IRC-Galleria

arafat

arafat

Pekka Puupää

Selaa blogimerkintöjä

runukkuja.txtMaanantai 11.02.2013 17:36

[ niin niin niitä ja juuri ]


rúnukkuja vai mitä me ollaankaan, ihmisiä tietty

miä ihailen ja itteäni tietenkin. miä ihailen sellasia ihmisiä jotka on omia ittiään ja esittää sitä, esittää juuri ja siitä kaikki alkaa.

iso osa jos ei suurin, jos ei kaikista suurin ja kaunein on esittävinään ihmistä ja tekee juuri sitä. miä ihailen ihmistä, siinä ja tässä ja sitä ja tätä, miä en ole palojoa parempi, mutta parempi kuitenkin. miä en paljo halveksi mutta vähän kuitenkin, ja miksi niin, niin juuri siksi, siitä yhdestä syystä tai niitä useammasta. parempi en ole mutta eritavalla sitä ja kuitenkin.. p9omp and sircumstance...sir purcival että ja niin, elokuvasta nautitaan ja juodaan kastelukannusta, ollaan sellereitä ruukussa tai lannoitetta Dibleyn kastelukannussa, sama se ja kaikille samana.

elämä on inhoa ja realismia, ja sitten elämä ei ole. heino siekka ja nättiä nähtävänä, kaunista kuultavana, tietenkin ja aina ja vaan.

jos en elämästä tykkää tai monen kuvittele pitävän olen silti sitä mieltä että on kaikki kuvailtavana kaunista ja siksi vaan ja juuri siksi.

kuvitellaan vielä hetki ja sitä venyttämällä: elämää voi todella elää vain kitumalla tai katumalla omaansa. minä neuvon ja kehoitan kaikkia niin elämään ja katumalla toistamaan kaikkia virheitä, mistään niistä tai kuinkaan kusta opiksi ottamaan. elämä on elettävä:

elää voi van katumalla kaikkea, mutta mitään ei tehdä siksi. elämää ei laskelmoida tai tehdä sellaiseksi. on vain oltavat ja toteutusta vailla oleva, arvalla koittaa ja sillä hävitä, kuin kruuperi (se leffa croupier, clive owen). elämä on ja sitten elämä on vielä ja lisää: kun mikään ei ole.

cardicans soi ja sillä hyvällä, kattelin ja taittelin tosin kellopelkiä ja appelsiinejä, mutta ajattelin william makepeac thackarayta ja oliver stonea, kiitos ja kiitos siittää, ne meitä ja minä heitän

[ lighthouse keeper ]

http://www.youtube.com/watch?v=pr7JDZ1_yyM -- niijoose --11. I Want to Marry a Lighthouse Keeper - Clockwork Orange Soundtrack
mitä kävi ja mitä ei
[ olemme määritelleet sinulle kaltaisesi [vah]Suomi[/venna] -- örf -- enivei ja muutenkin niin -- http://www.youtube.com/watch?v=uzsk70C7MkM :: Infected Mushroom - Becoming Insane (Widdler vs VoodooSteamBoat Dubstep Remix) " I Am Only Becoming... and hear the heels inoninon the ceiling -- imaginenenene tai stay for a while ja ikikuntaisesti ]

tämä pitkä näkymättömyys, jota pidän ilmeisenä ja ilmeisen selvästi ihmeteltävänä vähintäänkin niiden mielissä ja niissä piireissä ja niillä säteillä, joilla kuvittelen, ajattelen tai käynneilläni tulen kuvailleeksi reittiä tai sädettä tai säännönmukaisuutta, jota tahdon edustaa ja toteuttaa voidakseni tehdä ja olla toteuttamatta kaiken sen muun mitä kuvittelen tai saatan selvänännä(örf)nnäkijän (tai miten se oikein kirjoitetaankaan) kyvyillä tai mitä niitä ihmeitä on mitä en osaa ajatella tai tule arvanneeksi silloinkaan kun niitä on.

