IRC-Galleria

Merkintä #152Perjantai 12.02.2010 00:31

No olihan taas lunta kun koulusta pääsi... niin paljo että vaikka
kunka yritti rauhassa kaasua väännellä niin kyllä nossi suti.

Ja kotia kun pääsi niin kiva puolentoistatunnin lumikolausurakka...

Merkintä #151Maanantai 01.02.2010 00:11

Jaaha, mistähän mää keksisin ittelleni uuden oletuskuvan...

...Alakaa olla jo vähän vanhan puoleinen tämä nykyinen, kun
hiukset on taas melekeen yhtä pitkät päässä kun nykysessä
kuvassa...

...Eli oikeastaan se on aivan ajantasalla :D

Merkintä #150Perjantai 29.01.2010 01:03

NONIIN!!! Tulihan se uusi näytönohjain, nyt ei sitten enää muuta kun armotonta pelaamista.

Arvostelu: Payback time 2Maanantai 25.01.2010 01:29

Lyhyt kuvaus:
Payback time 2 on vuoropohjainen strategia peli, jossa 2-4 ihmis-
ja/tai tietokone joukkuetta ottaa toisistaan mittaa erilaisissa
taistelutilanteissa, tarkoituksenaan eliminoida vastustaja
joukkueitten jokainen jäljellä oleva taistelija.

Itse arvostelu:
Eli Payback time on siis, "x-com tyylinen" (itse en ole koskaan
pelannut), ikäänkuin moderni gladiaattori peli, missä miekat ja
nuijat on vaihdettu tuliaseisiin ja päälle on vielä lyöty jos jonkin
sorttista vempelettä.

Payback time on Dos -pohjainen peli, joka nyt ei kuitenkaan
välttämättä vaadi toimiakseen erillistä Dosbox -ohjelmaa. Kokoa
peliltä löytyy 8 ja puoli megatavua mutta löytyyhän siinä sitten
sen edestä tavaraa: parisen kymmentä pelattavaa kenttää,
nelisenkymmentä asetta ja päälle vielä yli viisitoista
lääkintäpakkausta, panssaria ja "soihtua". Eikä tässäkään vielä
kaikki, nimittäin lähes kaikki pelin osa-alueet on täysin
kustomoitavissa. Se tarkoittaa että voit luoda peliin omat aseet,
panssarit, kentät, ja käytännössä kaiken mitä pelin rajoissa vain
pystyy tekemään, ja näihin kaikkiin pelissä on omat, melko
helppokäyttöiset editorit.



Sitten täytyy tietenkin kiinnittää huomiota myöskin pelin huonoihin
puoliin. Ensimmäisenä silmiin pistää pelin melkoisen karu ulkoasu.
Tosiasia vain on että grafiikoidensa puolesta on nähty
HUOMATTAVASTIKKIN parempia esityksiä, tosin täytyy kyllä sanoa
että asiat voisivat silti olla huomattavasti huonomminkin. Grafiikat
ovat ehkä karkeat, mutta ne ovat sentään selkeät, ja palvelevat
pelin tarkoitusta oikein tyydyttävästi.

Äänimaailma on grafiikoiden kanssa samaa tasoa, tai ehkä hieman
sen alle. Mutta itse pelaankin PBT:tä täysin ilman ääniä (lähinnä
koska äänien kanssa peli ei minulla toimi kolmea minuuttia
kauempaa ennenkuin se feilaa) ja mielestäni se ei ääniä lainkaan
kaipaakkaan.

Pelattavuus on todennäköisesti ensikertalaiselle pieni shokki.
Käyttöliittymä on nimittäin pelissä... sanoisinko lievästi vanhentunut.
Ja useimmat ensimmäistä kertaa tällaista peliä kokeilevat jättävät
pelin jo sikseen kun eivät vain yksinketaisesti jaksa etsiä ja opetella
pelin komentonappeja.

Kun vielä kaiken päälle lisätään TODELLA korkea vaikeustaso (ellei
siis onnistu löytämään itselleen pelikaveria) voisi sanoa että
varmaan niistäkin jotka pääsevät ylitse pelin suttuisista grafiikoista,
vanhentuneesta käyttöliittymästä ja äänien vajavaisuudesta, jää
enää jäljelle kourallinen pelaajia joilla on kärsivällisyyttä "ottaa
pataan" HELPOIMMALTA tietokone vastukselta kymmeniä kertoja
ennenkuin onnistuvat sen nipin napin päihittämään.

