IRC-Galleria





Kelassa on, viimein, havahduttu sieltä lähtevän niin kapulakielisiä
päätöksiä, että asiakas ei ymmärrä mitä niillä on asiaa. Tässä muutama
malli selkokielisestä viestinnästä.

Asumistuki:
Ei makseta mitään. Mitäs menit sellaiseen kämppään, ettei ole varaa
vuokraa maksaa. Mitä tästä tulee, jos ruvetaan jokaisen asumisia
makselemaan. Muutat heti, saatana, pienempään ja halvempaan kämppään
tai näin kesällä vaikka telttaan. Mikä järki tässä on, että sinulle
maksetaan osa vuokrasta että pääset
niillä rahoilla Turkkiin ja karaokeen. Tästä päätöksestä ei sitten voi
valittaa
ja jos näytät naamaasi meidän konttorilla, niin usutan vahtimestarin heti
kimppuun. Tuliko selväksi vai tulenko vääntämään nenästä, hä!

Eläkeleikkaus:
Vanhus! Nyt otetaan sinulta vähän eläkkeestä pois. Ei viitsitä vanhaa
ihmistä vaivata lainkohtia ja eduskunnan päätöksiä luettelemalla. Näet
sitten, kun tulee eläke, että on pienempi. Tässä vielä selkokielisesti
Eläkkeesi pienenee! Saat vähemmän rahaa! Hyvää kesää.

Lapsilisä:
Teille on kuulemma tullut toukka. Mikäs siinä, kai sitä on jotain
maksettava. Mutta sen verran tulevaisuuden varalta, että et kai nyt
ala niitä urakalla tekemään. Ei se ole pohjaton meidänkään rahamassi.
Mistä sitä tietää kuinka kauan tätä riittää. Äitiyspakkaukset pitää
olla, Kelakortit painaa näille kakaroillekin. Ei ole halpaa lystiä se.
Että pitkin hampain maksetaan. Muumivaippoja ostelet sitten ja
persikanmakuisia purkkimössöjä. Kuulepas pikkupiika, kun me toimiston
tädit oltiin pienten lasten äitejä, niin sideharsovaipat kuivateltiin,
tissiä annettiin kolmevuotiaaksi ja jos jotain
sosetta niin pihlajanmarjasta. Silloin ei käyty synnytysvalmennuksia eikä
olleet isät kädestä pitämässä kun saunassa heinätöiden ja iltalypsyn
välissä
kuusikiloisia pojanjölliköitä
syöksysynnytettiin.

Lääkekorvaus:
Sinähän nyt Juhani olet kun perkele, tänne lähetät Viagrakuittejasi,
että korvauksia. Kuule menee meidän rahat tärkeämpiin lääkekorvauksiin
kuin sinun syntymävelton kalusi tukemiseen. Onko tässä mitään järkeä
että sinä, vanha mies, alat sitä akkaasi vuosikausien tauon jälkeen
kiusaamaan. Se menee siitä
sekaisin ja kantaa tänne sitten päälääkärin kuitteja. Tämähän on
päättymätön
noidankehä. Kun luonto on jo järjestänyt sinut pois pelistä, niin anna
olla
hyvä mies. Nauti ettet ole enää vaginan orja. Mitä alat itteäs kiusata
mokoman
värkin kanssa. Riittäköön sinulle tämän kirjeen liite. Me konttorin likat
arvottiin yksi kuka on istunut kopiokoneen päällä. Turha tulla konttorille
arvailemaan kuka se on. Hanki terveempiä harrastuksia, käytä liitettä
katiskan
mallina.

Opintotuki:
Teini! Kyllä se on tämän sinun opintotukesi kanssa sillä lailla, että
ei makseta mitään. Sen helevettiäkö sinä menit sinne
kulttuurituottajakurssille! Mikä se sellainen kulttuurituottaja on?
Mitä se kulttuuri on? Pitäisikö sinulle pöljäkkeelle maksaa tuhansia
euroja, että narraat jotain patalapunvirkkaajia, joilla on korvat kuin
kierrevihko. Säästäisitte ne lävistys- ja tatuointirahat niihin
opintoihin?
Menisit töihin, iso ihminen.

Etkö vielä ole jäsen?

Liity ilmaiseksi

Rekisteröityneenä käyttäjänä voisit

Lukea ja kirjoittaa kommentteja, kirjoittaa blogia ja keskustella muiden käyttäjien kanssa lukuisissa yhteisöissä.