkin se ihmiskunnan merkittävin tapahtuma. Ei syntymä. Vaan sovitus ja lupauksen täyttyminen. Aivan kuten ihmisen uudestisyntymä on suuri valtava juhla. Josta enkeleillä on suuri ilo. Suurin mahdollinen. Jokainen sydämen uhri eli antautuminen sekä koko uudestisyntymä on valtava ilo ja tapahtuma taivaallisissa.

Tuo on siis todella aito ja tärkeä asia huomata ja todeta. Jokainen päivä elämässämme elämme Herralle Jeesukselle (Jeshualle), eikö totta? Ei itsellemme, vaan Hänelle. Julistamme Hänen ristinkuolemaa itsessämme, sillä että emme elä synnissä, vaan Pyhyydessä ja Kunniassa. Hän on uhri, vapaaehtoisesti. Ja tehkäämme kuten Hän teki. Antakaamme itsemme myös vapaaehtoisesti Jumalan alttarille, Hänen Kunniansa kanaviksi ja sytyttämiksi Hänen Hengessään. Tämä asia on ilo.

Tämä sana jonka toin esille on varsin vahvaa. Jos et ymmärrä, niin ohita se.

RAAMATTU 2005 ~ Käännös: http://www.nettiseurakunta.net/2005
Minun ei ole.
Miksi?

Siksi koska en luota.
Siksi koska kaikki ailahtelee.
Siksi koska kukaan ei omista absolyyttistä rakkautta.
Siksi koska moni rakkaus on ehdollista.
Siksi koska moni sanoja, etsii vääriä motiiveja.
Siksi koska moni ostaa sanoilla ystävyyttä.
Siksi koska kukaan ei ole luotettava.
Siksi koska kukaan ei ole avoin.
Siksi koska kaikilla on pidättyvyyden rajat.
Siksi koska kaikilla on teot itsekkäät.
Siksi koska rakkaus on vain tunnetta.
Siksi koska agapea ei näy tänä päivänä.
Siksi koska moni ei elä Jumalan sydämen kautta.
Siksi koska moni elää itselleen.
Siksi koska moni on lihallinen, ei hengellinen.



Ja tästä alustuksesta aiheeseen:

Kaikki AGAPE- rakkaus on Jumalan rakkautta! Jos ihminen ei tunne Jumalaa ja elä HÄNESSÄ, ei ole AGAPEA, vaan ainoastaan tunnetta ja omintaa. Jos joku ihminen sanoo rakastavanasa, vaikka luu kurkussa vannoen, niin en usko, ellei teot ja sanat ole Jumalan Sanan linjaisia. Se ihminen on valehtelija. Joka pysyy Jumalassa, on rakkaudessa! Joka ei pysy, ei ole! Itserakkaus on syntiä. Sellainen itserakkaus, että minä olen. Minä riitän. Minulle kaikki. Jumalan rakkaus ei katso pintaan, ei henkilöön, vaan sisimpään. Syvimpään. Joka on Jumalan rakkaudesta osallinen, kokee Hänenlailla. Tuntee Hänenlailla. Ei ole muuta totuutta. Tämä on totuus.

Joka rakastaa AGAPElla, voi yhtä lujasti murtua kuin kuka tahansa ja murehtua. Mutta se on murtumatonta, se ei koskaan häviä. Se on energiaa! Se on POWERIA! Se on lujaa! AGAPE- ei ole hento rakkaus. Vaan se on Timantinluja ja kestävä! Se vihaa kaikkea pahaa, se on niin Pyhää, että se nousee lujana vastustamaan pahuutta, suurella kiivaudella! Sen tähden, että rakkaus vaatiii voiton! Jumalan AGAPE- ei anna periksi koskaan.

Seuraava osio:

Agape on siis Pyhää. Mutta me ihmiset olemme Hänestä riippuvaisia. Meidän kuuluu olla vaelluksessa nöyriä ja alistuvia Jumalalle. Jumala ei ole itselle nöyrä ja alistuva. Mutta kaikki muu on alistettua. Jeesus Kristuskin. Vaikka edellä puhuin Rakkauden lujuudesta ja voittamattomuudesta, joka on Jumalalla kaikkea kohtaan. Me ihmiset joudumme olemaan nöyriä ja alamaisia. Koska emme ole Jumala. Emme omista rakkautta. Vaan olemme rakkaudessa. Me olemme Jumalan hallittavana, emme hallitsijoina. Me joudumme luopumaan. Antamaan periksi. Emme synnille koskaan. Mutta meidän ei ole kosto, meidän ei ole viha, meidän ei ole oikeus. Meidän ei ole mitään. Kaikki on Jumalan. Voitto on Jumalan. Näin se on vaan.

