IRC-Galleria

MasterTool

MasterTool

Pierdolenie o Szopenie

Selaa blogimerkintöjä

Lakkopolitiikka ja (toinen) todellisuusTorstai 25.03.2010 12:37

Nyt kun ahneet, 3000-4500 eur kuussa nostavat, "duunari"-ahtaajat on saatu takaisin töihinsä, oppositio ja vasemmisto ovat julkisuudessa puolustaneet 1. nyt tapahtunutta seteliperse-ahtaajien lakkoa ja 2. lakko-oikeutta yleensä.

Lakko-oikeuden puolustaminen on itsessään tietysti hyvä asia. Mutta miksi on niin, että kaikkein surkeimmassa asemassa olevat, pääosin naisten miehittämät, matalapalkka-alat kuten suurkeittiötyöntekijät, elintarviketehtaiden työntekijät, siistijät jne. eivät koskaan lakkoile? Heillä ei ole mitään voimakasta liittoa takanaan ja heidän oikeutensa työntekijöinä ovat paljon heikommat kuin vaikka näillä porvari-ahtaajilla. Ja heillä on lisäksi yleensä vitun kiire töissä.

Miksi Jutta Urpilainen (sd) ja Paavo Arhinmäki (vas) bostailette rinta rottingilla ahtaajien asialla? Puhuisitte samanlaisella äänenvoluumilla niiden alojen puolesta jotka aikuisten oikeasti tarvitsevat apua teiltä. Eikö vasemmiston kuuluisi pitää pienempiosaisten puolta vaikka se ei aina niin seksikästä olisikaan? Olen pettynyt.

Toivonkin, että jonain päivänä matalapalkka-alojen työntekijät osaisivat katsoa vähän pidemmälle, järjestäytyä ja pysäyttää Suomen. Tätä luultavasti seuraisi irtisanomisten aalto, jota taas seuraisi parhaassa tapauksessa matalapalkka-alojen työ-olojen ja -sopimuksien parantaminen.

[Ei aihetta]Maanantai 22.03.2010 13:55

Vetoomus ihmisille:

Olkaa yhteyksissä puolalaisiin ihmisiin. Ulkomaalaiset tuntuvat heistä liberaaleilta. Puolet puolalaisista elää omassa sisäänpäinkatsovassa pikkutodellisuudessaan jonka nimi on puolalaiskatolisuus. Ne puolalaiset joilla on paljon kontakteja ulkomaailmaan avautuvat "liberaaleiksi" paljon useammin kuin ne joilla tätä mahdollisuutta ei ole. Vapaus on kaunis kukka.

Kommunismi ja lastenohjelmatPerjantai 19.03.2010 02:49

Miksi kommareilla oli paremmat lastenohjelmat? Näiden parissa vartuin. Avatkaapa tv sunnuntai-aamuna ja verratkaa.

Tohtori Sykerö (DDR) http://www.youtube.com/watch?v=h5lB_TsAUJg

Myyrä/Krtek (Tshekkoslovakia) http://www.youtube.com/watch?v=r08C9uWd4lk

Nalle Luppakorva/Mis Uszatek (Puola) http://www.youtube.com/watch?v=I9suTcnlEks

[Ei aihetta]Torstai 18.03.2010 13:44

AntychrystTorstai 18.03.2010 13:00

Elokuva, jonka katsomista olin pelännyt. Pienempi osa minusta oli myös tuntenut elokuvaa kohtaan mielenkiintoa nähdä se omin silmin, jotta voi sitten muodostaa oman mielipiteen.

Pikkutarkan kaunis ja ruma. Tunnelmaltaan alusta loppuun asti painostava kuin Katyn, ja yksityiskohtaista "kidutuspornoa" esittelevä kuin Saw tai Hostel. Muutoin aika "perus"-Trieriä.

SEURAAVA OSUUS SISÄLTÄÄ SPOILEREITA!

