IRC-Galleria

Kristian1

Kristian1

Rakas taivaan isä joka loit maan ja taivaan ja ihmiset. Rakastan jumalaa,itseä, lähimmäisiä ja sitten ystäviä. Aamen.
perinteisen eli luterilaisen käsityksen mukaan tämä toinen peto tämä uskonnillinen väärä profeetta
joka antaa kaiken vallan antikristukselle on katollinen kirkko ja paavi.
ihminen kristuksen sijaisena on kieltämättä kroteskia ja häpeällistä
ja katollinen kirkko edustaakin monessa mielessä kristillisyytä josta
armo on imetty pois.


mutta kun tämän sanon niin haluun heti sanoo että katollisessa kirkossakin on
varmasti ihmisiä jotka on menossa taivaaseen. Tässä voi olla kyse myös
kirkkojen maailman neuvostosta jostain vastaavasta ekumenisen
liikehdinnän näkyvästä muodosta. kirkkojen mailman neuvosto pyrkii tänä päivänä
näkyvään kirkolliseen yhteyteen hinnalla millä hyvänsä. ensin kristittyjen yhteyteen ja sitten
kaikkien uskontojen näkyvään yhteyteen.

joidenkin mielestä tällainen lopunajallinen väärä profeeta
uhkonnollinen peto on uuden ajan uskonnollisuus joka sopii hyvin
lopunajalliseen, kirkolliseen ja uskonnolliseen ilmapiiriin.
kaikki käy jos se vaan tuntuu joltakin. Oikea oppi saa antaa
tilaa oikealle kokemukselle. Sitten on olemassa niitä jotka on sitä mieltä
että tää lopunajallinen väärä uskonnollinen peto on islam, sillä nousihan islam
kristinuskon ja juutalaisuuden maaperästä. Islam on kristillinen harhaoppi.
Raamattu antaa uudessä testamentissa ymmärtää että antikristilliset liikehdinnät
nousevat kristilliseltä maaperältä ja siksi esimerkiksi islam täytää tuon ehdon.


Sekin haluaa näytää karitsalta mutta se puhuu kuin lohikäärme.
ja sen hedelmät ovat hyvin usein kaikkea muuta kuin hyvät.
On mahdollista että uskonnollinen peto edustaa näistä jokaista.
Voi olla että lopunajallinen uskonnollisuus on sekoitus tätä kaikkee.
Antikristuksen ajan kirkko todennäköisesti tulee sulkemaan
sisäänsä kaiken uskonnollisuuden yhteisen sateen varjon alle.
Mistä tahansa muusta voidaan silloin neuvotella mutta ei
kuuliaisuudesta uskonnollisia auktoriteetteja kohtaan joka lopulta on
joka lopulta on antikristus itse. Tässä mielessä me eletään
aikaa jossa tällainen uskonnollinen ilmapiiri on
samanlainen. Mikä tahansa käy kun han sä kumarrrat valtaa pitäviä
uskonnollisia johtajia. Mikä tahansa käy kunhan sä oot kuuliainen
valtaa pitäville. Mikä tahansa käy ja mikä tahansa on kaupan jos
hinnasta sovitaan.


tämä uskonnollinen hahmo käyttää antkristuksen valtaa
ja ilmestyskirjan 13:12 sanoo tällain: ja se käyttää kaikkea
ensimmaisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset
kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä , jonka kuolinhaava parani.

Lopunajallinen uskonnollisuus ja sen edustajana väärä profeetta
myy itsensä poliittisille vallan pitäjille. Kaikki se vaikutus
mahdollisuus joka sillä on, on suoraan riippuvaista
sen kuuliaisuudesta vallan pitäjille.
Tällaista on uskonnollisuus joka myy itsensä omille
maallisille auktoriteeteille.
Tällaista uskonnollisuuta maailma on ollut
koko hitorian sivu täynnä.


Ja tää tulee kiihtymään tää kehitys lopunaikana.
Väärä profeetta tulee olemaan antikristuksen
käsikassara ja se heitetään pois kun son aikansa
palvellut sitten vallan pitäjiä. Hyvä esímerkki lähihistoriasta on
kommunististen hallitusten suhde kristilliseen kirkkoon esimerkikksi
seuvostoliitossa, natsi saksassa, kiinassa.
Kristinusko valjastetaan puolueen vallan välineeksi.
Siitä kuoritaan pois kaikki semmoinen mikä sotii puolueen
päämääriä vastaan.

Tllainen kristinusko menettää voimansa, siitä tulee
elävän kristillisyyden pahin maallinen uhka.
Me eletään läntisessä kristikunassa tätä aikaa
jo nyt.

Vaikka meillä ei ole vallassa kommunismi, niin meillä on vallassa
humanismi ja materialismi. Kirkot toistensa jälkeen suostuvat
yleisen mielipiteen humanistisen painostuksen alle.

Esimerkikksi suomalainen henkinen ilmapiiri ja asenne on nopeasti
koventumassa . Jumala ja hänen sanansa koetaan yhä enemmän
sotivan niitä arvoja vastaan jotka suomalaista yhteiskuntaa
ohjaa.
johannes kirjoittaa; ja minä näin yhden sen päistä olevan ikään kuin kuoliaaksi haavoitetu, mutta sen
kuolin haava parantui, ja koko maa seurasi ihmetellen petoa. ilm.13:4.
peto voidaan tulkita joko maailman vallaksi, yhdeksi hallitsiaksi tai molemmaksi. yksi mahdollisuus
on siten nähdä kuolinhaava yhden maailman vallan kukistuvaisena ja jälleen nousemisena esimerkiksi:
rooma,saksa Eu ja niin edelleen.