Rukous ja Pyhitys paastoSunnuntai 18.12.2005 06:15

Se on salaisuus ja avain Jumalan voimaan ja totuuteen! Jos toinen lihallisempi Kristitty ei näe kuin pinnan, niin siinähän tilassa on. Harva näkee oikeastaan syvälle, ja sellaisen ihmisen täytyy olla Hengellinen. Kiitos olkoon Jumalan, joka on Henki, että maailma ei käsitä, niin myös maailma ei voi turmella sitä mikä on Pyhää, sillä se ei voi koskaan omistaa totuutta Sanaan ja Jumalaa itseään. Vaan kaikki mikä tulee Kristukselle, se tulee Jumalan eteen, ja siihen Jumala tahtoo asettaa Hengen Pyhityksen ja näkökulman. Mutta kun aivan turhan monikin uskova on lihallinen - maailmallinen, vain maailman aistimilla varustettu.

Jokaisen, ihan jokaisen pitäisi olla hengellinen, kuten on Jumala ja Henki. Jokaisen hengellisen pitää osata elää maailmassa valoina, tulina, miekkoina, Jumalan tahdon toimeenpanijoina. Ei sokeina, jotka eivät näe Jumalan silmin, ja tutki kaikkea. Jumalan Henki tutkii kaiken, näkee ytimeen ja mikä on missäkin. Lihasta syntynyt mieli, ei voi nähdä Jumalan näkökulmaa. Kuka on Jumalassa, hän on Hengessä. Ja kuka on hengessä, hän ei ole sokea. Vaan sellainen, näkee kaiken, tutkii kaiken, arvostelee kaiken, mikään ei häntä voi tuomita. Vain itse Jumala on Hänen tuomarinsa ja Sanansa noudattaminen on sellaisen juuri ja avain. Jumalalle erotettu on Pyhitetty.

Tavoitelkaamme Jumalaa. Paastokaamme ja rukoilkaamme! Olkaamme hengellisiä! Olkaamme Jumalan voiman valtakanavia. Olkaamme raittiita! Vähetkäämme ja Kristus lisääntyy meissä. Olkaamme, taivaasta ladattuja ja armoitettua. Tavoitelkaamme enemmän taivaallisia aarteita ja hyveitä. Etsikäämme Jumalan valtakuntaa, heltiämättä. Laittakaamme epäjumalat pois elämistämme! Ruoka-ahminnat, televisio, tupakka, ihmisriippuvaisuus, tapariippuvuudet ym.. Irrottautukaamme maailmasta! Kiinnittykäämme Jumalaan!

Jumala on Å&Ö. Voimavirta! Luoja! Tähdätkäämme Häneen! Häneen pitää suunnata elämämme ja sydämemme, Hän on meidän Jumala. Mikään ei ole niin tärkeää, kuin Hän. Mikään tunteminen ei ole niin tärkeää kuin Hänen. Jos emme ole Hänen tuntemisessaan, niin olemme maailmallisia. Emme voi kulkea riskien keskellä, saastumatta. Emme ole itsessämme niin hengellisiä, että torjuisimme palavat nuolet, ja valitsisimme Jumalan mielen mukaan valinnat elämässämme. Pukeutukaamme Kristukseen. Amen! (3.9-05)

RAAMATTU 2005 ~ Käännös: http://www.nettiseurakunta.net/2005
Tässä aikakaudessa Jumalan Valtakunta on sisäisesti seurakunnan jäsenissä. Ei siis näkyvässä muodossa. Mutta tämän näkyvän katoavan ajan toisella puolella on hengellinen todellisuus. Katoamaton todellisuus. Pimeyden valtakunta sekä Jumalan valtakunta. Tämä on Jumalan Sanassa. Kuten myös edellinen kirjoitukseni.

