[no en tiedä, enkä halua koittaa militä tuntuu kun hevonen potkasee. täälä on nähtävillä valokuva minusta ja minun päästä, jos tarkkoja ollaan tai pelataan billy-jardia, mutta nämä minun puheet ja noi minun saamat kirjeet... taas joku entinenen liisa auver hakee lähestymiskieltoa ja miä ihmettelen, mutta en ole yksin: muutkin ihmettelee. oikeastaan se on melkein kivaa, mutta kun minä olen niin paljon kehujen seassa haukkunut ismo alankoa (Isot Kirjaimet, ja säätiön se teki ennen minua, kuten kaiken muunkin, mutta onneksi kysmyksessä tai aiheena ei ole olympialaji tai edes kilpaurheilu, vaikka urheilulta kaikenlainen toimintani voi sivullisen silmissä näyttä ja huhuja kuulevan korvissa soi varmaan joku ipodi. no, jos se tuli siinä, se no ja jos se nyt teiän silmissä on hirviän hienoa kun on ipod ja apple, niin miä ihailen ja kunnioitan siitä että teille alkaa kelvata microsoftin tuotteet: Nokian tulevaisuuden voisi rohkia veikata yt vallan turvatuksi kun euroopan Japanilaisimmalle maalle kelpaa microsofti ja billy gatesin visiot ja näkemykset ja unohetut puheet kuin minulle vuoteessa poltettu tupakka... niistähän voi ja ajatella vaikka mitä, mutta kun ei kukaan tule koskaan sanoneeksi. taitaisiko olla niin että ne ketkä taitavat, ja sen tähen, käyttää näitä uusia medioita tai medioita ylipääöäo... örf?! no suletaas toi hakasulku, jos se on sellanen mikä tää on)]
onko hienoa kun steven jobbs on jumala? onko ihan tajuttoman siistiä kun maksaa microsoftille rahaa siitä että on muodikas ja kapinallinen ja ajantassalla ja tiedostaa että, joo-o: ei se microsofti käytä lapsityövoimaa kun se myy vaan ohjelmia tai jotain ja vaikka ei myisikään niin sinä et maksa, koska et osta. siähän käytät applea!
no jos nyt jotenkin vaikuttaa siltä että miä olen kiukkunen niin olen miä. miä olen hukannut kymmenen - reippaastii yli - vuotta aikaa siihen että en ole edes ostellut alan (tietokoneet tai jotkuu missä on kello ja taajus ja transistori jos toinenkin peräkkäin) juttuja, saati kehitystä.
kehityksestä minulla on sanottava se minkä voi todeta: minua aika vähän nyt kiusaa hammassärky, joka on seurausta siitä että ei ole tehnyt jotain. seurannut aikaansa tai pessyt hammaspeikkoja tai jotain keijunkaisia tai mitä ne nyt on mitkä niitä lahjoja ei koskaan antaneet ja yhtenä jouluna toi sitte sen tietokoneen, mistä miä olen kyllä vieläkin hyvin kiitollinen, mutta onneton. olisin, toki, onnellinenkin, mutta kun en kehtaa kun en miä ole täyttänyt kaikkia niitä karmian suuria tavotteita, joita miä olen haaveillessani ääneen saanut ihmiset ymmärtämään semmosiksi asioiksi että miä olen menny lupailemaan sitte jakavani kaiken sen ylenpalttisen ja ylitsevuotavan kunnian ja maineen pois, ja vielä sukulaisille.
miä mielellään tekisin vaikka ja mitä ja nyt kun olen tässä pari kuukauta, pian, katellu että mitä on tapahtunut ja mitä ei ole tapahtunut tietokoneitten kanssa ja saralla (ei Sara, eikä sarkakaan vaikka se on ihana iholla kun hikoilee niin ja aurinko lämmittää kuin se vaan voi kesälly 89 tai 11 - heinäkuussa, elokuu kun kun ja tuli ja meni ja se on ihan kiva että ei tullu se oikia pappa eli äitin-isä jostain telkkarista samaan aikaan kun x-files. olis harmittanu kauheesti, jos olisi joutunut seurustelemaan kun tulee telkkarista niin hyvää ja tärkiää.
ja mitäs sitä nyt olis semmosta mitä pitäs oikein eniten haukkua mitä on tehty tietokoneille tai mitä on oltu tekemättä, mistä ette ole jo tietosia? nyt voi lähtä vaikka saunaan, leikitään että kello on seittämän, tai melkein puoli jo kuitenkin ja sitte kiukutellaan. hyvä! just noin. entäs tämä näin?
