IRC-Galleria

Selaa blogimerkintöjä

AAAaaaaPerjantai 14.11.2008 18:33

Sain oikean jalan sukan jalkaan ilman että piti mennä istumaan, ottaa tukea tai vetää lahkeesta jalka ylös ja mikä parasta, ilman apua!

Kun nyt vaan sais istuttuu kauemmin kuin tunnin tai kaksi niin vois palata töihin, vaikka toisaalta maanantaina mennään joka tapauksessa lääkäriin ja sieltä erikoislääkärille kun vasen jalka on ollut puutunut jo maanantaista asti. Vasemman reiden sivu tuntee jotakin, mutta ei paljon. Se on toisaalta jotenkin lohduttavaa, mutta ei auta mitään kun kolotus on luissa.

Mutta sukka! Supersiistii.

Telkkarissa on joku mustien nuorten angsticrumptanssiskabadude-elokuva, vähän niinku hippetihoppipojat mut sillee tietsä, tanssin voimalla. Pahikset saa kuulla kunniansa ja sitten kaikki on hyvin kun hyvikset voittaa ja heikoista tulee vahvoja ja tajunnan räjäyttävä onnistuminen. Köyhä poika saa tytön ja voiton ja kuollut velikin on jollain tavalla hyvitetty.

Miten musta tuntuu että oon nähny tän leffan aiemminkin, eri juonella vaan?

fiktio vs. faktaPerjantai 14.11.2008 15:00

Edward Theodore Gein (27.8. 1906 – 26.7. 1984) vaikutti Texasin Moottorisahamurhat -elokuvan, kuten myös Uhrilampaiden ja Psykon syntyyn. Miehellä oli äitikompleksi, hän ryösti naisten hautoja ja lopulta murhasi heitä, hän teki ruumiista vaatteita ja kalusteita. Kotonaan hän käytti naisuhreistaan tekemiään vaatteita. Kuulostaa hyvin karmaisevalta, tosin katsomani dokumentin sanoma oli hieman erilainen, sillä Ed ei ollut niinkään elokuvatyyppisen paha ihminen. Kaikille ystävilleen Ed vaikutti ystävälliseltä ja itsekseen viihtyvältä ihmiseltä, joka auttoi kaupungin pikku talkoissa ja naapureidensa pyynnöstä. Hieman simppeliltä vaikuttanut Gein ei juossut pitkin metsiä ruumisnaamio kasvoillaan moottorisahaamassa muita ihmisiä. Mies ei ollut pitkä eikä vankkarakenteinen vaan pieni ja leppoisan oloinen. En tiedä oliko Gein sellainen joka pahemmin kidutti uhrejaan, epäilen.

Rupesin tässä kuitenkin miettimään että tuossa Moottorisahamurhaajan ja Geinin tapauksessa on yhtenäistä se työpaja ja ihmisenpalaset. Elokuvassa kun katsoo kaksimetristä muiden kasvoja naamiona käyttävää hirviötä, pelkää. Kun dokkarissa katsoo tavallista naapurin ukkoa synkkine salaisuuksineen, tuntee vaikka mitä mutta ei niinkään pelkoa ensisijaisesti, ainakaan samalla tavalla. Eroaako kauhujen paja elokuvassa ja tosielämässä mitenkään? Miten sitä suhtautuu esimerkiksi Josef Fritzlin paljastuneisiin totuuksiin kuin että katsoisi sitä elokuvasta.

Ehkä se juju on siinä ettei pelkää ellei ole itse siinä samassa jamassa kuin uhrit ovat ja elokuvassa sinä samaistut uhriksi. Tosin tosielämässä varmaankin uhrikaan ei pelkää niin kuin elokuvan katsoja, onhan se sentään fiktiota ja tosielämässä ihmisen ruumis osaa kieltää muutamat tosiasiat melko tehokkaasti. Niinhän sitä sanotaan että jos ihminen putoaa pilvenpiirtäjästä, hän kuolee järkytykseen puolivälissä matkaa.

eekPerjantai 14.11.2008 14:08

rupesin katsomaan klassikkoa: texasin moottorisahamurhat.