toinen mahdollisuus on nähdä se yhden ihmisen kokemuksena joko konkreettisena kuolinhaavana tai
kuvannollisena poliittisen uran katkeamisena ja jälleen nousemisena.
kolmas mahdollisuu on että jokin maailman valta ja sen johtaja kokevat molemmat piliittisen kuoleman
ja uudelleen nousemisen. neljäs mahdollisuus on nähdä kuolinhaavassa piikki kristinuskonsa perussanomaa
kohtaan, nimittäin antikristus jäljittelee kaikkissa kristusta.

myös hänen kuolemansa ja ylösnousemustaan. rakentaa uskonnollisen rakennelman joka korvaa totuuden. tähän
sopisi hyvin johanneksen tulkinta pedosta ikään kuin kuoliaaksi haaavoittunut.
viides mahdillisuus on nähdä tässä viittaus yleensäkkin inhimilliseen pahuuteen, joka ei koskaan kuole
vaan nousee aina uudelleen valtaan. edessmennyt muusikko juha kela kirjoitti eräässä laulussaan että
KOIRAN UNTA NUKKUU HITLER, SYDÄMMESSÄ JOKAISEN.
johannes jatkaa näin; ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle,
ja kumarsivat petoa sanoen: "kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"
ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkka puheita, ja sille annettii valta tehdä sitä
neljäkymmentä kaksi kuukautta.

ja se avasi suunsa jumalaa pilkkaamaan , pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä jotka
taivaassa asuvat. ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan
annettiin kaikki sukukunnat aitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjotettu teurastetun karitsan elämän
kirjaan,hamasta mailman perustamisesta.ilm.13:4-8.

Tää teksti yhteys viittaa yhteen todelliseen oikeaan ihmiseen antikristukseen. lohikäärme, saatana antaa
tälle miehelle vallan ja arvoituksen. hän on mies jollaista kauvan odotettu. hän on taitava puhuja,vomakas
poliitikko ja mahdollisesti laskelmoivan miellyttävä ihminen.
hän saa valtaansa koko maailman . hänestä tulee maailman johtava itse valtias, neljäksikymmeneksi kahdeksi
kuukauseksi eli taas kolmeksi ja puoleksi vuodeksi.

tää on merkillistä miten usein tää kolme ja puoli vuotta toistuu.

ilmestyskirjassa tää mies tulee olemaan
erittäin uskonnollinen ihminen joka lankeaa isäntänsä lohikäärmeen saatanan kiusaukseen ja korottaa itsensä
jumalaksi ainoaksi palvonnan kohteeksi.

hänen puheensa oh äärimmäisen vasta kristilistä, humanistita,ihmiskeskeistä ja ihmistem korva syyhyn sopivaa.
hän pilkkaa jumalaa ,hänen enkeleitään ja hänen uskovia ihmisiä. hän vainoaa ja tappaa kristittyjä jumalan
pyhiä jeesukseen uskovia.
tämä paratiisin palauttaja kun sellaisen kuvan hän itsestään tulee antamaan jotta koko maailma tervehtii
pelastajanaan, niin tämä henkilö osoittautuu helvetin tuojaksi, mutta ihmiset, kansat huomaavat sen liian
myöhään. tällaista miestä odotetaan tällä hetkellä, miestä joka olisi tarpeeksi älykäs, tarpeeksi
lahjakas,tarpeeksi julkea.

ryhtyäkseen messiakseem, suostukseen näyttämään että minä se olen. tänä päivänä odotetaan miestä joka
lupaa laittaa asiat kuntoon. tää aika on kypsä tähän.
raamattu puhuu kuitenkin kahdesta lopunajallisesta peto hahmosta se sataa tulla monille yllätyksenä.
ilmestyskirja tekee selvän eron viimeisinäaikoina vaikuttavan maallisen johtajan eli antikristuksen ja
hengellusen johtajan eli väärän profeetan välillä.

ensimmäinen peto eli antikristus noysee merestä, toinen nousee maasta. heidän taustansa ovat erillaiset.
kyseessä voi olla viittaus tämän toisen pedon juutalaisiin sukujuuriin sillä meri yhdistettiin juutalaisuuessa
yleensä kaikkien kansojen mereksi ja maa israelin maahan ja kansaan.
tää olisi erittäin uskonnollinen hahmo, erityisesti tää toinen peto. ilmestyskirja 13:11 sanoo.
näin sillä oli kaksi sarvea niin kuin karitsan sarvet ja se puhui niin kuin lohikäärme.
johannes näki toisen pedon nousevan maasta. tää toinen peto on sama henkilö josta
ilmestyskirja 19 ja 20 sanoo että hän on väärä profeetta.


siellä sanottiin että peto oteettiin kiinni ja sen kansan väärä profeetta.
joka oli tehnyt sen nähden ihmeitä jolla hän oli eksyttäänyt ne jotka oli

ottanaat pedon merkin ja ne jotka oli kumartaneet pedon kuvaa ja ne molemmat
heitettiin elävältä tuliseen järveen.
tää toinen peto muistuttaa ulkoisesti karitsaa. hänellä on kaksi sarvea mutta
hän puhuu niin kuin lohikäärme.


antikristus puhuu niin kuin lohikäärme ja väärä profeetta lopunajallinen
uskonnollinen johtaja puhuu niin kuin lohikäärme. hän muistuttaa karitsaa,
muistuttaa kristillistä nöyyyden palveliaa, esiintyy ulkoisesti kristillisyyden
ja täyttää ulkoisesti kirstillisyyden kriteerit mutta hänen maailmankuvansa,
julisuksensa tulee olemaan kaikkea muuta kuin kristillinen.


hän on ulkoisesti karitsa mutta sisäisesti kristin vihollinen.
kuka on tämä väärä profeetta, onko kyseessä henkilö vai onko kyseessä jokin
instituutio tai jokin inhimillinen laitos tai inhimillinen uskonto?.
onko kyseessä esimerkiksi niin sanottu nimellinen kristillisyys? lopun ajan kirkko.