asiat - katsokaas - kun mietitte, vaikkapa niitä tai jotain muita asioita, niin asiat vain ovat kovin kummallisia ja välillä kummallisen vaikeasti toteutettaviakin, kuvailtavissa vielä harvemmin. ja sitten taas ja toisaalta katsoen (tai niin ajatellen) tai ehkä ihan ajattelemattakin toiset asiat tulee tehtyä vaikka joku kuvittelisi ne täysin mahdottomiksi - se inhimillistä, lie. siksi minä teen aika vähän ja enimmäkseen asioita vielä vähenmän(ei se konsonantin kahdentuminen ihan niin yksinkertaista ole, se on kaksinverroin kauhiampaa). selvennykset sikseen ja muut niiksee.

haluaisinhan minä, ja aion myös, kun keksin kuinka harkitaan ja kun saan mieleni ajattelemaan että harkinta ja vara

tulee musiiikkia jonka pilkkuja ja valoja ja kaikkia hauskoja juttuja, jos saan kuvitella...


suigglasonica siis...

ja hyvä ajatus, hyvää tahtova ja hyvää pyrkivä, mikä hetkeä aiemmin oli mielessä ja aikeena käydä puhelimeen tai muusta syystäkin ( kellon toki ollen 1:05 useammankin kellona, joka aikaa esittää niin ja niin näyttäessä, mutta yhtä lailla varmaan ilmankin, se sulku jää ja se ajatus ja se mitä en aikonutkaan, se kaikki oli ja minä tanssin ja askeleni olivat kevyet kun en käynyt ulkona niitä vaan ajatuksin ja pari pientä hetkeä puuhelimella. ne puhelimella tehyt oli oikein tärväystä. hölmöilyä ankarimman kautta...

niin minä päätin, että en jää vaan lähden täältä, minne tahansa ja lähden vain, Tanskaan en, siksi lie ja vissiinkiin, Eestiin ensin ja sieltä heti tavoittamattomiin... passitta sovellan kuten on toteutettavissa, se EIUTA on... saan mielen vääristymään, se helpotuksena, lohtuna ja kannustimena: käyn maan petokseen, sen teen ja siihen kehotan, en kansanrymää kohtaan vaan niistä niitä edustamaan. perustuslaki, vittu jaja! VITTU JA PERUSTUSLAKI. HÄKÄMIEHETKÖ (ja kATAISET JA SALOLAISET) TÄSSÄ MAASSA SAA VAIHTAA URAA JA VAIHDETTA PITÄMÄLLÄ 9.9% kansanosasta, joka on työikäistä ja itsemääräämisoikeuden omaavaa, ruodussa!? EI MUUTEN VAAN EIKÄ VITTU ENÄÄ!

jos minä olisin hitler:
- en vaatisi karjalaa takaisin
* en kävisi siitä edes neuvotteluja
* sitä ei edes yritettäisi, eikä neuvotteluista puhuttaisi
- karjala olisi sellanen yhteishanke, johon
* rakennettaisiin rautatie, joka kuljettaa vettäpitkin kuljettua nopeammin, aina
- matkustajia pietarin lentokentälle, tietenkin helsingistä voisi olla:
+ yhteys pietariin ja pari ranskalaista viivaa ja mitä niitä on, klausaaleja
- kulakit takasin, ja:
* minä sinne, ja
+ niille kans'
- kaikkea hyvää ja isoa enemmän...

no ja mutta...

jos airbus a380 eli airbus ilmavavaippajaharjajakirves ei-trii-ei-ti-nnn on vähä kun istuva härkä ja hullu hevonen niin suurimpien häviäjien ja isoimpien intiaanitappioitten aikasten pääliköitten nimet oli jotenkin tekemisissä tai (näin ja kuten aina halutaan) jälkikäteen yhdistettävissä liikenteeseen...

