IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Tapahtumat
Perustettu
31.8.2007
Tilastot
Käyntejä: 4 595 (1.7.2008 alkaen)
Koko
16 jäsentä
Tyttöjä: 4 (25 %)
Poikia: 12 (75 %)
Keski-ikä
41,6 vuotta
Otos: 6 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 39,0 vuotta
Poikien keski-ikä: 42,9 vuotta
Ylläpitäjä
BabaBom

Jäsenet (16)

wiljamvvillleSantoCalacaScuupiKosmosshamaaniScarrrteknohogkadonnutpoikaHarielHopeadelfiiniMaaginenMarilynNecrophagiaMiffyUrsulaRkaraookkeBabaBom
1. Ykseyden laki
Rakkauden laki. Universaali henkinen rakkaus yhdistää ja elävöittää kaiken maailmankaikkeudessa. Kaikki olevainen kehittyy kohti elämän syvintä olemusta, joka on ykseys.

2. Energian laki
Maailmankaikkeus on energiaa. Energia ei katoa. Se muuttaa vain olomuotoaan.

3. Kolmen laki
Jokainen toiminto ja ilmiö on tulos kolmen voiman, positiivisen, negatiivisen ja neutraloivan, samanaikaisesta toiminnasta.

4. Ilmennyksen laki.
Energia ilmentyy hienommasta karkeampaan. Näkyvän maailman ilmiöt ja asiat ovat ensin olemassa henkisessä todellisuudessa.

5. Heijastuksen laki.
Yksilön elämä vastaa hänen tietoisuuden tasoaan. Maailma on meidän näköisemme.

Universumissamme kaikella on lakiensa mukainen heijastuksensa, eli kääntöpuolensa.
6. Vapaan tahdon laki.
Jokaisella elollisella on vapaa tahto ilmentää itseään oman kehitysasteensa mukaisesti universaalien luonnon lakien ohjauksessa.

7. Tietoisuuden laki.
Elämän perusolemus on tietoisuus. Elämä on tietoiseksi tulemista sekä itsestä että ympärillä vaikuttavista universaaleista luonnon laeista.

8. Syyn ja seurauksen laki.
Karman eli oikeudenmukaisuuden laki. Jokaisella seurauksella on syynsä. Elämä ei ole sattumaa vaan seurausta.

9. Liikkeen laki.
Elämä on jatkuvaa liikettä. Mikään ei pysy vakiona. Vain liike on pysyvää.

10. Oktaavin laki.
Seitsemän laki. Elämän liike ja kehitys tapahtuu nousevien sekä laskevien oktaavien mukaisesti.

11. Kehittymisen laki.
Vihkimyksen laki. Henkinen kasvu tapahtuu asteittain tietoisuuden laajentuessa.

12. Virtaamisen laki.
Energian kierron laki. Elämä kukoistaa, kun energia virtaa vapaasti.

13. Tasapainon laki.
Kaikki olevainen pyrkii tasapainoon itsensä ja ympäristönsä kanssa.

14. Resonanssin laki.
Samankaltaisuuden laki. Kaikella on ominaisvärähtely, joka pyrkii voimistumaan. Samanlaisuus vetää puoleensa.

15. Vastakohtaisuuden laki.
Voima synnyttää vastavoiman. Jokaisella voimalla on vastavoimansa.

16. Vuorottelun laki.
Elämä on toiminnan ja levon vuorottelua. Toiminnan vaihetta seuraa aina lepovaihe.

17. Kierron laki.
Inkarnaation laki. Kehitys on elämän ja kuoleman kiertoa. Kuolema tekee mahdolliseksi elämän.

K1mpp4Myydään oma ruumis!Luonut: K1mpp4Maanantai 10.08.2009 16:39

Suuremman valaistumisen takia en enää tarvitse maallista ruumistani, nyt se on siis MYYNNISSÄ ja vieläpä ihan sen mukaan mitä tarjotaan.

