[jokseenkin hyvästi, mutta vain sanottu ei hyvästi niin vaan näkemiin, jos niin kuvittelitte. en minä vielä, mutta jonain päivänä kai, kuten kaikki muutkin. aikakin katoaa vai oliko se niin että "pilvet kuun peittää, varjotkin katoaa"]
olkoon miten on, koska se noin on tai sitä tarkoittaa. mutta ja taas se mutta, jota niin aina ihailen. oliko niin:
että tahtoisin tehdä karatekan tapaisen pelin, joka mukautuu ohjauksella pelaajan nopeuteen. hahmot ovat tikku-ukkoja ja ne voi tehdä trigonometrialla kun en noita tai niitä matriisi-laskuja oikein handlaa ja tahdon tehdä jutun kokonaisluvuilla eli integereillä ja sille vanhanaikasesti että minulla on sin-cos ympyrä ja sitä tutkimalla sitte hyörii ja pyörii. jos pelaajista toinen on aina hidas pelaa peli aina sen mukaan, ja ajotus tapahtuu nappia painamalla. näin voi nauttia tappelupelistä esim vähän cp-vammanenkin jotain älytöntä matti-nykäs -reaktio-kykystä jamppaa vastaan ja molemmat on kuitenkin tasa-arvosia, mutta...
jos sitä pelaa kaski keskinkertaista tai kohtalaisen samanlaista pelaajaa niin siinä on se adaptive logig, jolloin pelaajista toinen voi yrittää nostaa pelinopeutta ja toinen hidastaa tempoa, niin että välillä peli tajuaa että nyt voi liikesarjoja todella tehdä ja hidstetussa moodissa yötettyä liikesarjaa nujitaan yht'äkkiä suurella nopeudella, mutta niin että ei tiedetä kumpi (tai KUKA) oli se joka hidasti ja kuka nopeutti peliä niin että moinen tapahtui, kas tuon nopeutumisne jälkkeen tulee tietenkin hidastuma takaisin ja siinä on sauma syöttää kombo, jos tulee uusi nopeutus niin se combo toimii, jos ei nopeutusta tule, hylätään ylimääräinen liikesarja tai säästetään se sellaiseen kohtaan, jossa vastustaja toistaa liikeet, joihin combo toimi, mutta combot eivä ole sisäänrakennettuja vaan peli oppii ne pelaajalta. pelajan kannnatta olla nimellinen ja sanalanat tietenkin, sillä nettiinhän toi peli menee, koska se on rakennettu huomoiomaan viiveet. vähän kehiin fouriaeria, sen miä uskon että voin sinne tunkea jos tarvii, kun nettilagia vähan katellaan, mutta kun meilla on digitaalinen eli on-off toi ohjaus niin siina ei tarvi edes fourieria...
pelinautinto on mitä hienoin, kun se tapahtuu hieman hitaammin niin että meillä on noi tikku-ukot piirretty niin että pannaan persepektiivi niin että kierrepotkut todella näyttää kierrepotkuilta. lisätään siihen sitten kaikkea hilua ja muuta, mutta tehää tollanen ensin, ja 'digitaalinen' käyttis eli ei noita laiskoja potikoita vaan kunnon on-off ja sitte katotaa kun liikkeet on ja tapahtuu.
ne on hienoa totetuttaa niin että jos on nopeat pelaajat niin se on nopiaa, mutta jos on hitaat niin sitte siinä lasketaan vaan animaatiota väliin enemmän ja voidaan jollain yhteisellä combolla käskeä ottamaan vaikka hidastus takaa päin vielä hitaampana tai nopeuettuna kuin se oikeasti menisi jos jotain hienoa tapahtuu.
hommat pitäs pitää ensin simppelinä. menääs sinne missä meillä oli joku 20m sarja-kaapelia vai oliko se rinnakkaiskaapeli perätii mitä amigalla väännettiin stunt car raceria naapurin kanssa. se oli kuitenkin niin että kaapelin ei olis pitäny riittää siihe signaaliin mutta joku kaveri oli sähkömies niin se sano että on olemassa sellanen hommeli kun kapasitanssi eli kyllä hommat saa jotenkin pelaamaan...