tarkoitan siis sitä että kun nokia muutti muotoaan ja hankki kanadalaisen päätoimitusjohtajan mikrosoftilta niin samanaikaisesti... eeee

eeeeiii egyptissä, se valitettavaa on vaan (hampaita pakottaa niin että tekisi mieli tunkea lunta suuhun, mutta kun tiedän mitä kipu sen jälkeen on en sitä tee, tungen jalkani ämpäriin ja annan ihoni nilkoista kiertyä irti, aamulla saan niistä lastuista maukasta ja hyvää pekonia - aionhan ratkaista nälänhädän kannibalismilla - vähä kun sakut työvoimapulan aikanaan, mutta siitähän ei saa puhua missä ne joukkohaudat on kun kaikki on tuhkattu liittoutuneitten toimesta ettei todelliset toimet tulisi kenenkään tietoon...) noita ja vainoja aikaisia kutakin... tintti matkusti ja paluumatkakin on matkustamista ja takaisin huulihalkeamaan.

vittu(jasisoita)!(käpsijaisokirjain)

kanadalainen ohjelmoi tietokonesimulaattorin, jolla opetetaan lentämään lufthansan a380 ja se kaatuu, todetaan vaan että luftahansan jäkeen kuka vaan ja missä tahansa on valmis ostamaan. kun on myyty muutama onkin mukava myöntää ja huomata että simulaattorin takana on microsoft

ostaisitko sinä rytmihäiriöisen oman sydämesi tahdistimeen tai panssarivaunun käyttöjärjestelmäksi jonkun vitun microsoftin käyttiksen? onnea vastaukselle

onko hienompaa kun illalla on tyhempi kuin aamulla? EI. ihminen EI TOIMI niin! IHMINEN alittaa. ihminen sopeutuu ja alittaa. panee kun kani, ilman ehkäsyä ja vittu - kanit on riistaa ja rodentit on syöpäläisiä. ne lisääntyy ja sopeutuu. kuningas-riista sopeutuu enemmän ja ruokkii suurriistaa vaikka onkin kannibaaleja.

jos miä olisin hitleri miä (kans') osottaisin sen missä ihminen on oikein vitun tyhmä ja tekisin sen määrällä ja niin miä teenkin, mer-...oikein... merkkien määrään voin vain vaikuttaa.

jos miä olisin kuka tahansa ihminen miä tietäisin että illalla ihminen on tyhmempi kuin aamulla, mutta miä en antaisi tollasen epätiedon olla totta tai kattoisin onko se niin ja kirjottaisin ylös ja kattoisin mitä tuli sanottua: onko korjattavaa tai kaduttaako niin että tekisi mieli lähtä ja tulla ja olla ja toistaa, mutta erillailla, kun erillailla on tapa käytäntöön eikä ohje siihen kuinka minut tuomitaan kuten minä ihmisen. IHMINEN ON VITUSTA TULLU, SE MIELESSÄ JA YKSINOMAAN SE JA SAA PITÄÄ HYVÄNÄ. minä halveksin, noita-osin myös itseäni, muuten ylistän mutta en muista miten välimerkit meni ja kuka niitä käski käyttämään. se mielessä, mutta mitään siitä ajattelematta.

JOS MIÄ OLISIN MIÄS (tai nainen) JA KEKSISIN ETTÄ VITTU JA LYIJY JA FREON ON HYVÄ JUTTU! NE TULEE NIIN NOPEESTI YLEISEKSI JA ON NIIN VITUN VAARALLISTA ETTÄ JOSSAIN VAIHEESSA ON PAKKO TEHÄ JOTAIN. MIÄ KEKSISIN TUPAKAN JA SÄHKÖLAMPUN JA AKUN ja tekisin kaikista kierrätystavaraa ja VITUN MYRKYLLISTÄ.