ilmestyskirjan 3 luvussa jakeessa yksi, jeesus lähetti terveisiä sarden
seurakunnan enkelille ja sanoi että kirjoita
näin sanoo hän jolla on ne jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä.
minä tiedän sinun tekosi,
sinulla on se nimi että elät mutta sinä olet kuollut.

monien mukaan lopunajallinen kristillisyys muistuttaa sarden seurakunnan kristillisyyttä
se muuttuu yhä muodollisemmaks ja sen sanomasta tulee irvikuva evankeljumista, se keskittyy
ihmiseen ja ihmisen onnellisuuteen ja vähät piittaa siitä mitä jumala sanassaan sanoo.
evankeliumin tilalle tulee sosiaallinen hyväntekeminen, armontilalle tulevat hyvät teot.
Tutustutaan raamatun hahmo joka on kiinnostanut ihmisiä kautta
aikojen ja yhä kiinnostaa.

Puhutaan antikristuksesta hänen profeettastaan väärästä
uskonnollisesta johtajasta.

Saatana on jäljitteliä hän rakentaa aina omia versioitaan
jäljittelemään kaikkea jumalan luomaa.
Jeesus sanoi hänestä että kun hän puhuu valhetta niin puhuu
omaansa sillä hän on valehtelia ja sen isä.
Saadakseen mahdollisimman monet ihmiset eksytettyä pois jumalan luota.
Saatana valehtelee ja teeskentelee.

Hän on valmis rakentamaan millaisen erikoisen tehostetun arsinaalin tai
arsinaalin tahansa, saadakseen ihmiset kiinnostumaan itsestään seuraamaan
itseään, pysymään erossa jumalasta, siinä missä jumala on pyhä kolmio.
Isä, poika, pyhähenki, siinä satana rakentaa oman pahan kolminaisuuden.
Ilmestyskirja tuo esiin lohikäärmeen, antikristuksen ja väärän profeetan.
Hekin toimivat yhdessä.

Siinä missä poika antaa kunniaa isälle ja henki pojalle. siinä antikristus antaa
kunniaa lohikäärmeelle ja väärä profeetta antikristukselle. ja minä näin pedon
nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä. ja sarvissa kymmene
kruunua ja sen päihin oli kirjoitetu pilkkaavia nimiä.

ja peto, jonka minä näin, olileopardin näköinen, ja sen jalat ikään kuin karhun, ja
sen kita niin kuin leijonan kita. ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa
ja suuren vallan.

Ilm.13:1-2. Tässä esitetään yksi tämä kansojen merta pääosan esittäjä.
meri kuvaa kansojen merta.

lisäksi juutalaisten uskomuksen mukaan meri on pahan asuin paikka. koskaan ei tiennyt mitä
syvyydestä nousisi. tämä kkansojen merta nouseva peto on ihminen, mies joka toiminnaltaan ja
sanomastaan itsestään seuraamann itseään.

muistutaa kovasti lohikäärmettä saatanaa. hän edustaa lohikäärmettä maan päällä,
mutta toisin kuin lohikäärmeellä pedon kruunut olivat kyymmenen sarven pässä eikä
seitsemässä päässä.
pää edustaa raamatussa valtaa silkaa ja sarvi silkkaa voimaa. miten tämä voi nähdä
viittavan pedon maallisen VALLAN PERUSTUVAN yksin kertaisen voiman käyttöön eikä
ansattuun asemaan.
hän on itsessään mitätön nukke joka toteutaa isäntnsä saatanan tarkoitus periä. päitä
ja sarvia on tulkittu seuraavasti. ne kuvaavat lopunajan piliitista voimaa ja valtaa.
jolla antikristus halltsee maan päällä. ne kuvaavat koko inhimillistä poliittista historiaa
ja samalla tavalla kuin esimerkiksi:
danieli luvussa 2 ja 7. ne kuvaavat sekä lopunajallista poliittista valtaa että koko maailman
poliittista historiaa.
diktaattorien, vehkeiliöiden ja vakivallan historiaa. yhtymä kohta danielin ennustuksiin ovat
merkittävät. daniel kuvaa kirjassaan toisessa luvussa jakeessa 37-45 ja seitsemännessä luvussa
merestä nousevaa petoa jotka muistuttavat näitä johanneksen näkemiä petoja.
jokainen noista danielin pedoista ennnustavat jotakin maailman valtaa, tämä ilmestyskirjan

13 luvun peto lopunajallinen antikristus nousee danielin näkemän viimeisen pedon neljännen
pedon rooman henkisestä perinnöstä se tulisi olemaan yhdessä noiden neljän viimeisen maailman
vallan ominaisuuksista se olisi
se olisi leopardin näköinen olento jolla on karvaiset jalat ja leijonan kita. siinä olisi
sellaista auliuutta, sellaista voimaa,sellaista väkivaltaa, sellaista viisautta jota kaikki
nuo neljä maailman valtaa edustavat. ja myös daniel näki paljon, kiinniti erityisesti huomiota
tähän neljänteen petoon, neljänteen maailman valtaan jonka johanneskin ilmestyskirjassa näki.
jotka nousevat siitä valtakunnasta siitä neljästä viimeisestä, suuresta,väkevästä valtakunnasta.
heidän jälkeensä nousee eräs muu sano daniel. hän on erillainen kuin edelliset. ja hän kukistaa
kolme kuningasta, hän puhuu sanoja korkeinta vastaan ja hävittää korkeimman pyhiä, hän pyrkii muuttamaan ajat
ja lain ja ne annetaan hänen käsiinsä kolmeksi ja puoleksivuodeksi.
tästä pedosta myös ilmestys kirjan 43 luku puhuu lopun aikaa on nouseva sellainen poliittinen hallitsia
jonka juuret ovat muinaisen rooman henkisessä perinnössä.
hän nousee ilmeisesti muinaisen rooman alueelta.

