IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Pelit
Perustettu
20.7.2006
Tilastot
Käyntejä: 2 161 (1.7.2008 alkaen)
Koko
45 jäsentä
Tyttöjä: 6 (14 %)
Poikia: 39 (86 %)
Keski-ikä
33,8 vuotta
Otos: 30 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 34,2 vuotta
Poikien keski-ikä: 33,8 vuotta
Valvojat
JuuSoD

Jäsenet (45)

wankelOphiuchusVeKaasKITT1984matrix_87[ipi]AxlroseVHAminimataJop3daPar4n0idJohtaja_87Reaper_91LucanYello|Anssi||
« Uudemmat - Vanhemmat »
Ensimmäinen 3D autopeli jota tuli kaverin luona pelattua monesti ala-asteella. Jos nyt en väärin muista niin Hot Pursuitista se koko touhu alunperin lähti ja tässä sitä taas ollaan. Tämä arvostelu koskee siis aivan uusinta NFS peliä.

Pelien huonoista puolista on niin helppo alottaa, joten lähdetään sieltä liikkeelle. Need for Speed ei ole nostalgisuudestaan huolimatta ikinä ollut suurimpia suosikkejani, mutta autopeleistä muita en kauheasti ole edes pelannut. Peleissä eniten paistaa läsnäolollaan realismin puute ja tarkoitan lähinnä sitä, että omasta mielestäni jos Bugatin tai Laborghinin ajaa 300km/h päin kaidetta niin matka ei jatku? En ole kokeillut tosimaailmassa, mutta pitäisikö pelejä ruveta syyttämään kaikista liikenne-onnettomuuksistakin kun sellainen buumi nyt on meneillään. NFS:llä on tässä jopa pahempi ongelma kuin millään sotapelillä (esim: WoW). Hot Pursuitin suurin ja pahin miinus on itse ajamisen ulkopuolella, nimittäin kaikki valikot. En ainakaan itse ole ikinä missään pelissä joutunut käyttämään niin paljon aikaa odotteluun kuin Hot Pursuitissa. Oikoteitä ei ole, et voi painaa välilyöntiä, esciä, tai enteriä vaan kaikki SAATANAN hitaat valikot ja turhanpäiväiset taulukot on pakko katsoa alusta loppuun. Joka kisan jälkeen tulee myös ylennyksiä/etsintäkuulutuksen korotuksia ja uusia autoja (joita ei kuitenkaan vapaasti saa valita joka kisassa) ja jokaisessa kohdassa kestää. MYÖS, jos ajo päättyy maaliviivan ylitykseen tai damage-palkin ylitykseen eli autosi hajoaa niin uuteen yritykseen pääsee vain "lähtöruudun kautta" eli takaisin mappi-valikkoon, pitää valita kisa, odotella lataus, skipata animaatio ja vieläkin odottaa hetki että pääsee ajamaan. Sitten ajetaan kilometri ja edessä on mutka jonka keskellä odottelee poliisi. kuva hidastuu, ajokamera siirtyy näyttämään ETTÄ SIELLÄ ON POLIISI vaikka vain idiootti ei huomaisi sitä muuten ja sitten kamera siirtyy takaisin oman auton luokse keskellä mutkaa ja matka jatkuu päin kaidetta. Sama video toistuu myös poliisin tai kilpailijat tuhoutuessa pelaajan tekemisien johdosta.

Minkä takia sitten ostin Hot Pursuitin? Ensinnä se oli Steamin kesä-alessa 12€ ja toisekseen halusin autopelin, jossa ei tarvitse tuntitolkulla tuunata ja säätää auton parissa. Halusin autopelin, jota voi nopeasti käydä huristelemassa, mutta tuon yllä mainitun valikkosekoilun puolesta oon jättänyt jo muutaman kerran pelaamatta. Pelin hyviin puoliin lukeutuu myös se, että voi tuttuun tyyliin ajella poliisina ottamassa hurjastelijoita kiinni ja myös vastaavasti ajella poliisia karkuun. Edellisistä ostista poiketen karkurillekin on annettu piikkimattoja, EMP-tykki ja "radio jammer", joilla taistelu poliisia vastaan on paljon muutakin kuin pelkkää karkuun ajamista. Autoja on paljon, radat ovat Hot Pursuitille tyypillisiä vuoristoja, aavikoita ja maaseutuja joissa ei jarrua kauheasti tarvi painella.

Hyvä peli, mutta realismia peräänkuuluttaisin enemmän. Radat eivät ole niin vaikeita että täysrealismilla niiden läpäisy ei onnistuisi. Myös kilpailijoiden sekä poliisien AI-avusteiset nitrot ja kiskojen tavoin toimiva downforce pistävät välillä vituttamaan. Sellaisia tiukkoja viimeisen suoran taistoja kuten Undergroundeissa oli, en ole vielä tässä nähnyt.

EDIT: Tiedän, että tuon epärealismin taustalla ovat oikeat autonvalmistajat, jotka joitakin vuosia sitten olivat tietääkseni suurin syy, minkä vuoksi autoja ei voitu romuttaa kunnolla. Ihmettelen myös suuresti ettei pelien perusteella kukaan jenkkiteini ole mällännyt isänsä Corvettea ja lähtenyt vaatimaan General Motorsilta miljoonakorvauksia vedoten pelin antamaan väärään mielikuvaan tuhoutumattomasta urheiluautosta.
« Uudemmat - Vanhemmat »