+ Hyvät motoriset taidot
+ Suu toimii todella hyvin
+ Viimeksi käytetty lääkärintarkastuksessa syyskuussa ja läpäisty lentävin värein
+ Tuuhea tukka
+ Isot nappisilmät
+ komea parta joka kasvaa nopeasti.
+ kohtuu hyväkuntoinen lihaksisto (ei mikään rimppakinttu)
+ ei alkoholiaddiktiota

- Suoli toimii vaihtelevasti
-Vasen jalka saattaa välillä kramppailla johtuen edellisen käyttäjän uhkarohkeista suorituksista
- Ilman tupakkaa saattaa alkaa tärisemään
- Kahvia tarvitaan aamuisin starttaamiseen.

Ottakaa yhteyttä!

Voin ottaa myös vanhemman ruumiin vaihdossa, väliä en maksa

BabaBomValaistumisen seksologiaaLuonut: BabaBomSunnuntai 21.06.2009 00:11

Jatkoa edellisestä eli selibaatin suhteesta henkiseen kasvuun, tänään kosketuspintana eritoten buddhalainen maailma.

-=-=-=-=-=-

Mitä tulee sielunkehitykseen ja valaistumiseen, sen suhde selibaattiin odottaa vielä selvitystään. Mitä tulee erilaisiin fantasmaagisiin väitteisiin selibaatin hyödyistä, niitä 130-vuotiaita tiibettiläisiä odotetaan edelleen en masse saapuvaksi ihmisten ilmoille.

Vaikka joku yksilö olisikin seksin kokenut valaistumiselleen haitalliseksi, kyseessä ei toki ole minkäänlainen universaali laki, jonka olisi jonkin opinkappaleen johdosta pädettävä jok'ikiseen ihmisolentoon. Seksi ja selibaatti ovat juuri niin haitallisia, kuin omaksumasi viitekehys niistä tekee.

Buddhalaisena tiedät, etteivät niin psyykeen kuin kehonkaan elementit ole lähtökohtaisesti hyviä tai pahoja; ne ovat olemassa vain omassa neutraalissa itseisarvossaan. Ihmiset sälyttävät niiden ylle moninaisia drishtejä, värittyneitä näkemyksiä, ja elävät mielikuviensa maailmassa. Seksistä kummajaisen itselleen luova varmasti myös seksin myötä kärsii.

Samyag-drishti viittaa asioille ominaisen luonteen havaitsemiseen, ei niiden kuorruttamiseen lukemattomin projektioin. Dukkha eli murhe syntyy puolestaan asioihin takertumisesta — ei asioista itsestään. Seksi, kuten mikä tahansa muukin, muodostuu ongelmaksi mikäli siihen ei suhtauduta järkevästi ja kohtuudella.

BabaBomHengen siemenetLuonut: BabaBomLauantai 20.06.2009 02:22

Toisaalla oli keskustelua selibaatista, henkisyydestä ja antaumuksellisesta uskonnosta keinona selibaatin maksimointiin. Tässä niille, joita aihe kiinnostaa. Avaus eritoten Krishna-uskonnon yhteydessä.

-=-=-=-=-

Olen henkilökohtaisesti tavannut valtavan kirjon eri Krishna-traditioiden bhaktoja, enkä ole metodia sinänsä sen mainiommaksi havainnut selibaatin suhteen kuin minkään muunkaan hartaususkonnon parissa. Silloin kun selibaatin parissa ahkerammin puuhastelin, toimivimmiksi havaitsin Hatha-joogan ja Chigong-tradition metodit sublimoida seksuaalista energiaa. Huomattavasti konkreettisemmat efektit, koska psykofyysistä kokonaisuutta harjoitetaan kokonaisvaltaisemmin.

Mitä tulee bhakti-metodin toimivuuteen, kysehän on pitkälti ihmisen oman psykologian muovautumisesta uusille raiteille. On sitten kyseessä Krishna, Shiva tahi Jeesus, uskonnolliset mystikot ovat autta aikain ammentaneet "armoa ja energiaa" moninaisilta jumaluuksiltaan.

