Taas tuli tuhat katselua vuorokaudessa, for what it's worth:
https://www.instagram.com/p/BrAYdR2FsXo/
Hienoa oli myös vastata kommentin kysymykseen siitä, kuinka kauan tuota kesti renderöidä. Kun suurin osa videoista tulee samalla tekniikalla, niin ei aina jaksa selittää että tämäkin pyörii livenä eli lasketaan reaaliajassa näytönohjaimella. Kai se #realtime-tagi jää helposti huomaamatta tuossa risuaitojen sotkussa.
Tästäkin pitäisi siis pitää enemmän ääntä. Yleinen ongelmahan on se, että lopullisesta videosta ei näe (a) pyöriikö se reaaliajassa, ja (b) kuinka paljon ohjelmointityötä ja -taitoja on vaadittu, vai onko käytetty vain jotain kivaa helppoa valmista softaa.
Tietysti jos tekee vaikka leffaa, niin kummastakin pointista voi ja pitääkin joustaa. Leffantekijää kiinnostaa usein suurempi kokonaisuus, eikä tämän maine lepää jonkin ohimenevän efektin varassa. Reaaliaikaisuudestakaan ei ole mitään hyötyä, kun materiaali pitää kuitenkin käydä läpi tarkasti.
Omat livedemot syntyivät alunperin erilaisiin live-esitystarpeisiin, musiikin, teatterin ja tanssin taustalle. Reaaliaikainen kontrolli on aika tärkeää, että voi säädellä nopeutta ja tunnelmaa sen mukaan mitä musiikissa ja lavalla tapahtuu. Voi tehdä esim. kunnollisen lopetuksen haluamassaan kohdassa, siinä missä valmiin videon joutuu vain stoppaamaan. Eikä ole vaaraa että video loppuisi kesken jos kohtaus vähän venyykin.
Odottaisin kuitenkin, että reaaliaikaiset demot olisivat levinneet jo laajemmalle. Perustuuhan nyt trendikäs peli"kulttuuri" siihen, että tietokone voi tuottaa uutta kuvaa sen mukaan mitä käyttäjä tekee, eikä vain näytä valmista videota. Toisaalta tähän kulttuuriin kuuluu, että supertähtiä ovat pelaajat, samalla tavalla kuin musiikissa tärkeintä on se lavalla heiluva tyttö. Ihan sama mistä se sisältö ja koodi tulee, kuha on räiskettä ja blingiä.