"This all makes me wonder how important SCUMM was to the success of LucasArts. There’s no reason why a scripting language shouldn’t be used for an adventure game — developers can be left to focus on being creative within the game world rather than worrying about technical details. This has parallels with web development, where manipulating text and high–level protocols are important and we’re focused on satisfying business and usability goals rather than low–level technical details."
ei hemmetti.. nyt... mitäs... alkaa tulla schindlerin ketjulomakketta kohta jostain reiästä...
"I’m a huge fan of the LucasArts graphic adventure games. I’ve been reading up on the history of the company in Rogue Leaders: The Story of LucasArts, and I noticed that some of the success of these games was credited to the SCUMM game engine.
Monkey Island Concept Art
"It became clear to me that I was never going to complete Maniac Mansion writing the whole thing in 6502 assembly language." - Ron Gilbert
Thanks to this game engine, numerous key gaming franchises owe at least part of their success to a scripting language. The Rogue Leaders book mentions that at the time Maniac Mansion was developed, the developers wanted to remove the burden of working with assembly language so they created what sounds suspiciously like a programming language and virtual machine. Big budget games are typically developed with lower–level languages like C and C++ (although there are exceptions), but back in the 80s assembly would have been more common."
JA TODELLAKIN! se sanoo, tai kirjottaa ainakin, miä aina sanon mitä kirjotan, mutta kaikki ei välttämättä tee niin, sen takia kaikki onkin niin kivaa kun tommosta kivaa arvaamattomuutta ja fuzzyä jamppaa vetämässä kommenttia sen mukaan, mitä joku iso pyhä on jossain sanonut jostain ja voi mieltää ittesä siihen luovaan sisällöntuottajaan, jonka ei tarvi miettiä toteutusta, sit tapahtuu semmonen vahinko että syntyy SMS ja vähän aikaa myy puhelimet hyvin, vaikka olisikin hanoissa mies jonka nimi on JORMA! kuten vaikka oopperantalon vessan hanoissa! Älä nyt rupee keulii, vitun öljypohatta-jorma-shellin-hanoissa, en miä sinua tarkottanut! (ei pidä noita öljyalan heeboja ja jormia hirveesti ärsyttää: voi käydä nopeesti niin että on luvattu puoli mljardia dollaria (HUOM! dollaria$$1§½!!2) siitä tynnyristä, joka kolisee eniten kun koirat haukkuu ja peduiinit kuljettaa salaa kula shakerilta silkkiä ja mirhamia juutaanmaille, että ne voi sittä viedä afkanistanista hepokattia ameriikan ratiteille. katos, ei se yks äijä ihan turha elokuvantekijä ollukaan, kun se pääsi kuitenkin mun blogiin... no ja mutta JA TODELLAKIN... se sanoo kijottavansa... tätähän on oikein harikittava että kannattaako miettiä enempää. kattokaas nyt, miäkin panen oikein monokkelin silmille ja mulkasen uuvestaa em. seuraavaa:
"This all makes me wonder how important SCUMM was to the success of LucasArts. There’s no reason why a scripting language shouldn’t be used for an adventure game — developers can be left to focus on being creative within the game world rather than worrying about technical details. This has parallels with web development, where manipulating text and high–level protocols are important and we’re focused on satisfying business and usability goals rather than low–level technical details."
well well... this really needs an explanation and i afrain I'm running out of characters. perhaps I have to consider some MOO-like environment (naturaly runnin onratlib, you guessed it!,) wich seem to be referred chatrooms nowdays. such is technology what once seemd like a Lego might now appear like habbo-hotel, only difference being that you pay using the same piece every time again.
...pakko olla ajattelematta tai tulee taas sammakoita suuhun. kuten niitä usein tulee ja usein syksyllä etenkin.
miä heitän voltin, hän komentaa "heitä, homo, voltti!", miä heitän voltin ja menen rekursioon.