Jos mantraa hoettaessa pysyvät siemenet pussissa, se ei sinänsä vielä ole todiste siitä, että Krishna olisi Jumaluuden Ylin Persoonallisuus, eikä kyseinen jumaluus kyllä miltään Kosmiselta Selibaatin Kontrolloijaltakaan ainakaan minun silmääni vaikuta. No, mikäli toimii niin mikäs siinä.

Selibaatin suhde henkisyyteen on ylipäätään kyseenalaista. Mikäli on todella olemassa jotakin metafyysistä, transsendentaalista jne. joka on muuttumatonta tai ikuista, ja joka me jossakin ydinolemuksessamme olemme, tämän transkendenssin tulisi olla moisille fyysisille vaihteluille immuuni.

Etiikan osa henkisessä kasvussa on toki aivan asia erikseen, mutta selibaatissahan ei ole kyse etiikasta, koska siemensyöksy ei itsessään loukkaa kenenkään oikeuksia. Etiikan pariin kuuluu se, minne on soveliasta siemeniään kylvää.

Mikäli siemensyöksy tuo tietoisuuden "kehon tasolle", silloin lienee aiheellista oppia suhtautumaan kehon tasoon luonnollisena osana olemassaoloamme. Henkisyydessä ylipäätään mennään vikateille tavoiteltaessa aina jotakin, joka on juuri piirun verran liian kaukana, kuten kuuluisa sateenkaaren pää.

Niitä kultaruukun löytäneitä ja siemenensä aivoihin nostaneita kun on aniharvassa asiaa todistamassa, dialogi liikkuu lähes järjestään teorian tasolla, piireissä missä hyvänsä. Olen henkilökohtaisesti kaiken tällaisen kanssa aikani vehdattua päätynyt siihen, että elämä eri aloillaan on runsaasti mielekkäämpää keskityttäessä suhtautumaan ja ymmärtämään tiedetysti olemassaolevaa — ei erilaisten utopioiden tavoitteluun.
Palautin nettiin 2007 työn alla olleen Bhagavad-gita -käännökseni, joka on tällä erää keskeneräinen ja odottamassa parempaa aikaa.

http://www.valaistuminen.com/bhagavadgita/

::::::::::::::::::::::::::::::
::::::: Bhagavad-gita ::::::::
::::::::::::::::::::::::::::::
:: Käännös - Ananda Loponen ::
::::::::::::::::::::::::::::::

Teksti on käännetty suoraan alkukielestä. Apuna on käytetty useita erilaisia ja erilaatuisia käännöksiä sekä viittä sanskritinkielistä kommentaaria (Shankara, Ramanuja, Sridhara, Madhusudana, Baladeva). Kommentaari keskittyy ainoastaan käsitteiden yleiseen selventämiseen kommentaaritraditioon nojaten, ei uuden tulkinnan luomiseen.

Tässä kansiossa sijaitsevat sekä DOC- että PDF-tiedostoiksi tallennetut kappaleet ovat valmiita, eivät kuitenkaan kriittisesti tarkistettuja. Ainoastaan DOC-tiedostoina olevat käännökset ovat keskeneräisiä. Niissä olevien diakriittisten sanskrit-tekstien lukemiseen tarvitset Unicode-kirjaimia tukevan fontin (esimerkiksi ilmainen DejaVu), mikäli sellaista ei vielä ole järjestelmääsi asennettu.

http://www.valaistuminen.com/bhagavadgita/

BabaBomKasti ja isänmaa #2Luonut: BabaBomLauantai 25.04.2009 13:08

Jatkoa aiempaan "Kasti ja isänmaa" -tekstiin. (BabaBom&beid=11515046&action=showcomments).

Vaikka vertaus saattaa ensikatsomalla näyttää hyvin summittaiseta, yhtäläisyyksiä kastin ja kansalaisuuden välillä löytyy itse asiassa rutkasti. Alla joitakin instituutioiden jakamia ominaisuuksia.

- Kastiin synnytään.
- Kansalaisuuteen synnytään.

- Kastia ei voi valita.
- Kansalaisuutta ei voi valita.

