IRC-Galleria

newer_winner

newer_winner

onko variksesta turvavyöksi, pääsetkö sen kämppään yöksi?

nyt saa jesse koodia =)Maanantai 18.01.2010 11:02

/*
*Joukkue.java
*
*Tästä luokasta luotava olio om vektori
*eli tämän luokan rakentajassa loudaan vektori
*
*luokan toiminnot ovat vektoria käsitteleviä toimintoja
*
*/
import java.util.*;//vector luokkaa varten
class Joukkue
{
//ominaisuudet
Vector <Pelaaja> pelaajat;
//rakentajat
public Joukkue()
{
//luodaan Vector-olio
pelaajat = new Vector<Pelaaja>();

}
//muut toiminnot
//toiminto jolla lisätään vektoriin komponentteja eli tässä tapauksessa pelaaja-olioita
public void lisaa(Pelaaja p)
{
pelaajat.addElement(p);
}

//toiminto joka tulostaa vektorin sisällön
public void tulosta()
{
for (int i = 0; i < pelaajat.size(); i++)
System.out.println(pelaajat.elementAt(i).toString());
}
}


/*
*Joukkuetesti.java
*
*luokka sisältää sovelluksen käynnistävän main metodin
*/
import java.util.Scanner;
public class Joukkuetesti
{
public static void main(String args[])
{
int valikko = 0;
//luodaan näppäinolio
Scanner lukija = new Scanner(System.in);
boolean silmukanEhto = true;
//luodaan joukkue eli vektori
Joukkue hpk = new Joukkue();
//asetetaan vektoriin pelaaja-olioita
hpk.lisaa(new Pelaaja("Joonas", "Vihko", 16, 7));
hpk.lisaa(new Pelaaja("Ville", "Viitaluoma", 8, 13));
hpk.lisaa(new Pelaaja("Jukka", "Laamanen", 7, 13));
hpk.lisaa(new Pelaaja("Mikko", "maenpaa", 8, 11));
hpk.lisaa(new Pelaaja("Joonas", "Kemppainen", 5, 13));

//silmukka, joka pyörii kunnes käyttäjä lopettaa sen
while(silmukanEhto)
{
System.out.println("\n----valikko----");
System.out.println("tulosta pelaajalista (1)");
System.out.println("tulosta yksi pelaaja (2)");
System.out.println("----Valikko----\n");

//lopuksi lopetusehto
System.out.print("lopetetaanko (0) vai jatketaanko (3): ");
valikko = lukija.nextInt();
if(valikko == 0)
silmukanEhto = false;
}//valikko silmukka loppuu

//tulosta pelaajalista
hpk.tulosta();

}//main loppuu
}//juokkuetesti loppuu


/*
*Pelaaja.java
*
*luokka, josta luotavat oliot talletetaan Vektoriin
*eli dynaamiseen taulukkoon
*
*
*/

public class Pelaaja
{
//ominaisuudet
String etunimi;
String sukunimi;
int maalit;
int syotot;

//rakentaja
public Pelaaja(String e, String s, int m, int sy)
{
//kutsutaan toimintoa joka tarkistaa syötteet ja asettaa ne luokan ominaisuuksien arvoiksi
this.aseta(e,s,m,sy);
}

//muut toiminnot
public void aseta(String enimi, String snimi, int maa, int syo)
{
//tehdään pieniä tarkastuksia
if(enimi.length() > 0)
this.etunimi = enimi;
if(snimi.length() > 0)
this.sukunimi = snimi;
//syöttöihin ja maaleihin ei tehdä tarkastuksia
this.maalit = maa;
this.syotot = syo;
}

//toiminnot, jotka palauttavat luokan ominaisuuden arvoja
public String annaEtunimi(){ return this.etunimi; }
public String annaSukunimi(){ return this.sukunimi; }
public int annaMaalit(){ return this.maalit; }
public int annaSyotot(){ return this.syotot; }


//toiminto joka palauttaa merkkijonona olion tiedot
public String toString()
{
return this.etunimi + " " + this.sukunimi + "\t" + this.maalit + " + " + this.syotot + " = " + (this.maalit + this.syotot);
}
}//Pelaaja luokka loppuu

Etkö vielä ole jäsen?

Liity ilmaiseksi

Rekisteröityneenä käyttäjänä voisit

Lukea ja kirjoittaa kommentteja, kirjoittaa blogia ja keskustella muiden käyttäjien kanssa lukuisissa yhteisöissä.