jos JOKU KÄVIS VITTUILEE MULLE NOIN HYVISTÄ JA kierrätettävistä ja välttämättä korjattavista hyvistä ja huolellisesti ajatelluin laskelmin yleistetyin kikoin keksityistä hävityksenkauhistuksista, miä olisin vaan tyhmä ja sanoisin että ei voinnu tietää, olin vaan töissä siellä ja täällä ja ties missä ja vasta jäljestäpänäinkinkäteen että hei vittu jA KEKSITÄÄN JOTAIN VAARALLISTA JA TYPERÄÄ. myydään sitä JA SÄÄDETÄÄN JOTAIN MILLÄ SE ON KORVATTAVA. TUODAAN TÄNNE JA LUODAAN UUTENA keinotekoisia rakenteita ja malleja... luodaan hiilipäästöt ja sen sellaiset ääliömäisyydet... patentoidaan ilmiselvyydet ja noudatetaan sellaista lakia mikä tuomitsee, jos sen säätää joku ihan VITUN MUU, vaikka MONROE - marilyn monroe!

JOS miä yhtään mietin mitä miä teen ja sanon miä sanon ja teen niin että miä haen turvapaikkaa eesitstä, mutta kun eesti on eu-maa on mietittävä hetki... ok. siellä on vähemmistöongelmat vähän kuten meillä, miä samaistun, se heleppoa on saan itsetyydytystä ajatellessa monta uutta ajatusta ja niistä hyvän mielen. teen kuten ajattelen. sanon mitä ajattelen. teen mitä sanon ja olen mitä pitää olla.

olen oman itseni se ja se ja se,
on soiteltava taas kansallisarkistoon ja ties... HEVONVITUNVITUNminne vittuun lie...

hankitaan asianajaja,
noudatetaan perustulakia ja sen suomia oikeuksia käyttäen toimitaan kuten on pakko:

"täällä ei olla tekemässä diagnoosia. täällä ollaan päättämässä eläkkeestä" - nimetön lehtori vai mikä vitun tuomari se oli jossain käräjäoikeudessa.

kehotan kaikkia käyttämään ja miettimään miten sovelletaan perustuslaillisia oikeuksia...

kehotan kattomaan että vaikeita hommia ja hankalia hakemuksia tehessä saa palkata asianajajan, soita ja kysy "HÄKÄMIES, kumpitahansa, uhkaa kuolemalla ja sano että internetissä joku käski, noudata ohjeita paina numeroita jonota ja nauti"
nouda kaikki lääkkeet, lääkkeet on sitä varten että ne syödään ja maksetaan.
älä sinä hanki itellesi maksuongelmia kun ne voit hankkia jollekulle muullekinkerrankans ja kostaa sen mitä ite et tehny, mut' sulle kyllä.
tule ja ota neuvoa. seurustele moniavioisesti, eläimellisesti ja ole mahdollisimman terve.
lääkäreillä on provisio ja eläkeyhtiöillä on lääkärinsä,
uskovaiset lääkärit ja asianajajat ovat saatanasta,
liittoudu oikein saatanallisen rahanahneen paskan kanssa seurustele ja sairasta, mutta
HUOMIOI, ETTÄ LÄÄKÄREILLÄ JA ELÄKEYHTIÖILLÄ ON LAKMUSPAPERIA PAREMMAT VEMPAIMET,
paremmpaaat oikeastaan ja varmaan siis ja siksi niin selvittä että olet terve tAI JOS
ET OLe OLET NIIN terve että näkemättä arvaa ja henkiä haistamalla havaittee,
että jos kuvittelet sinulla olevan kipuja ja lääkäri ei kuvittele, mutta lääkärit tai yksi tai usiampi ajattelee kun yksi kuvittele, mitä tahansa
ja kivut mitataan myös. ihan kun puhaltais pilliin ja olis ratissa selvinpäin,
pumpulituppoa poskeen niin on niin vitun kamoissa (bentseenit katsokaas rakkaat autoilijat, bentseenit, ne saa ihon reagoimaan mitä kummallisimmin ja kohta on rattia vaikka ei olis koskaan edes ollut orifgaamisen kemian hömpötyksillä käyvää koostumusta mistään kohtaa)