- Kasti rajoittaa mahdollisuuksia yhteiskunnassa.
- Kansalaisuus rajoittaa mahdollisuuksia yli valtiorajojen.

- Kasti sääntöineen velvoittaa kastijärjestelmää ylläpitävän ideologian tukemiseen.
- Kansalaisuus lakeineen velvoittaa valtiojärjestelmää ylläpitävän ideologian tukemiseen.

- Kastista luopuminen on vaikea ja monimutkainen prosessi.
- Kansalaisuudesta luopuminen on vaikea ja monimutkainen prosessi.

- Kastista luopuneelle ei ole sijaa kastiyhteiskunnassa.
- Kansalaisuudesta luopuneelle ei ole sijaa pakollista valtioideologiaa vaalivassa maailmassa.

Yhtäläisyyksistä tekee merkittävää nimenomaan se, että niihin sitoutuu vääjäämättä syntymänsä mukaisesti voimatta käytännössä irtisanoutua syntyen allekirjoitetusta sopimuksesta.

Jatkokeskustelua löytyy mm. eXbhaktat-foorumilta: http://exbhaktat.valaistuminen.com/index.php?topic=1133.0
Perspektiivejä tietoisuuteen ja tajunnanvirtaan.

### Perustelkoon joku kunnon materialisti miksi MINÄ elän vuonna 2009 enkä vaikkapa vuonna 1446? ###

Kukaties elit myös vuonna 1446, tai materialistis-buddhalaisittain sieluton tajunnanvirtasi oli myös silloin aktiivisessa vuorovaikutusliikkeessä. Energian ollessa tuhoutumaton vakio, jossain kai se sinun tämänhetkinen psyykinen energiasikin on luurannut puoli vuosituhatta takaperin, muodossa tahi toisessa. Voidaanko sitten puhua konkreettisesti sinusta, vai sen sijaan prosessijatkumosta joka tällä hetkellä luo itsekäsityksen nimenomaan sinusta, sitä voidaan puida.

Yksilötietoisuushan muuttuu yhden elämän varrellakin niin, ettei 70-vuotiaan psyykeellä ole enää kuin rippeen verran tekemistä 6-vuotiaan esiasteensa kanssa. Konkreettista, staattista yksilöllisyyttä ei näinollen ole olemassa edes yhden elämän jaksolla. Mikäli kautta elämän muuntunut tietoisuus jättää kuollessaan osaksi identiteettiään muodostuneen fyysisen ruumiin ja ilmenee taas toisessa muodossa, lienekö kovinkaan ihmeellistä että juurikaan muistoja ei tajunnan pintaan jää.

Jottei jäisi vaikutelmaa siitä, että mekanistinen selitys vailla korkeamman voiman ohjausta olisi minkäänlaisen determinaation puutteessaan erityisen vajavainen, todetaan vielä ettei teistinenkään näkökulma paljoa asian selvittämisessä petraa. Mikäli todetaan että asia on niin koska Jumala tahtoo niin, tai koska Jumala on viisaudessaan luonut niin, jäljelle jää edelleen kysymys "miksi", ja herran teitähän eivät ihmiset ymmärrä, mutta hän huolehtii meistä yhtä kaikki. Kenties Jumalan otaksuminen on vain jonkinlainen tapa yrittää tehdä suuresta ja tuntemattomasta kaaoksesta jotenkin inhimillisempää, turvallisempaa ja helpommin lähestyttävää?

Sarjassa miksi-kysymykset voidaan vaikka kysyä kysymystäsi peesaten, että miksikö nyt eletään nimenomaan vuotta 2009, eikä esimerkiksi vuotta 1446. Materialisti vastaa ajan, paikan ja materian yhteisprosessien olevan juuri nyt tässä nimenomaisessa vaiheessaan. Teisti vastaa sen olevan jumalansa tahto ja luomuksen luonnollinen tila. Samoin materialisti vastaa kysymykseen identiteetistäsi ajassa ja paikassa mieltämällä sen erilaisten prosessien evoluution nykytilana, ja teisti puolestaan ajattelee jumalansa luoneen sinut juuri siihen aikaan ja paikkaan, jonne hän sinut tahtoi.