Kaikki mitä on Jumalan Sanassa on hullutus tälle maailmalle. Ja kaikki tulee tutkia hengellisesti. Se mikä on Jumalasta - on hengellistä. Kaikki mikä on hengellistä, aukeaa vain hengelliselle käsityskyvylle. Ja kaikki hengellinen sana myös, rakentaa hengellistä syvintä ihmisen olemusta.

Uskovan vaellus ei ole yksi hailee. EI! Vaan tosi tärkeää. Pitää olla valveilla. Se hengellinen uudestisyntynyt mieli ja sisin, täytyy pitää Pyhitettynä. Täytyy vaeltaa puhtaudessa. Jumalan uudesti synnyttämä sisin on Jumalan Pyhä asumus ja temppeli. Tämä ruumiin temppeli, siis on Pyhä. Ja näinollen jos sinne tuodaan turmelusta, koko temppeli on saastunut. Sellainen temppeli, älköön kuvitelko pääsevänsä Karitsan häihin ja ylösottoon.

Jumalan lapsen, siis tulee vaeltaa puhtaudessa, nöyryydessä, Hengessä, palavuudessa. Jolla on sisimmässä hengellinen aktiviteetti Jumalan puoleen, on raikas. Hengellinen ihminen kuulee, näkee, tuntee hengessä. Siis valvoo. Ja hylkää sen mikä on turmelusta ja epäpyhää. Hengellinen ihminen hylkii pahaa.

Sillä sisimmän kirkkaus, sen edessä ei kestä pimeys. Pimeys ei käsitä valoa, ja valo ei kätkeydy pimeyteen. Pimeys ei paljasta mitään, mutta valo paljastaa kaiken. Uskova voi kadottaa valon. Voi todellakin. Jumalan asumus on ihminen. Ihminen voi sulkea itsensä Jumalalta. Lakata kuulemasta Hänen Sanaa, lakata kuulemasta omaatuntoa, lakata rukoilemasta. Näin valo hiipuu. Kun pimenee, kaikki pimeyden teot saavat mahdollisuuden jyllätä.

RAAMATTU 2005 ~ Käännös: http://www.nettiseurakunta.net/2005
Jeesuksen (Jeshuan) seurakunta temmataan tuuliin ja pilviin ja alkaa Karitsan Häät! Ja Jeesuksen kruunaaminen kuninkaiden Kuninkaaksi ja Morsius seurakunta vihitään Hänelle silloin. Niin vieläkö että nämä uskovat joista koostuu tämä seurakunta - Kristuksen morsian, joutuisi viimeiselle tuomiolle, jo ollessaan vihitty sekä hallittuaan 1000 - vuotista valtakuntaa Kristuksen (Messiaan) Kuninkuuden aikana?

Mitäpä tähän sanoo armon uskovat?

Ketkä joutuu viimeiselle tuomiolle? Seurakuntako? Miksi? Onko ylöstempauksen jälkeen välittömästi seurakunnan tuomio, jossa annetaan palkka ja tunnustus? Vai, jääkö lihallinen, seurakunta alas ja hengellinen nousee, joka on täynnä Pyhää Henkeä ja otollinen, ja puhdistettu. Ja heille ei ole tuomiota, vain ainoastaan palkitsemin?

Itse olen hyvin lujasti sitä mieltä että Karitsan Hääaterialle pääsee hengellinen tahraton seurakunta, ja heidät palkitaan ja kruunataan, kuten Kristus Herramme myös. Ja eivät siis todellakaan joudu enää uudestaan tuomittaviksi. Koska ovat jo tuominneet oman lihansa ristille tässä aikakaudessa.


Jos suomi jonakin päivänä alistetaan. Ja tulee nälänhätä, ja kaupat on tyhjiä, bensa-asemat räjäytetty tms.. niin miten elät silloin? Mitä tekisit silloin? Onko uskosi tarpeeksi vahva, kestämään sen, oletko harjoittanut itseäsi, kestämään nälkää, kestämään vainoa, vastustusta.

Mikä silloin olisi arvokasta? Onko se mitä menetit, vai voiko enää olla muuta tarkoitusta? Jos talosi ryövätään, ja kaikki menee, mitä elämäsi on sitten? Missä riiput kiinni? Onko kaikki sinulle lainaa, vai pääomaa? Pidätkö kaikkea katoavana, vai onko se sinua?