ei mennä sinne wii-ohjaimiin vielä, miä olen niin paljo pitemmällä. japanissa pannaan peleihin enemmän rahaa kun jenkit aseteollisuuteen. ja kuitenkin toi peliteollisuus alkaa jo palvella aseteollisuutta ja sodankäyntiä. kun soundblaster julklasi ton sterokorttisa niin miä jo aloin ajatella että viimein tekis tosiaan sellasen kolmiulotteisn tilan, koska korvia on ihmisellä kaksi niin korvalapuilla on luotavissa automaattisesti tila, jossa kuulee kolmiulotteisesti. mene johonkin kartokikoneesaliin ja pane kämmenet korvien eteen tai taaksen niin huomaat kuinka kuulet bassoa tai diskanttia. nyt siihen tarvitaan jotain erikseen rakennettua 5.1-systeemia. itestäänsevlyyksia taas patentoidaan...
(jossain dokkarissa, peleistä ja japanissa, pantiin likka korvalput korvilla jalkapallokentälle ja jätkä väänteli radio-ohjainta vasemmalle ja oikealle, likka käveli ite ja nauro kun se meni vasemmalle ja oikealle kääntymättä vaan kallistumalla, tämä tehtiin äänellä, jokka vaikutti tasapainoasisstiin. miä haluaisin pelata tollasta jalkapalloa tai olla pelaaja, se likka sano että vähän oli paha olo sen jälkeen kun ohjaus lopetettiin eli laput korvilta, mutta ei sen aikana. MIETI anna mulle vaisalan prosessori ja pari tosi koodaajaa!)
joku jamppa, engalntilainen, joka perusti äseken vedonlyönti-yhtiön sano että 10v sisällä lyödään vetoa kuolemasta. tv-esitttää, lastenkanavillakin jotain mma:ta, mutta ei sitä minusta enää voi kieltää eikä tuomita, koska pahempaan pääsee käsiksi internetin kautta.
palataan siihen että pelit ovat pelejä. jätetään se verenlentoleikki siihen kubrikin leffaan ja tehdään tikku-ukoista silppua. tekisi mieli tehä jotain mutta kun ei enää muista asmia eika oikein ehi ja miä en halua mitään javaa optella ja c:llä taas on toi rajapinta-onglema wintoosiin. korppuja ei kukaan pulja. olis kiva tehä homma koruplla, joka boottaa, mut sitte siinä joku nujapää on jo vääntämässä virusta. miä olen joskus ajatellu miten niitä tekis kun tein pirusti jossain vaiheessa itteään muodkkavaa koodia niin myöhäänkin että alko jo olla noita virustorjuntoja jotka on aina ajossa niin voittehan kuvitella lettä ne käy itkemään jos jossain laskuytälössä joka valimstelee jotain toistoa muutetaan subbi addiksi kun asmilla puljataan? häh.
että miä kaipaan niitä aikoja kun miä olin haka :P
tikku-ukko
(opetella javaa. miä sanoin että opetella javaa ei java, sillä kyllä miä sen paskakielenosaan, mutta ei huvita sekuntiakaan uhrata aikaa sille että kävis tutkimaan mistä löytyyy se kirajasto missä on se ja tää kikka ja funktio ja yhtälö jo valmiina. miä pidän ääliömäisenä tollasta paksaa. tehää nyt vittu uniformia näistä graafisista käyttöliitytmistä ilman että ne on käyttöjärejstelmiä. mutta ei, kun pitää sorvata ja säätää. sitte toi hiireen laahaaminen kun on parikymmentä ikkunaa päälekkäin ja jotenkin transparentit ikkunat. voi vittu kun noi on idiootteja. pikkusella pittikartalla vois tehä asiat, mutta menes kattomaan miten noi teää? ikkunoitten raamitkin vois tehä niin että jos on line se millä piiretään niin on sitte vähän parametereja mutta kun jollain vitun pisteelläkin on 40 parametria boolenai ja captionia ja ties mitäv vitun parenttia ja childiä niin itku tulee. tollaset hommat pitäs todellakin jättää sovelluskohtaisiksi eik tunkea käyttikseen, vaikka se on niin mukavaa piirreää 'univormia' ikkunaa ja tohon panna liukuvoidetta ja tohon radio-buttoni ja sitte tohon kirjotetaa anaali kun se on framen otsikko vaikka nimi on my_pixel. uuuhuuhuh...)
väsyttää kiukutella jostain käyttiksistä täälä :P