Mutta mikä tässä pelissä sitten on hienoa? Noh todennäköisesti
casual-pleaajien mielestä ei mikään. Mutta Payback timen hienous
on sen monipuolinen muunneltavuus. Ja jos sattuu pitämään
vuoropohjaisesta strategiasta ja on halua ja kärsivällisyyttä kokeilla
jotain uutta, on PBT todella kokeilemisen arvoinen peli. Ja kuten
useimmissa peleissä; mitä useampi pelaaja sattuu saman pelin
ääreen, sitä hauskempaa. Pelintekijät ovat Kari Luojus ja Niko Nevatie.

Arvosanat:
Grafiikka: 7 (No näin hyvä siksi että ne ovat toimivat.)
Äänet: 5 (mutta itse en tätä osa-aluetta ottaisi edes huomioon.)
Pelattavuus: 8 (Se on ehkä vanhanaikainen, mutta harjoittelun jälkeen se on kyllä täysin riittävä.)
Idea: 10 (Kyllä on niin omaperäinen ja toimiva idea että ei siihen muuta sanottavaa voi olla.)
Kokonaisuudessaan: 9 (Itsestäni ainakin tämä on yksi hienoimpia suomalaisia strategiapelejä.)

Pelin voit ladata esimerkiksi Suomipelien sivuilta:http://www.suomipelit.com/pelit/tyylilaji/Strategia/94/Payback+Time+2

Merkintä #149Lauantai 23.01.2010 00:52

No vihdoin... huhuh... kuvat on albumissa lukemattomien
miestyötuntien jälkeen. Ja aikamoisen hyvää jälkeä vaikka itte
sanonkin. Vielä kylläkin täytyy kirjotella kuvatekstejä ja semmosta.
Ja jäi kyllä mukavasti kuvia ylittekkin kun äitee meni jo ennen
aikojaan ottaan muistikortilta kuviksi ennenkö olin kerenny valitteen
huonot, ja semmoset mitä en tarpeellisiksi nähny pois sieltä... että
jos joku leirillä ollut haluais kuvia, ihan niinku paperilla asti, niin nyt
lähtis halvalla. :D

Ja kyllä, siittä albumista tuli kyllä aika albumi. :)

...Jaa ja sitte tuo meirän uusi näytönohjaankin saapu suomen
puolelle, ja majailee tällä hetkellä tampereella, että eiköhän ens
viikon puolella pääse sitte jo koeajamaan ihka uutta näyttistä.

Sisäpiirin huumoria 22.Maanantai 18.01.2010 01:15

Joker lukee: "Hyvää päivää, tasapainottava hedelmäjuoma..."

Joker lukee: "9 hedelmää, a, c ja e-vitamiineja, kuitua..."

*katsoo kuvaa pullon kyljessä*

Joker ajattelee: Joo 9 hedelmää. Ananas, appelsiini, passion ja 6 viinirypälettä.

Merkintä #148Sunnuntai 17.01.2010 23:15

Nyt olis niiku puoles välis albumittamis työ.

Ja kerpeles kun menee monta tuntia xD

Merkintä #147Sunnuntai 17.01.2010 00:52

Noniin, nytten sain kesän leirien valitut kuvat ihan paperi kuviksi
asti. Ja voin muuten kartoa että on taas hieman albumiin
järjestämistä...

...Tästä albumista tulee aika albumi.

:D

Merkintä #146Perjantai 15.01.2010 01:39

Juu-u hyvin menee vanhojentanssit.

Winer-valssi on yhtä pakkopullaa, vapaata valssia ei oo nähtykkää,
ja heitän Kikapoot jo kun kuulen sanan "tango".

Merkintä #145Torstai 14.01.2010 01:25

...Oletteko kuulleet juttua "Ugla-Gugla" -neekeristä?

No niin arvelinkin. Itsessäänhän vitsi ei ole kovinkaan hauska,
mutta se muuttuu hyvinkin humoristiseksi mikäli seuraavat ehdot
pätevät:

-Jokainen joka on paikalla, vitsin kertoja mukaan lukien, on
valvonut vähintään 12 tuntia.

-Vitsin kertojan hauskuus on suoraanverrannollinen alkoholi-
promilleihin hänen veressään, eli kertojan tulee olla sopivasti
päissään.

-Myöskin kuulijoiden humaltumisasteella on positiivinen vaikutus
vitsin positiivisuutta herättävään vaikutukseen. Tosin, tämä vai-
kutus on havaittu testeissä myös ilman vitsiä.

Kun edellämainitut ehdot täyttyvät ja joukossanne on yksi "Ugla-
Gugla" -neekeri -vitsin taitaja, suosittelen ottamaan hyvän asennon
ja kuuntelemaan ehkä maailmankaikkeuden, ei ehkä hauskinta,
mutta silti selittämättömästi hysteerisesti naurettavaa vitsiä.

...Itse en sitä ala tässä kertomaan koska tämä median muoto, niin
interaktiivinen kuin se onkin, ei tee oikeutta vitsin todelliselle luon-
teelle ja naurettavuudelle.