Missä sydämesi on? Onko se Taivaassa, vai mammonassa? Onko perustuksesi Kristuksessa niin vahva, että et et huku, jos näin tapahtuisi? Rakennatko tänä päivänä uskoasi, vaan hissutteletko? Oletko varma että kestät sen mikä on tuleva?
Vältätkö vainot nyt jo. Jos joku tulee vastaan, niin alat heti taipumaan? Et lataudu uskossa ja Pyhässä Hengessä, vaan omassa nerokkuudessasi. Harjoitatko itseäsi, koetteletko itseäsi, pysymällä portaallasi, vai hätäännytkö ja mielistelet ja laskeudet takaisin lähtökuoppaasi? Onko sinun ytimesi Jumalan Sana, vai oma kokemus ja näkemys, eli ihmisviisaus? Kestätkö Kristuksen pilkan?

Kaikki me jotka olemme Kristuksessa, joudumme Hänen tähtensä pilkattaiksi? Mikä onkaan ihanempaa ja verrattomampaa, kuin Hänen tähtensä kärsiä pilkkaa ja vainoa, sydän ja omatunto puhtaaksi pestynä? Kuten Paavali piti pelkkänä ilona sitä, saaden samastua näin ollen Kristuksen osallisuuteen. Oletko sinä valmis siihen? Oletko puettu Kristukseen, vai onko ylläsi oma mieli ja oma tahto? Jos olet ystävä maailman kanssa, olet Jumalan Sanaa vastassa. Jos olet mammonan ystävä, olet Jumalan iättömien asioiden vieroksuja.

Mikä onkaan sinun perustasi? Oletko huolellisen rakentajan muovaama? Pitäydytkö Hänessä? Jos pitäydyt, olet Hänessä, pysyt Hänessä, puhut Hänen Sanojaan, et omiasi, oman edun mukaisia. Jos pitäydy Hänessä, olet Hänen rakkauden keskispisteessä. Oletko rakkauden janoinen, rakkaus kelpaa, muu ei? Oletko uskoelämässä tivolissa? Vai oletko leijona- areenalla? Vai peräti katsomossa? Uskon elämä on leijona- areenalla olemista. Mutta Herra on siellä kanssamme, kuten Hän sulki leijonien kidat, Danielin ollessa leijonien luolassa.

Ilm. 3: 16 - 19 Tämän vuoksi, koska olet välinpitämätön, etkä ole palavan innokas etkä kylmän tunteeton, Minä tulen oksentamaan sinut ulos suustani. Sillä sinä sanot: "minä olen rikas ja olen vaurastunut, enkä tarvitse mitään", etkä tiedä, että juuri sinä olet surkea ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan Minulta kultaa, tulessa puhdistettua, jotta rikastuisit — ja valkoiset vaatteet, jotta pukeutuisit eikä sinun alastomuutesi häpeä näkyisi — ja silmävoidetta, voidellaksesi silmäsi, jotta näkisit. Kaikkia niitä joita Minä rakastan, Minä nuhtelen ja kuritan: ole siis palavan innokas ja tee parannus.

RAAMATTU 2005 ~ Käännös: http://www.nettiseurakunta.net/2005

* Jumalalle erottautuminen * Lauantai 17.12.2005 06:18

Ennen kuin olen Jumalan muovaama, en voi tuoda hänelle kunniaa ja kiitosta töilläni. Ennen voitelua, en voi puhua ja todistaa. tahdon elää Jumalalle. Tahdon vaeltaa Hänessä, en elää maailmaa mukaellen. Haluan karttaa maailmallisuutta. Pukeutua Hengellisyyteen, se on taivaasta. Maailmallisuus on syvältä. Tiedän että minussa on vahvaa Poweria, ja tunnen sen nytkin, lujana, tosi vahvana. Erittäin lujana, erittäin varmana. Suuri viha maailmallisuutta kohtaan Hengessä, mutta rakkaus ja sääli ihmisuhreja ja kohtaloita kohtaan. Mutta minulle ei itselläni ole antaa kenellekään mitään. Vain Jumalalla on.