Jota nykyään edustaa aika kirkkaasti EU, mutta ken elää
sen näkee. tuo peto raivaa tietältään kaikki muut halitsiat.
hän puhuu korkeinta vastaan, pyrkii muuttamaan jumalan asettamia lakeja ja lain alaisuuksia ja hän saa
valtaansa koko maailman .

3/3 ilmestys kirjan alkeetPerjantai 27.03.2015 17:35

Ja viimeinen basuuna se pajastaa seitsemän vihanmaljaa joka antaa oikeen tarkankuvan lopun, lopun lopusta.
Ne menee jonkun verran päälleikkäin mutta siinä on selvä tämmöinen huipentuva suumaava rakenne. se tekee
olmestyskirjasta vieläkin hankalamman tulkittavamman.

Monet tulkitsee sitä vähän eritavalla mutta
ainakin nämä rakenne mallit siitä on löydettävissä.

(Ilmestyskirja.1:1-3) Jeesuksen kristuksen ilmestys, jonka jumala antoi hänelle,
näyttääkseen palvelioilleen, mitä pian tapahtuman pitää ja sen hän lähettämänsä
enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen johannekselle, joka tassä todistaa
jumalan sanan ja jeesuksen kristuksen todistuksen,
kaiken sen, minkä hän on nähnyt.

Autuas se, joka likee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetain sanat
ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!


tää on jeesuksen saama ilmestys isältään, isä antoi sen pojalle, poika antoi sen enkelille,
enkeli antoi sen johannekselle, johannes antoi seurakunnalle ja me ollaan se saatu seurakunnalta.

Siinä sanotaan mitä pian tapahtuman pitää ja tää sulkee pois pelkän vertauskuvallisen tulkinnan.

Miten pian on pian?

Me oliin menossa kemiin ja kaveri kysyi milloin ollaan perillä? vastasin pian.
Vähän ajan kuluttua kaveri kysyi että kuinka pian me ollaan perillä? vastasin pian!
Kaveri kysyi kolmannene kerran että kuin kauvam siinä menee että me ollaan perillä ja kuin pian?
Vastasin että kemi jo näkyy:

Jumala sanoo meille että jeesus tulee pian.

Meijän aika tai meijän asia ei ole tarkkaan sanoa että milloin se tapahtuu.
Me luotetaan siihen että isä sanoo ihan pian, sinne tullaan ihan pian.
Johannes evankelista on todistaja, totuuden havannoitsia hän havannoitsee sitä mitä enkeli hänelle
ilmoittaa jeesuksen sanaa ilmestyksenä. Mukana on myös johanneksen tulkintoja hänen näkemästään

ja hän sanoo että autuas se joka lukee, autuas se joka kuulee, autuas se joka ojentautuu tämän kirjan
mukaan.

Tää on ainoo raamatun kirja jonka lukijaa ja kuuliaa erikseen onnitellaan siitä että hän lukee tätä kirjaa.
Tää on surkee asia siksi että monet laittaa tän kirjan pois siksi että tää on niin vaikeeta.


Pelkkä lukeminen ei tee
ketään todellisesti autuaaksi vaan tämän sanoman vastaan ottaminen ja vaarin ottaminen koituu todelliseksi autuudeksi
iänkaikkiseksi onneksi ja elämäksi ihmiselle joka siihen perehtyy.

Johannes sanoo, sillä aika on lähellä koko ilmestys kirja julistaa nopeaa ajan kulumista ja vielä kuvittelemme kestävän
kauvann toteutuu pikemmin kuin sittenkään aavistamme.

Kirja haastaa meidät tarkkaamaan
sitä aikaa jossa me eletään. Ei oo väärin tarkata aikoja ja aikojen merkkejä, ei oo väärin jopa laskee pedonmerkkiä sen lukua.

Mutta saman aikaisesti on pääasia pidettävä pääasiana.

Kuka oli tää johannees? hän oli apostoli johannes justinus marttyyri samoin kuin
ideneus jotka kirjoitaa sata jälkeen kristuksen ja sen jälkeen niin he sanoivat että
apostoli johannes yksi jeesuksen opetuslapsi on kirjoittanut ilmestys kirja ja piste.

Kirjoittamisen ajankohta todenäköisesti 91 - 95 jälkeen kristuksen.
Se voi olla myös aikasemmin?

Tuohon aikaan seurakuntaaa koettelivat keisari domitianuksen vaino.
Silloin keisarin palvonnasta tuli virallinen uskonto ja se oli kovaa aikaa ja silloin
uskominen kristukseen merkitsi monille sitä että henkilähti.

Tämän kirjan kirjoittamisen paikka on patmos saari efesosta lounaaseen nykyisen turkin
rannikko. Se kuuluu nykyään kreikkaan. johannes oli roomalaisten karkoittamana tällä saarella

Vankeudessa ja sieltä hän kirjoitti tämän.
Tämän kirjeen vastaan ottaja olivat seitsemän vähässä aasiassa siaineet seurakunnat
kaikki nykyisen turkin alueella, turkin länsirannikolla aika lähellä siellä.

Seitsemän saattaa viitata tässä kristuksen seurakuntaa kaikkina aikoina sillä niin kuin

oli puhetta että seitsemän oli täydellisyyden luku.


Johannes seitsemälle aasian seurakunnalle: armo teille ja rauha hääneltä,
joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä,
jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä, ja jeesukselta kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä,
joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsia! (ilm.1.:4-4).