Elokuvassa on voimakasta symboliikkaa koottu yhden pariskunnan lapsenmenetyksen, ja sen jälkeisen syvän masennuksen (jotenkin tuntuu siltä, että Trier tällätavoin välittää omaa elokuvanaikaista pahaa oloaan) ympärille. Pariskunnan masennustaival kasvaa sitten helvetillisiin mittoihin elokuvan tunnin ja kolmen vartin aikana. Juoni itsessään tuntuu aika-ajoin yhtä mielipuoliselta kuin päähenkilöiden elämä, ja katsojalle uusia käänteitä pudotellaan tarkoituksella liian myöhään antaakseen katsojalle tilaa ymmärtää. Myöskin juoni ja todellisen maailman tapahtumat saattavat tuntua hieman ohuilta verrattuna mielikuvitusmaailman tapahtumiin ja sen ohjailemiin seurauksiin. Trier on kuitenkin tästä ja aiemmista leffoistaan päätellen fiksu mies, ja näyttelijöiden (Charlotte Gainbourg "She" ja William Dafoe "He") roolisuoritukset järisyttävän loistavia. Elokuva loistaa myös tunnelmallaan. Hidas liike utuisessa, maagisessa ja uhkaavassa metsässä muodostaa ison osan siitä mikä rakentaa elokuvan tunnelmaa ihmisen atavististen pelkojen varaan. Ja se toimii.

Elokuva koskettelee todella rohkeasti ihmisen pimeitä puolia, tavalla joka nostaa meidän oman mielemme lietettä esiin, sitä jolle ei haluaisi antaa päivänvaloa. Näyttelijät, etenkin pahuudesta ja hulluudesta enemmän osan suorittava Gainsbourg, näyttelevät roolinsa kertakaikkisen ihailtavalla antaumuksella, sellaisella johon monellakaan ei olisi munaa.

Sitten voisin ruveta kukkahattutädiksi ja todeta, että olin pettynyt siihen mistä elokuvan pahuus oli johdettu, se oli joko
a) nainen on paha. Nainen on luonto, mies on järki, ja luonto edustaa niitä voimia joita me kutsumme Saatanaksi. Noidat olivat naisia, ja ilmensivät tätä pahuutta joka on ominaista nimenomaan naisille. Noitanaisten tappaminen oli välttämätöntä.
tai
b) She (Gainsbourg) on alkanut, vasten noitavaino- ja misogynia-tutkimuksiaan uskoa, että noitanaiset todella olivatkin pahoja, ja että on itse yksi "sisarista". (Viittaus feminismiin?) Jos asiaa katsoo näin, täytyy huomioida, että tässäkin tapauksessa Trier viljelee useampiakin viittauksia jotka puhuvat vaihtoehto a:n puolesta.
Tällaista pahuuden johtamista vainoa kokeneesta ryhmästä X (tässä "noita"naiset) voisi pitää Trierin kaltaiselta fiksulta ihmiseltä jopa älyllisenä laiskuutena. Miksei seuraavaksi tehtäisi elokuvaa, jossa kerrotaan kuinka kunnon saksalaisten ja muiden täytyi tappaa juutalainen keskuudestaan, jotta pahuudesta päästäisiin eroon. Voi kumpa se olisikin näin yksinkertaista, maailmasta olisi jo monta kertaa saatu hyvä paikka vapaana joukossamme kulkevista pahuudenlähteistä.

Kaikenkaikkiaan elokuva oli järisyttävä kokemus. Hyvä puoli tässä on, että en ole näköjään vieläkään tähän ikään mennessä täysin kyynistynyt ihmisyydelle. En ole ollut vielä tähän päivään mennessä näin paskana minkään näkemäni elokuvan jälkeen. Elokuvan loputtua minusta tuntui siltä, että olisin juuri murhannut toisen hengittävän ja tuntevan ihmisen omin käsin. Luultavasti elokuva on naiskatsojalle vielä vaikeampi kokemus. Jatkan toipumista. Peace.

Ps. Elokuva esittää kohtaukset naisen ja miehen sukuelinten silpomisesta. Huolestuttava yhteys todellisuuteen tällä on siinä, että tälläkin hetkellä monessa maassa tyttölasten ulkoiset sukuelimet leikataan irti, jonka jälkeen vagina ommellaan kiinni. Tämä on paitsi terveydelle vaarallista, estää tehokkaasti seksuaalisen nautinnon kokemisen näiltä naisilta tulevaisuudessa.