kädetkin on niin synteettiset ja syyntakeettomat että voi vaan rakastaa itteään ja vihata ihmisiä,
loputtoman ahneuden ja tyhmyyden ruumiillistumia, kuten itsestään itse varmaan sanoisivat, jos älliä olisi ja rohkeutta edes parin merkin verran

kun ei niin sitte varmaan!

haarukka

prokura.txt (date johkuu 19.04.12)Keskiviikko 19.12.2012 23:09

[ no music. no sihti -versiooniiniiniinniinninininin ]

oikeustoimilaki (s. 357)

Julkinen valtuus

Oikeus toimia (ja oikeustoimia, *yhyy*) toisen lukuun voidaan tiedottaa julkisesti esim. sano-
malehdessä tai muuss tiedotusvälineessä. Tämä on nykyisin harvinais-
ta. Erään erikoismuodon julkisesta valtuutuksesta muodostaa prokura,
joka on erittäin tavallinen. Prokura on yleisvaltuutus, jonka kauppare-
kisteriin merkitty liike antaa toimihinekilölleen. Se merkitään kauppa-
rekisteriin ja on siten julkisesti todettavissa. Prokuristi saa toimia -
eräitä rajoituksia lukuunottamatta - kaikissa juoksevissa asioissa
liikkeen puolesta (ks. s. 479).

Valtuutuksen lajeista ( ei laeista) todetaan mainiten - eräin rajoituksin ja useilla eri
tavoilla, mm.; "oikeustoimilaissa", "Asemavaltuutus - Jos jollakulla on toisen toimesta tai
muun sopimuksen perusteella sellainen asema, että siihen lain tai yleisen tavan mukaan..." -
"yleisen tavan mukaan..." - "asemavaltuutuksen perusteella annettu kuitti sitoo liikettä
vaikka kassanhoitaja kavaltaisi rahat". Edelleen kohdalla Kirjallinen valtuutus - Kirjallinen
valtuutus on yleensä valtakirjan muodossa. Asiakirja on annettu valtuutetulle itselleen ja
tarkoituksena on, että hän esittää sen oikeustointa tehdessään. Tavanomainen esimerk-
ki on arvopostin noutaminen vastaanottajan lukuun valtakirjan perusteella. Valtakirjan
saajan kuittaus sitoo vastaanottajaa postiin nähden, vaikka hakija paluumatkalla hukkaisi
lähetyksen. Myös kun: Valtuutus voidaan antaa kirjallisesti siten,

[ 11.2.20213 ]

kappas siinä oli pari asiaa mitkä on syytä ottaa erikseen esiin tai mainita erikseen. tuon prokuristin tai asiainhoitajan tai holhoojan osalta, siis ja siksi kun ja kuten minä vainoissani kuvittelen...

laissa ja muussa sellaisessa on myös erikseen säädetty että silloin kun henkilä menettää itsemääräämisoikeutensa tai s. tulee holhouksen alaiseksi ei holhooja saa olla tai toimia niin että hän toimii epäedullisesti holhottavaa tai tämän omaisuutta kohtaa. Kuinka niin ja miksi niin?