Tämä on ylipursuava tervehdys. Aivan ilmestyskirjan alussa

Lähetetään terveisiä kolmiyhteiseltää jumalalta.
Ihan oikeesti näissä jakeissa todella on nähtävissä viittaus kolminaisuuteen.
Isä joka on ja joka oli, ja joka tuleva on, toivottaa lukialleen rauhaansa.
Pyhähenki sillä sanotaan niiltä seitsemältä hengeltä.
Seitsemän viittaa täydelliseen henkeen eli pyhään heenkeen hän toivottaa rauhaansa lukialleen.

Ja poika jeesukselta kristukselta ja hänkin toivottaa rauhansa lukialleen.
Hänelle joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellään ja
tehnyt meidäät kuningaskunnaksi ja papeiksi jumalalle ja isälleen hänelle
kunnia ja voima, aina ja iankaikkisesti aamen.

Johannes ylistää jumalaa tässä lujaa! juslistaa rajusti ja lujaa ja hän tuo ehdottomasti
esiin sen kaikkein tärkeimmän sanoman joka on tärkein myös ilmestyskirjassa
nimittäin sen että jeesus on päästänyt meidät verellään.

Ilmestyskirjan tärkein sanoma ei oo, niin kuin mie äsken sen sanoin niin se ei oo
antikristus, pedonmerkki, lopunajan ahdistus vaan tärkein jeesuksen sovitus työ.

Mikään ei ole, eikä saa olla yhtä tärkeetä kun me luetaan ilmestyskirjaa.
Sen perusanoma on että jeesus on sovittanut mun synnit.

Ja tää jeesuksen sovitus työ on ainoa todellisen voiman lähde myös silloin kun
on vaikeeta. Myös silloin kun luetaan ilmestyskirjaa.

Kristus on vapauttanut meidät
synneistä ja tehnyt meidät kuningas kunnaksi ja papeikasi jumalalle.

Jumala ei pelastanut sua vain että hän veis sut taivaaseen,
hän pelasti sut auttamaan toisiakin taivaaseen.
Sun elämällä on tarkoitus auttaa toisiakin ihmisiä jeesuksen luo.

Sun elämällä ei oo tarkoitus että sie elät vain tämän 60,70 ja 80 vuotta ja odotat että pääsis taivaaseen,
pääsisi taivaaseen.
Vaan sun tarkoitus on auttaa muitakin sinne tavalla tai toisella erillaisilla lahjoilla.


Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet,niidenkin,
'jotka hänet lävistivät, ja kaikki maa sukukunnat vaikeroivat hänen tullessaan.totisesti,amen.

"Minä olen A ja O", sanoo herra jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, kaikkivaltias.
(Ilm.1:7-8).


"Minä olen A ja O", sanoo herra jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, kaikkivaltias.

Jumala ei muutu, hänen nimensä on: "Minä olen".

Jumalalla on ainoana valta olla itsestään olemassa, kaikki muut tarvitsevat tuon kyvyn ulkopuoleltaan.

Meidän kuohuvassa ajassa on yksiasia joka ei muutu? sinä muutut, sun olosuhtees muuttuu,
Mutta jumala ei muutu. Hänellä on homma hanskassa ja hänellä on ollut aina homma hanskassa eikä se
koskaan ole ollut pois hänen hanskastaan, myös sinun elämässäsi, hänellä on kaikki valta.

Ei ole semmoista asiaa jota hän ei tietäis, pientä eikä suurta, siksi sun ei tarvitse pelätä.
Sie et ole yksin, se on isommassa kädessä.
Hän ei ole jättänyt meitä tänne itseksemme, pelkäämään pahinta ja toivomaan parasta.
Jeesus tulee tänne näkyvällä tavallakun hän lähtikin, ei salaa,Hän tulee suurella jyrinällä ja paukkeella ja kerran kaikki näkeväät hänet.

Kuolleetkin sitteen Viimeistään viimeisellä tuomiolla.
Jeesus tulee keskelle vaikeita olosuhteita, keskelle suurta ahdistusta.
Hän ei tule enään kärsivänä palveliana vaan voittajana ja kuninkaana.
Ja silloin tärkein kysymys on meillä kaikkilla on tämä? olenko
minä hänen puolellaan? vai häntä vastaan?

2/3 Ilmestys kirjan alkeetPerjantai 27.03.2015 17:34

Ja heidän mukaansa meidän ei tuu ottaa ja olettaa että niissä olis mitään
erityistä sanomaa meidän ajalle tai tulevalle polville vaan ainoastaan
se historian opetus joka siinä on.

Tää tulkinta on ongelmallista, sillä se jättää huomioitta jumalan
yliluonnollisen kyvyn ennustaa tulevaa.
Jumala tietää mitä on tulevaisuudessa.


Tää tulkinta nousee yleensä haluttomuudesta nähdä että ihme on mahdollista,
Että jumala tekee ihmeitä.


Ja siitä haluttomuudesta että ei haluta nähdä että raamattu on yliluonnollinen.
Toinen tulkinta tapa on pofeetallishistorianllinen toiset näkevät että kirjassa
on ihhimillistä historiaa jota siellä kuvataan.


Monet sympolit tarkittavat tulkita läntisen euroopan histiriaa, ja sittense huipentuu
jeesusken paluuseen. tää tulkintamalli soveltaa meidän aikaa.
Joku on snonut että kun lukee ilmestyskirjaa niin se on sama kuin lukee
sanomalehtee. Se tulee todelisuudessa tää päivä siellä vastaan.
Tälläinen ajatus on hyvin herkkä erinlaisille tulkinnoille.


Vaikka ilmestyskirja on hyvä lukea hesarin tai keskisuomalaisen kanssa
niin se ei kuitenkaa oon päivän uutislähde. Se on pikemminkin kuin kartta joka näyttää
suurinpiirtein missä ollaan.

On myös arveluttavaa että jumalan ilmoitus ois keskittynyt vain
euroopan ja länsimaiden historiaan johon sitä yleensä sovelletaan
Ja että unohdetaan kaikki muu historia maailmassa.