Purpose of Catholic ChurchKeskiviikko 10.03.2010 17:43

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Katolisten+koulujen+seksiskandaalit+laajenevat+Euroopassa/1135253554592

Mitä se Louis CK taas sanoikaan jo 2007 kun näitä "yksittäistapauksia" alkoi putkahdella pintaan.
http://www.youtube.com/watch?v=VABSoHYQr6k

"Kalastuksen loppu?"-dokumenttiTiistai 09.03.2010 02:12

Yksi tarina suomalaisesta korruptiostaMaanantai 08.03.2010 18:22

Tapahtuu erään suuren huolinta-alan yrityksen Turun toimistossa. Kyseessä on entinen työpaikkani. Työpaikalla on yksi henkilö, keski-ikäinen nainen, jolle on räätälöity toimistoon mukava virka, johon ei kuulu töidentekeminen edes toissijaisesti. Ensimmäiseksi siihen kuuluu sosiaalisten suhteiden ylläpito itseään ylempiin johtoportaan jäseniin (lipominen), toiseksi firman varojen pumppaaminen yksityiskäyttöön mahdollisimman tehokkaasti (tähän kuuluu työsuhdeauto ja puhelin, joka käytössä koko ajan, omat asiat hoidetaan työsuhdeautolla työaikana, näihin kuuluvat mm. ostosten tekeminen, kampaaja, rakennekynsien asentaminen yms kivaa, työpaikalla käydään vaan huitelemassa puhelin kuumana, lounaalle kadotaan päivittäin jopa pariksi tunniksi, jonka jälkeen lounas tuodaan mukana töihin jossa se vielä syödään jne.). Jos tämä henkilö joutuu joskus tekemään jonkun, minkä tahansa yhden työn, hän tekee siitä ison numeron. Muut ihmiset ovat työpaikalla tekemässä työtään, heillä on aika tiukilla ja he saisivat hetkessä monoa vastaavasta. Miten tämä sitten on mahdollista?

Tämän naisen johtoasemaan petasi tämän äiti, joka oli asemassa tätä ennen. Nyt tämän äiti hoitaa naisen lapsia ja käy toisinaan työpaikalla päsmäämässä. Huom. kyseessä ei ole perheyritys, vaan äiti käytti henkilökohtaista sekä miehensä, joka on iso turkulainen pamppu, valtaa saadakseen tyttärensä paikalleen. Mitään kilpailua paikasta ei käyty, samalla selkeästi kaikista epäpätevin kuviteltavissa oleva henkilö valittiin tehtävään, jonka sisältö on räätälöity pelkäksi lepotuoliksi. Naisen aseman turvaavat suhteet ylempään johtoon, joiden mielestä nainen on tosi kiva ja pirtsakka tapaus. Sitäpaitsi hänellä on firmassa "kasvot". Kun firman ylempää johtoa saapuu Helsingistä käymään nainen tekee päivän usein ainoan työnsä keittämällä näille kahvit. Sitten hän istuu miesjohtajien kanssa kokoushuoneessa lämmittämässä näitä empaattisella esityksellä, johon kuuluu jatkuva ymmärtävä äänensävy ja 110% samaamieltäoleminen johdon ukkojen ja myyntitykkien kanssa. Näin toimii hyväveli(ja -sisko)systeemi tämän päivän Suomessa. Tämänkin henkilön palkalla saataisiin tilalle kaksi oikeaa työntekijää.

Naisen koko perhe koostuu johtajista. Isi on iso johtaja, äippä oli johtaja ja mies on johtajana isin firmassa. Naisen mies aloitti isin firmassa autokuskina, mutta kun suhde naiseen vakiintui alkoi tämän huima urakehitys johtaja-isin siivittämänä. Lienee turhaa mainitakin, että koko perhe ovat vankkumattomia kykypuolue Kokoomuksen kannattajia.

Mielenkiintoisia ominaisuuksia tässä naisessa ovat myös jatkuva valittaminen (ok kaikki valittavat, enemmän tai vähemmän, ja enemmän tai vähemmän syystä), mitä helvetin aihetta tällä voi olla valittamiseensa? Tietysti on selvää, ettei toimiston työtätekevä väki häntä rakasta, mutta tilanne on jotenkin hyväksytty, ja sitä on hyvin vaikea maanmatosten toiseksi muuttaa. Ihmisillä on myös perheensä ja elämänsä työn ulkopuolella. Valittamisen lisäksi hän vaikuttaa kovasti ihmiseltä, joka ei todennäköisesti koskaan ole elämässään joutunut kovan paikan eteen, vaan hän on edelleen se pilalle lellitty johtaja-isin ja johtaja-äidin tyttö, jolta ei vaadita vastuunkantoa omista toimistaan tai astumista tosimaailmaan. Luultavasti hän olisi maailman eksynein ja surkein ihminen jos hän menettäisi vahvasti puolueellisen, mutta mahtavan tukiverkostonsa. Naisella ei myöskään omaa omia mielipiteitään vaan hän toistaa isin ja äidin mielipiteitä ja maailmankuvaa omanaan.