IRC-Galleria

Jouduinpa syömään sanani:DTorstai 26.02.2009 12:38

Ettäkö ei enää vaikeampia tehtäviä voisi muka vastaan tulla Starcraftissa protossien seiskatehtävän jälkeen? Väärin.
Sillä pelasin protossien ysitehtävää ja se kyllä tuntui TOTAALISEN mahdottomalta selvittää, kunnes tajusin panostaa kahteen avainyksikköön, eli high templareihin puolustustaistelussa ja hyökätessä sitten luottaa carriereihin. Kärsivällisyys oli myös avain voittoon.
Annoin vastustajien tuhlata voimansa hyökkäyksiin jotka torjuin.
Dragooneista ei tuossa tehtävässä ollut juuri mitään hyötyä hyökätessä zergien asemiin vaan koko tehtävän selvittäminen vaati hyviä ilmahyökkäyksiä, siis carriereitä ja myös scoutteja käytin alkuvaiheessa. Zealotit oli myös lähes turhia, koska isoille zerg parville ne eivät pärjänneet ja high templarit olivatkin kaikissa taisteluissa parempia tässä tehtävässä.

Kun zergit hyökkäs niin high templareilla ja dragooneilla yhdessä torjuin kaikki niiden hyökkäykset, vaikkakin välillä ne ehti phylonin tai kaksi tuhotakin. High templarit oli tosi tehokkaita oikeastaan kaikkia sen yksikköjä vastaan. Suuret zergling parvetkin pysäytin high templarien psionic stormilla hetkessä, sekä myös yhdistetyt (jopa 10-20 yksikön kokoiset) mutalisc/guardian hyökkäykset torjuin ennen muuta high templarien ansiosta ja vielä viimeistelin työn dragooneilla.

Kun sitten kävin hyökkäykseen, niin ensimmäisen cerebratin tuhosin hyökkäyksellä jossa oli viisi carrieriä ja vielä Zeratul sukkulassa cerebratin vuoksi. Tuhosin ensimmäisen niistä, mutta menetin kolme carrieria ja peräännyin varustelemaan seuraavaa hyökkäystä varten. Mineraalit oli siinä vaiheessa jo melki lopussa, mutta vein probet mineraalien luo saattueenaan vain pari dragoonia ja high templaria. Mineraaleja oli siinä vaiheessa juuri päälle neljäsataa ja perustin niillä uuden nexuksen ihan mineraalien viereen, joka nopeutti ja helpotti niiden keräämistä talteen.
Kun onnistuin saamaan kaikki mineraalit niin niiden avulla rakensin kymmenen carrieriä joista yhden jätin pääleiriin ja yhdeksällä (plus Zeratul sukkulassa) kävin hyökkäykseen kohti toista cerebratia, läpi zerg puolustuksen, carrierit riittivät hyvin siihen ja Zeratul hoiti homman kotiin.

Olin myös upgreidannut carrierien aseet kolmosluokkaan ja armorit kakkoseen.

Ylivoimaisesti vaikein tehtävä Starcraftissa kun enää yksi tehtävä jäljellä.
Selvästi jopa protossien seiskatehtävää ja zergien seiskatehtävää vaativampi koitos oli.

Eli kohta olen pelin läpi läpi pelannut, kaksi tehtävää enää jäljellä.
Ja tuosta protossien seiskasta ne ei onneks enää voi vaikeutua yhtään, pahin tehtävä on siis jo takana.:)
Lähes tunnin mittainen.
Mutta hyvä että sain taas erään suhteen ehkä parempaan tilaan, vaikka sitä onkin vielä tietenkin työstettävä.

En Taro AdunTiistai 24.02.2009 07:18

Taistelut Aiurissa saivat vaikeahkon käänteen.

Niskat kipeät ja jumissaSunnuntai 22.02.2009 17:20

Otin jo yhden buranan siihen ja kaupassakin täytyis lähtee käymään kohta.
Eli zergien viimeinen tehtävä saattaa sittenkin vielä mennä.:)
Pikku tauko, jona nautin voileipiä ja vichyä ja sitten takaisin pelin pariin.
Kyllä sitten semmosia harmittaa jotka eivät itse ole koskaan voittaneet niitä, yhtäkään.
Heti kun luuserit tajus mut voittavaksi pelaajaksi, niin eikös se huono itsetunto noussut heti pintaan niillä ja sai nauraa niiden hupaisille viesteille.
Noh, se huono itsetunto nyt on suomalaisten miesten yleinen yhteinen piirre.
Mulla taas on itsetunto kunnossa. Mut voi kun ikävä jos joku luuseri tuntee itsensä surkimukseksi kun katselee kuviani ja huomaa mut aina ykkösenä turnauksissa, kyl se varmaan käy sen luonnon päälle.:)
Kuten monessa muussakin asiassa niin myös peleissä nuo yli-mainostetut muoti-ilmiöt ärsyttää.
Kun siis jengi jaksaa keuhkota jostain keskinkertaisesta ja markkinamiesten suosikkipelistä nimeltä WoW. Peli on keskinkertainen, jopa useimpia oman kategoriansa muita edustajia huonompikin.
Mutta kun jostain tulee muotia, niin silloin ihmiset maksaa miettimättä sen enempää sen WoW:in kuukausimaksun. Onko siinä sitten mitään järkeä onkin toinen kysymys? Kannattaako maksaa keskinkertaisesta pelistä joka kuukausi uudestaan, vain sen vuoksi että voi sitten puhua pelistä muiden wowittajien kanssa ja kokea olevansa muka trendikäs ja aikaansa seuraava? Nimittäin paljon parempia kuukausimaksuttomiakin verkkopelejä löytyy samasta kategoriasta eli roolipeleistä.
Siis vaikkapa fyysisellä olemuksellaan, pullistelemaan ja ottamaan provokatiivisia asentoja tai esittelemään vaikkapa aseita, joko moderneja tai jotain ninja-aseita, eräänlaista uhoamista ja pullistelua näet sekin. Eri alakategoriaan kuuluu sitten verbaalinen uhoaminen, joka tietenkin joskus laajenee sitten jonkinlaiseksi fyysiseksi voimainmittelöksi. Tämmöinen tuli mieleen kun irc-gallua selailin. Jos jotain näet halveksin ja inhoan niin niitä ovat juntit miehet.

Hauska lukea luuserien kommenteja:DPerjantai 20.02.2009 18:58

Moni mulle pokerissa rahansa rahapöydässä hävinnyt kun kirjoittelee niitä sitten ihan uber katkerana.:D