Kolmas tapa tulkita ilmestyskirjaa paitsi se oisi vain osoitettu niille ihmisille jotka
vastaan tai siellä ois historian kulku ilmaistu, kolmas on fyturistinen näkökulma joka mukaan ajatellaan
että ilmestyskirja käsittelee vain lopunaikoja vain viimeisiä aikoja että siinä ei ole minkäänlaista historian näkökulmaa.
kaikille edeltäville sukupolville se on ollut vain ennustus tulevasta.

ja tän tulkinana
heikkous on siinä että ilmestyskirja menettää lohduttavan merkityksen joka sillä on aina ollu kärsivien ihmisten tukena.
Neljäs tapa tulkita on vertauskuvallinen tulkinta ja sen mukaan nähdään että ilmestyskirja on vertauskuvlillinen
ja vain vertauskuvalinen se ei kosketa mitään todellisia tapahtumia, ei menneitä eikä tulevia.
Se sisältää periaatteita, ideoita joilla jumala toimii maailmassa.
'
Mutta on vaikeeta ja mielestäni mahdotonta ajatella että
kirja joka jo alussa sanoo kertovansa mitä on ollut ja mitä nyt on ja mitä on pian tuleva, ei puhuis mitään todellisissa ajassa
ja paikassa tapahtuvista tilanteista.


Mie itse nään että ilmestyskirjassa on kaikkia elementtejä, se puhui tuolle ajalle
siinä näkyi historiallinen aikajana, historiallista kehitystä se puhuu tarkaan tulevaisuudesta ja sen vertauskuvat on täynnä sanaa
tälle ajalle. Miten ilmestyskirja rakentuu? millainen on sen rakenne? se ei ole niin kuin tavallinen romaani
jossa on mielenkiintoinen
alku, jännittävä loppu huipennus ja siinä välillä muutamia hienoja tapahtumia.


Siinä on aikahistoriallinen rakenne, siinä on alku ja loppu, siinä on juoni.
Tapahtumat on merkitty aika järjestyksessä siinä sanotaa selvästi kirjoita mitä olet nähnyt,
mitä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva. Siinä on selvästi aika järjestys.


Mutta
samalla ilmestyskirjassa on rinnakkainen rakenne. Siellä on samat tapahtumat
Kuvattu erinäkökulmista. Niissä on selvää sisäkkäissyyttä. Rakenne avautuu
kolmen setsemän ryhmän kautta. Siellä on sineetit, basuunat ja vihahmaljat.


Ensin avautuu seitsemän sineettiä,sitten avautuu seitsemä basunaa ja sitten seitsemän vihanmaljat.
Siellä on myös paitsi tämmöinen kerronallinen aikarakenne ja siellä on tämmöinen sisäkkäisyys ja
siellä on huipentuva rakenne, siellä on kiihtyvän kehityksen malli.

Ikään kuin ilmestyskirjassa annetaa
laaja kuva tapahtumista ja sen avaavat seitsemän sineettiä. Viimeinen sineetti paljastaa, seitsemän basuuna
jotka antaa vähäntarkemman kuvan tai kovinkin tarkemman kuvan ihan lopun lopusta.

1/3 Ilmestys kirjan alkeetPerjantai 27.03.2015 17:32

Ilmestyskirja kertoo suurelta osin ajasta, juuri ennen jeesuksen paluuta.
Se kertoo ajasta jota varjostaa maailman laajuiset katastrofit,
nälänhädät, maanjärjestykset, sodat, laittomuus, väärä hillintynyt
seksuaalisuus,yksi maailman talous, koko maailmaa hallitseva diktatuuri ja
kaikenkattava syvenevä pelko.

Se kertoo ajasta jolloin mikään ei
tunnu olevan niin kuin ennen. Mie uskonsen kertovan meidän ajasta.


Ilmestyskirja on aina ollut hyvin kiistelty ja hyvin rakastettu kirja.
Ensimmäisen ja toisen vuosisadan seurakunnissa ilmestysskirjaa luettiin hyvin
ahkerasti, toiset innostuivat siitä ja toiset vastustivat sitä.


Syynä voi olla kirjan vaikeahko kuvakieli ja ennen kaikkea sisältö
esimerkiksi hyvin konkreettinen opetus taivaasta ja esimerkisi
opetus tuhat vuotisesta valtakunnasta.


se on hyvin mielenkiintoinen ja väärintulkittu kirja.
Kirja on täynnä symbooleja, siellä on petoja, maljoja,
basuunoita, sinettejä. Se vaatii tulkintaa.

Ja siksi se on altis
väärin ymmärrykselle. Monet harhaopit ovat saaneet polttoainetta
juuri ilmestyskirjasta.

Siksi moni on heittänyt sen hyllylle
eikä lue sitä, lukee muutaman luvun mutta ei tätä ymmärrä erkkikään
ja panee sen pois. Kuitenkin ilmestyskirja on ainoa raamatun kirja
jonka kuulemisesta ja uskomisesta onnitellaan erikseen.


jossä luet ilmestyskirjaa niin sua onnitellaan siitä raamatussa
ja se on ainoa tämmönen kirja.
Se on aina ajankohtainen kirja.


ilmestyskirja, siinä on asiaa kaikkien aikojen ihmisille.
se on ollut erityisesti vainottujen kristittyjen rakastama kirja.
Mitä lähempänä on krietuksen paluu, sitä ajankohtaisemmaksi se kirja
tulee. Kun sie annat esimerkiksi ystävälles reitti ohjeet jaa kerrot
tarkaan että miten ajataan esimerkiksi oulusta helsinkiin.


Niin sie kerrot sen tarkkaan alkuosan ja sit sie kerrot sen
loppumatkan. Sitten siinä välillä sanot että seuraa eurooppa nelosta
minkä kerkeet.