Sinänsä kummaltakaan puolelta ei tähän dialogiin mitään radikaalin uutta ole odotettavissa mikäli lähtöasetelmissa pitäydytään. Toisaalta mikäli sekä materialistinen että teistinen eturintama malttavat pehmentää absoluuttejaan, keskustelusta saattaa kehkeytyä hyvinkin mielenkiintoinen ja uusia näkökulmia paljastava. Tarkastelun kohteena olevat asiat ovat kuitenkin kaikille yhteisiä, ero syntyy metodologian valitsemisessa. Mikäli metodien taustalla olevat ydinperiaatteet tunnistetaan, eri tiedonalojen ekumenialle auennee rutkasti uusia foorumeita.

änjjhihi. Luonut: änjjMaanantai 23.03.2009 20:37

että niinkö sellasta juu. kivasti valaistuttiin karon kans tänään koulussa. (:
miehetonkusipäitä.
ja nyt mulla on tylsää. vammaillen vaan dataan tässä eikä mesessäkää oo ketää.
on se jännää ku jotku ei ikinä tajua pyytää anteeks. tai ees jutella asioita selviks. tai mitään.
mutta ei kai siiinä.

viikonloppuna sitte kattoon klamydiaa kai jjuuu :o vois tulla iha hauska ilta. (:

mut en jaksa kirjottaa mitää enää.
Oletko...

Ateisti - En sanan varsinaisessa merkityksessä, vaikka maailmankatsomukseni tuppaakin marginalisoimaan ihmishahmoisen jumalan tai jumalten keskeisyyden ihmiselämän ohjaajina.

Skeptikko - Epäilen lähtökohtaisesti kaikkea kohtaamaani. Epäilys on kuitenkin työkalu, ei päämäärä itsessään.

Agnostikko - Kaikki on lopulta subjektiivista, varmaksi ei mitään voida julistaa. Tänään kohtaan absoluuttisen totuuteni, huomena uudelleen mutta erilaisena. Universumi virtaa, ihmistajunta kehittyy, absoluutit elävät ja ovat absoluuttisia ainoastaan kokemuksen subjektiivisessa hetkessä.

Monoteisti - Olen amonoteisti. En usko yhteen korkeimpaan jumalaan, joka olisi kaiken alkulähde, valtias, aktiivinen vaikuttaja ja olemassaolon mahdollistaja.

Polyteisti - Siinä missä en ota kantaa jumalten tosiasialliseen olemassaoloon, en myöskään sulje pois jumalteorian hyödyllisyyttä erilaisissa sovelluksissa, eritoten psykologian kulmasta katsoen. (Vrt. hindulainen tantra-teoria ja itseensä tietyn jumaluuden sisäistäminen, tantrisen buddhalaisuuden jumal-jooga kaikkineen.)

Spiritualisti - Etsivä löytää hengen kipinöitä vaikka heinäsuovasta. Niin ihmismaailma, luonto kuin universumikin ilmentävät alati omaa yhtenäistä olemustaan. Ihmiset havaitsevat siitä rajallisen sektorin ja yhdistävät siinä havaitsemansa henkisyyteen, ajattelevat joidenkin tiettyjen asioiden olevan henkisiä. Dualismin koen johtuvan perspektiivin rajoittuneisuudesta.

Panteisti - Mikäli on olemassa absoluuttinen jumaluus, kyseessä on yksi suuri kaiken sisälläänpitävä kokonaisuus, joka sisältää olevan periaatteet ja ydinviisauden, mutta ei kuitenkaan ole aktiivinen vaikuttaja. Kenties Gaia universumin mittaisena.

Monisti - Uskon että kaikenkattava jumalkokonaisuus ilmenee havaitussa olemuksessaan monisyisenä, syvimmässä olemuksessaan vailla kaksinaisuutta olevana absoluuttisena tietoisuutena, tajunnan kenttänä jonka väreilyt muodostavat ilmentyneen maailman.