Ja Jumala varustakoon minut, että voin rukoilla, ja vihollisen voimat murtuu, totisesti. Viha pimeyttä kohtaan. Tuomitseva viha eksytystä, kieroutta kohtaan. Luja viha, kaikkea pahuutta, turmelusta kohtaan, mikä ei ole Pyhää! Sellasta tunnen! Olen uskon sotilas! Voin rukoilla Hengessä ja totuudessa, vihollisvallat murskautukoon Kristuksen jalkojen alle. Kaikki alistetaan Kristuksen nimessä. Jeesuksen veri totisesti pyyhkii kaiken saastan pois ihmisolemuksista. Mutta maa ja sen pinta on saata-nan hallinassa. Mutta uskova on syntynyt Hengestä ja Sanasta. Ja näin ollen on Jumalan oma, ei maailman eikä itsensä. Kadotettu maailma on paholaisen halinnassa. On vain joko Jumalan omaisuutta tai paholaisen. Ei ole puolueetonta sektoria.

Sokea on yhtä kuin pimeydessä vaeltava, jolta puuttuu valo. Ja kaikki pimeydessä vaeltavat ovat pimeyden lapsia. Mutta Jumalan valo loistaa maailmaan seurakunnan kautta. Ja seurakunnan pitää uudistua ja pukeutua Pyhyyteen ja Kristukseen. Olla majakkana maailmassa! Seurakunnan ei pidä sulautua maailmaan, vaan erottautua maailmasta. Seurakunta ei ole kiinnitetty maailmaan, vaan Kristukseen, joka on pää. Seurakunnan luvattu maa on Taivaan Imperiumi. Seurakunnan pitää uudistua ylhäältä. Jokaisen uskovan pitää etsiä Jumalan valtakuntaa, ja Jumalan voimaa.

Jokaisen uskovan pitää herätä valvomaan. Ei riitä Pyhän Hengen kerta-täyteys. Ei riitä. Vaan tulee janota syvempää Hengen kosketusta. Tulee etsiä ensin Jumalan valtakuntaa ja siinä ohessa, riisua itseä maallisuudesta ja minuudesta, jossa Henki auttaa. Silloin Jumala tekee, kun kunnia tulee hänelle. Jumala on rajaton. Ja rajattomasti ihminen voi tavoitella häntä. Mutta se tapahtuu paaston ja rukouksen kautta. Jumalan kasvojen edessä olo, muuttaa sisintä ja mieltä pysyvästi. Joka tuntee Jumalan, muuttuu, ei saata olla sama ihminen. Jumalan Henki vaikuttaa Pyhitystä. Kaikessa on Jumalan näkökulma, kaikki maailmassa tulee tutkittua Hengen näkökulmasta käsin. Ihmisen lihan mieli kutistuu, ja Hengellinen mieli valtaa ihmisen.

Maallinen ihminen ei kykene ymmärtämään hengellistä, hengellinen tutkii kaiken. Hengellinen näkee kaiken lävitse, sillä siinä on Jumalan tunkeva katse, joka lävistää kaiken. Hengellisellä on Jumalan auktoriteetti. Maallisella ei ole mitään, muuta kuin riisuttavaa, Jumalan edessä. Hengellinen on älykäs ja viisas, hän tietää mitä sanoa, hän tietää milloin olla vaiti, milloin antaa tyhmän kutoa omaan verkkoonsa itsensä. Hengellinen ei levitä helmiä sikojen eteen.

Hengellinen ihminen on Jumalan muovaama, toimii Pyhän Jumalan alaisuudessa. Missä liha saa voiman, henki alistuu ja vetäytyy. Siksi ei tule saattaa murheelliseksi Pyhää Henkeä. Pyhän Hengen luonne on käyttää omaa persoonaamme ja luonnettamme työkaluina. Hän ei tee meistä toisenlaisia, hän kyllä puhdistaa, polttaa pois, erottaa pois ja vaikuttaa, että tahdomme Pyhittyä ja vapautua itse itsestämme.

Jos toinen lihallisempi Kristitty ei näe kuin pinnan, niin siinähän tilassa on. Harva näkee oikeastaan syvälle, ja sellaisen ihmisen täytyy olla Hengellinen. Kiitos olkoon Jumalan, joka on Henki, että maailma ei käsitä, niin myös maailma ei voi turmella sitä mikä on Pyhää, sillä se ei voi koskaan omistaa totuutta Sanaan ja Jumalaa itseään.