Maisemia tarkkaillen voi päätellä miten lähellä
päämäärää ollaan. Mutta ihan tarkkaan maisemiakaan ei pidä tarkkailla
sillä oja voi tulla vastaan.

alkumatka kerrotan raamatussa hyvin tarkkaan,
loppumatka hyvin tarkkaan ja kaikenaikaa pitää katsoa tiehen.
Tärkeintä on se että me katsotaan tiehen eikä maisemiin,
että me katsotaan jeesukseen eikä olosuhteisiin.
Mutta kyllä ne olosuhteetkin vähän puhuu.


Mikä on ilmestyskirjan tarkoitus? mikä on sen sanoma? ja
miten sitä pitäs tulkita?
Ilmestyskirjan avain sana on seitsemän.


Siellä on seitsemän seurakuntaa, seitsemän henkeä,seitsemän lampunjalkaa,
seitsemän tähteä, seitsemän sineettiä, seitsemän sarvea, seitsemän silmää,
seitsemän enkeliä,seitsemän basuunaa, seitsemän ukkosen jylinää,
seitsemän tuhatta, seitsemän päätä, seitsemän kruunua, seitsemän vitsausta,
seitsemän maljaa, seitsämän vuorta,seitsämän kuningasta, hirveemäärä seiskoja.
Ja tuo seitsemän esiintyy ilmestyskirjassa useammin kuin missään muissa
raamatunkirjoissa yhteensä.


Ja lisäksi ilmestyskirjassa on paljon sanoja tai sanontoja jotka toistuvat
seitsemän kertaa.

Esimerkiksi seitsemän autuaaksi julistamista, seitsemän kertaa
minä olen, seitsämän kertaa ei enään, seitsemän kertaa aamen ja niin edelleen.
Seitsemän on raamatussa pyhä, täydellisyyden luku se julistaa että
jumalalla on kaikki valta, jumala on täydellinen hänen luonaan on kaikki täydellistä.

Se julistaa että jjumala on historian herra, hän on täydellisesti ohjaimissa.
Seitsemän julistaa että tää homma on jumalan hanskassa.


Ilmestyskirjan keskeisin hahmo ei ole vaikkapa antikristus tai joku peto
vaan kristus. Ilmestyskirja kuvaa kirkastettua, hallitsevaa jeesuta
ja hänen paluutaan maan päälle.


Se kertoo jeesuksen täydellisestä ja ikuisesta voitosta saatanasta.
Ilmestyskirja on tarkoitettu rohkaisuksi kaikille kristityile kaikkina
aikoina. Erityisesti se on tarkoitettu vainotuille ja ahdistetulle seurakunnalle
kaikkina aikoina.

Vainotut ja ahdistetut kristityt ovat saaneet aina siitä voimaa.
Ja se on lohduttanut kärsiviä kristittyja. Vainoojat eivät sittenkään sano viimeistä
sanaa, vaan herra sanoo viimesen sanan.


Ja tänäänkin juuri ahdistettu ja vainottu kristitty saa ilmestyskirjasta oikeesti
lohdutusta. Tää on tarkoitettu silloin kun on oikeen vaikeeta.

Tietysti muulloinkin.
Kirjan tarkoitus on nostaa alas painetun uskovan kristityn pää katsomaan jeesukseen.
Vaikka kristinusko ei vallannutkaan koko maailmaa heti, vaikka kristityt olivat
jatkuasti vainottu vähemmistö niin jeesus ei valehdellut, hänellä on kaikki valta.

Ja kirja julistaa että pian se astuu näkyvälläkin tavalla esiin. Ja niin myös tänään.
Se julistaa meillekkin että kohta se toteutuu ihan varmasti.


Tamperelainen sanoo siitä kyllä valrmaan toteutuu kohta.

Kirja on luonteeltaan erillainen kirja kuin muut raamatun kirjat.

Se on apokalyptinen ilmestyskirjallisuuteen kuuluva, ja se tekee tästä
vaikeamman tulkittavan kuin monesta muusta kirjasta.

Apokalyptoo tarkoittaa
paljastaa, ilmoittaa,tuoda esiin.
Muita vastaavan laisia kirjoja on raamatussa esimerkiksi
hesekielin kirja, sakarjan kirjat, danielin kirja nyt ainakin.


Luonteen omaista tämmöselle ilmestyskirjalle on vertauskuvallisuus.

Ilmestyskirjassa vilisee sarvia, petoja, päitä, maljoja,sineettejä, basuunoita
ja niin edelleen.

Siellä on runsaasti luku symboliikkaa ja puhuin jo tuosta seiskasta,
sen lisäksi siellä toistuu kolme joka on jumalan luku ja kuusi joka on ihmisen luku.
Siellä on paljon symboliikkaa.

ja tämän kirjan ilmestys luonteen takia sitä on
vaikee tulkita, Se täytyy pakosti myöntää.

sen takia se monilta hyllyyn.
sitä kattoo vähän aikaa muutaman luvun niin sanoo että ei tätä ymmärrä erkkikään
ja mie paan pois tämän kirjan.

Ydin kysymys ilmestyskirjassa on se että mikä
tässä on vertauskuvallista ja mikä ei?
mikä on vertauskuvallista ja mikä ei?.


Nyrkkisääntönä on ilmestyskirjaa luettaessä tulis olla se
että mennään kuvainnolliseen tulkintaa, vertauskuvainnolliseen tulkintaan
vasta sitten kun kirjaimellinen tulkinta on mahdotonta.
Ja se on erittäin hyvä ohje ilmestyskirjassa.

Jos vaan on
mahdollista tulkita kirjaimellisesti sitten tulkitaan.
Mutta on siellä paljon tekstiä jota on mahdoton lukia kirjaimellisesti
se on pakko katsoa vertauskuvalliseksi.