En ole kamalan hyvä kauhuelokuvien katsoja, edes päiväsaikaan. Inhoan pelkäämistä (siksi en tykkää kieppulaitteista ja muista) ja oon herkkä ottamaan juttuja uniini. Varsinkin painajaisiin.

Suussa maistuu tunkkainen.
Ja serkun synttärilahja tuli viimein. Vähänkö se on hieno! Ei oo ku kuukauden myöhässä. Heh.

ÄlytöntäTorstai 13.11.2008 16:27

Soitin Sanoma Magazinesiin lopettaakseni tilauksen.
Ne rupes myymään mulle uutta tarjousta. :D

"jos tämä lehti on sellainen mitä tykkäät lukea niin meillä olis hieno tarjous"
En kai mä nyt lopettas monta vuotta tulleen lehden tilausta jos vieläkin tykkäisin lukea sitä, point being etten lue sitä enää jostain syystä. No need, no time, no interest.

LeffasataTorstai 13.11.2008 16:24

43/100: Darwin awards
Ei maistunu niin pahville toisella kerralla ku miltä ekalla tuntu. Ihan hassu elokuva.

[Ei aihetta]Torstai 13.11.2008 12:49

Minäki olisin halunnut mukaan.

..ja siellä kaikilla oli niin mukavaa, oi jospa oisin voinut olla mukana.

[Ei aihetta]Keskiviikko 12.11.2008 19:08

40/100: Jacob's ladder

41/100: Look who's talking now

42/100: There will be blood
Maailman kaksi raivostuttavinta henkilöitymää elokuvassa ovat Daniel Plainview ja Saarnamies Eli.

Elokuvassa on tommosta ihmeellistä riitasointuthrillerimusiikkia, mistä ihmeestä se on. Tulee mieleen 2001, Lost tai Hohto mut jossain oli tommosta häiriintynyttä musiikkia. Olen kummastellut sen käyttöä tässä leffassa, mitä se symboloi, Danielin sisäisiä demoneitako? Tulevaa pahaa? Ihmisiä väärillä raiteilla? Pahoja aikeita? En vieläkään kyllä tiedä miten tämä loppuu, varmaan johonkin lohduttomaan kohtaloon. Noh, se selviää nopeasti kun tää loppuu ihan just.

Öö just. Pistäsin rahani niihin sisäisiin demoneihin.

LeffasataTiistai 11.11.2008 16:57

Tästä välistä varmaan unohtui jotain kun oon unohtanu blogailla, sweeneyn katoin kai perjantaina. :o

37/100: Sweeney Todd
Klassikko <3

38/100: In-Laws
Hupaisaa paperisilppuperhekomediaa missä on Michael Douglas. Vakavastiotettavuus 2, viihdyttävyys 3 (kymmenestä). Menee hyvin epätoivoiselle.

39/100: Blue velvet
Kyle MacLachlan ja muutama muu Twin Peaksista tuttu mukana ehkä Lynchin järkevimmistä elokuvista. Noh, kyl sen elefanttimiehen kanssa tajusi ja Lost Highway alkoi jo olemaan hieman.. eksentristä. Mies selkeästi alkoi toteuttamaan itseään tosissaan jossain 90-luvun taitteessa. Sen jälkeen kaikki onkin sitäsuntätä jota sopii miettiä.

Mutta parasta on kun Twin Peaksissa näkee itse herra ohjaajaakin, puolikuuron poliisipomon roolissa.
Täytyy kyllä sanoa että Lynchin leffoissa musiikki on vähintään yhtä suuressa osassa kuin Tarantinollakin, kumpikin sisällyttää musiikkiinsa piiloviestejä jotka ohjaavat elokuvaa tarinan ohella.

[Ei aihetta]Tiistai 11.11.2008 14:59

Jalkaonpuutunuthajottaa!!!!11

Iwantspepsiwhymenotgetpepsidrink?

[Ei aihetta]Maanantai 10.11.2008 19:53

Rick Astley is da best after all!
..you have been rickrolled..
http://www.youtube.com/watch?v=cJG0VZ0Ul-M

Näin Rick toteaa rickrolling-ilmiöstä:
http://www.youtube.com/watch?v=OqZfQflmmtc