Vaan kaikki mikä tulee Kristukselle, se tulee Jumalan eteen, ja siihen Jumala tahtoo asettaa Hengen Pyhityksen ja näkökulman. Mutta kun aivan turhan monikin uskova on lihallinen. Maailmallinen. Vain maailman aistimilla varustettu. Jokaisen, ihan jokaisen pitäisi olla hengellinen, kuten on Jumala ja Henki. Jokaisen hengellisen pitää osata elää maailmassa valoina, tulina, miekkoina, Jumalan tahdon toimeenpanijoina. Ei sokeina, jotka eivät näe Jumalan silmin, ja tutki kaikkea.

Jumalan Henki tutkii kaiken, näkee ytimeen ja mikä on missäkin. Lihasta syntynyt mieli, ei voi nähdä Jumalan näkökulmaa. Kuka on Jumalassa, hän on Hengessä. Ja kuka on hengessä, hän ei ole sokea. Vaan sellainen, näkee kaiken, tutkii kaiken, arvostelee kaiken, mikään ei häntä voi tuomita. Vain itse Jumala on Hänen tuomarinsa ja Sanansa noudattaminen on sellaisen juuri ja avain. Jumalalle erotettu on Pyhitetty.

Tavoitelkaamme Jumalaa. Paastokaamme ja rukoilkaamme! Olkaamme hengellisiä! Olkaamme Jumalan voiman valtakanavia. Olkaamme raittiita! Vähetkäämme ja Kristus lisääntyy meissä. Olkaamme, taivaasta ladattuja ja armoitettua. Tavoitelkaamme enemmän taivaallisia aarteita ja hyveitä. Etiskäämme Jumalan valtakuntaa, heltiämättä. Laittakaamme epäjumalat pois elämistämme! Ruoka, televisio, tupakka, ihmisriippuvaisuus, tapariippuvuudet ym.. Irrottautukaamme maailmasta! Kiinnittykäämme Jumalaan! Jumala on Å & Ö. Voimavirta! Luoja! Tähdätkäämme Häneen! Häneen pitää suunnata elämämmme ja sydämemme.

Hän on meidän Jumala. Mikään ei ole niin tärkeää, kuin Hän. Mikään tunteminen ei ole niin tärkeää kuin Hänen. Jos emme ole Hänen tuntemisessaan, niin olemme maailmallisia. Emme voi kulkea riskien keskellä, saastumatta. Emme ole itsessämme niin hengellisiä, että torjuisimme palavat nuolet, ja valitsisimme Jumalan mielen mukaan valinnat elämässämme. Pukeutukaamme Kristukseen. Amen!

Kun sanon että saan Jumalalta sanat, niinhän se on. Olen Jumalan tekoa. ja Jumalan muutostyö. Ja kaikki tulee Jumalan innoituksessa ja lahjoilla ja visaudessa. Joten se tulee ylhäältä. Niin sitäkö ihmiset tuomitsee täällä, että koroitan itseäni, vaikka koroitan Jeesusta. Jos lihassa kirjoitan, niin se on minusta, mutta mikä hengellistä, se on Jumalan työtä ja istutusta ja Jumalan voiman kanavoimaa ja inspiroimaa sanaa.

Ovat uskovatkin sokeita, tarttuvat mitättömään. Eivät sanan ytimeen. menevät jumalanpalvelukseen, eivät kuuntele sanaa, vaan mitä pastorilla on päällä, miltä se kuulostaa, siis korva- ja aisti-syyhyssä, miten liikkuu ja karismoi. Sellaisia on ihmiset. Pintapuolisia. Toisekseen, että siirrän oman tilinteon Jumalalle, en ihmiselle, sekin on oikein.

Minun ei tarvitse ihmisille selvittää heidän älyttömiä pikkukysymyksiä. Vain Jumalalle olen vastuussa, että kirjoitan hänen tahtonsa mukaan ja en tee syntiä kirjoituksella. Jos taas kirjoitan lihassa, olen lihassa, velvollinen selittämään. Mutta jos kirjoitan hengen inspiraatiossa, en ole velvollinen ihmiselle, muuta kuin Jumalalle, siitä että sanani on hänen tahdossaan ja puhtaudessaan esille tuotuja.

RAAMATTU 2005 ~ Käännös: http://www.nettiseurakunta.net/2005