Sitten ilmestyskirjassa on selvä historiallinen luonne.
Kysymyss kuuluu mistä ajasta ilmestyskirja kertoo?
toiset on sitä mieltä että se on tarkoitettu
vain niille ensimmäisen vuosisadan kristityille
jotka ottivat sen vastaan.


Joille johannes sen näki ja joka sitten levitettiin aika
nopeasti tuolloiseen seurakuntaan.
Viittauksen ihmisiin ja tapahtumiin koskevat heidän mukaansa vain tuota
aikaa.

Kasteesta kristukseen, pelastukseenPerjantai 27.03.2015 17:10

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon
sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin
että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista
kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei
usko, se tuomitaan kadotukseen.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se
on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka
ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä
pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on
Jumalan voima, itsekullekin uskovalle
pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt
teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan
poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä
Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme
tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan
uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon
varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta
omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin
että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja
kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.

Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka
epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."
Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja
anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat
ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he
saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

Otetaanpa vakavastiTiistai 03.03.2015 21:46

Raamattu kertoo että Pyhät (=Jeesuksen omat) perivät Jumalan Valtakunnan ja Uuden Maan. Pyhät tulevat myös tuomitsemaan jumalattomat ihmiset ja langenneet enkelit.

Uskovan pyhyys on ulkopuolelta, Jumalan puolelta tuleva asema juridisessa mielessä, mutta Se myös vaikuttaa uskovan mielenlaadussa ja suhtautumisessa kaikkeen, ainakin pitäisi.
Pyhät pyhittivät edelleen, elikkä erottautuvat maailman hengen ajatus-malleista ja sen tavoista. He ovat tuolloin nuhteettomia, kuten seurakunnan tuleekin olla.

Jumalan käsky on että uskovien tulee kaikessa vaelluksessa tulla pyhiksi. Ilman sitä itse asiassa ei kukaan pääse perille Taivaaseen, sillä sinne ei pääse mitään epäpyhää.

Tulis ottaa Jumalan Sanan kehotuksia vakavasti kaikilla elämän alueilla Herran pelossa. Silloin ollaan viisaita vaelluksessamme, eikä Herran pikainen paluu yllätä meitä.

Tämä on veljet ja siskot Uuden Testamentin opetuksen ja Hengen mukaista, eikä ns. Lakihenkisyyttä.

(Dan.7/ 1Kor.6/ 1Piet.1/ Ilm.22).

Otetaan pyhitys-käsky vakavasti, sillä Se on Herran Sana! 😇

AnarkiaTiistai 03.03.2015 21:24

Anarkismi on vapauden aate. Kaikki valta poliittisessa, taloudellisessa, sotilaallisessa ja uskonnollisessa muodossa tulisi poistaa. Me emme tavoittele poliittista valtaa, me haluamme hävittää sen.




"Mielestäni he ei anna mitään vapautta kenellekkään. Kaikki valta poliittisessa, taloudellisessa, sotiilallisessa ja uskonnollisessa muodossa tulisi poistaa. Me emme tavoittele poliittista valtaa, me haluamme hävittää sen".

Jos ajatellaan että anarkia saavuttaisi tavoitteensa eli poliittinen valta murtuisi niin mikä korvaisi tämän vallan tyhjiön. joku yksittäinen taho tai järjestäytynyt ryhmittymä tulisi täytämään tämän tilan. Jos oletetaan että kukaan ei tarttuisi vallan kahvaan ja jäisi pysyvä anarkia niin käytännössä hän se tarkoittaisi sitä, että jokainen ottaisi kysymättä keneltäkään eli vallitsisi oman käden oikeus.

Kuka määrittäisi silloin ja mikä olisi kohtuullinen rangaistus rikoksesta. Ja olisiko esimerkiksi toisen pihalle astutumisesta sopiva rangaistus se että pihan omistaja antaa kuoleman tuomion. Kun silloin ei olisi lakia joka määrittäisi tuomiota. Ihmisluonnon tuntien jokainen puolustaisi vain omaansa kun ei lakia ole.

Tuo poistaminen ei tule koskaan onnistumaan ja laki puuttuu jo peliin siinä vaiheessa koska tuo ei ole rauhaa vaan riitaa mitä me kristityt vältämme.

Me kristityt kunnioitamme lakia kuten omaa uskontoamme ja haluamme kaiken tämän, Kaikki valta poliittisessa, taloudellisessa, sotilaallisessa ja uskonnollisessa muodossa tulisi olla. Anarkistinen aate huluaa, Me emme tavoittele poliittista valtaa, me haluamme hävittää sen.



Jos poliittinen valta poistettais niin tulisiko tilalle monarkinen valta tai mikä lie.

Poliittinen valta on käytännössä mahdoton poistaa. Aina joku janoaa valtaa. Ihminen on laumaeläin. Monta eri vaihtoehetoa on kokeiltu ja historiassakin on monta erinlaista vallan käyttömuotoja. Vallan voi kaattaa mutta aina tulee joku tilalle.

Jos joku kuningatar tai kuningas niin sekin pitää valtaa.Aina tulee joku joka pitää valtaa. Anarkialla ei ole minkäänlaisia lakeka eikä kunnioitusta. Anarkia on sellaista villinlänen hommaa joka on yksi huonnoimista vaihtoehdoista. Jos kaikki ajattelisivat anarkian näkemyksellä niin tämä maailma romahtaisi. Pitää olla laki.

Mitä raamattu tähän sanoo.

(Jaakobin kirje 4:11-12) 11. Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
12. Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi? .

Se on siinäSunnuntai 01.03.2015 19:12

Huom: jutussa kerrotaan teoreetikkojen olevan suuri uhka, kuten terrorismi! Jos Se on niin huuhaata, niin mikä uhka Se silloin olisi?! Sananvapauden loppu häämöttää...



http://www.iltalehti.fi/digi/2015022619264197_du.shtml