esimerkkinä voisi toimia vaikka tapaus että henkilä A, joka olen minä, olisin perillinen henkilölle B, joka on setäni ja joiltain osin tämän puoliso C. Edelleen jos aivan vain kuviteltaisiin että minä olen ilmoittanut lähiomaiseksi sairaaloihin tsv. isäni ja muuten taas (vainoharhaisessa päässäni tai mielessä joka on päässäni) isäni esim. peliriippuvaiseksi ja ilmoittanut äitini edunvalvojakseni, kun hän puolestaan olisi sitä mieltä että ei voisi toimia siinä koska antaisi minulle aina periksi, tarkoittaen että ilman uhkailua tai kiristystäkin saisi omaa rahaansa käyttöön, sen sijaan että se on vaikkapa veljen vaimon käytössä, veljeni ollessa vrs. edunvalvoja, mutta kaikkien tietäessä, mutta kenenkään uskaltamatta asiaan puuttuman, vieveän kaiken ja kehittämällä hienoja menoja ja kauniita ajatuksia, kuten esim. ostaa asunto, vielä kun ei ole perhettä, mutta perse on leveä, kuten on käynyt monessa paikassa ja monella tuolilla. ja kun isi sanoo että antti saa ja juo ja saa myös juoda oman omaisuutensa lisäksi sisarten ja etenkin veljenvaimon havitteleman kotitalon ja setänsä maatilan, niin halutessaan, kun luottamus on sitä luokkaa että sellaista en tee, eikä sellaista hän tee. eikä hanki eikä eti eikä lankia piikoihin eikä renkeihin, saavat asiat vain kummia käänteitä.

kummista käänteistä vittumaisimmaksi itse kuvittelisin sen että suhteeni sukuuni, ei minun toimesta, mutta näin ajatellen kuitenkin niin menisi sellaiseksi tai saavuttaisi pisteen että tapaisin omaisiani vain hautajaisissa, minua vihattaisiin ja minä tuntisin ja kokisin tuntevani vain halveksintaa, on viisainta että katoa maisemista ennen vanhempieni arkkuunpanoa.

jos (minua ennen) äitini kuolee ensin, en voisi olla kuoppaamassa häntä, missasom åaåan, ja isälleni eli papalle taas en voisi sanoa tai olla sanomassa että hänen hautajaisiinsa en tule.

MIÄ OLEN NIIN VIHATTU JA HALVEKSITTU PERHEESSÄNI, lukuunottamatta isääni, että voitte vain kuvitella mitä tulen jatkossa kertomaan, mutta en ole silloin Suomessa käymässä kinaa siitä kuka saa tällä pohjapiirustuksella olevan talon, kun isäni ei ole sanomassa että ei minun tästä tarvi lähteä mihinkään.

hellä-toivo-säätiö on ainoa mitä voin ajatella, muun teen ensin tai en mitään.

niin se on tai sitten se ei ole. nää on näitä ja näitä pähkäillen on elettävä, jos sisaret ei vihaa niin halveksinta on moninverroin lujempaa, kuvittelen tai en.

miä vihaan, kyllä. halveksin kanssa ja annan sen kaikua, mitä koen.
[Harri Saksala - Tapulikaupunkiin -- http://www.youtube.com/watch?v=mh4EJuycx8o ]

// step:keyb

_turner = 0 ;
if ( keyboard_check( vk_right)) {
_turner = -1 ;
ohjaus += _turner ;
if ( abs( ohjaus) >= 30) {
ohjaus = 30 * sign( ohjaus);
}

if ( keyboard_check( vk_space)) {
// generate minions
i = 0
while (i < 5) {
o = instance_create( irandom_range(50,590),irandom_range(50,430), minion );
o.suunta =irandom_range(0,360) ;
o.speed = random_range( .6, 2.2) ;

i+=1;
}

suunta += 1 ;
} // if ( vk_space


//suunta += ohjaus ;


if ( suunta > 360) suunta -= 360 ;
else if ( suunta < 0) suunta += 360 ;
/*
if ( F != 0) {
a = F / m ;
v += a*1/30 ;
}
*/
//motion_add( suunta, F/30/m); //fps! F/aimai_fps/m ( beware of division-zero)

exit ;

//
//workor
_minx = 640;
_miny = 480;
_maxy = 0;
_maxx = 0;
thick = 1.7; // arrow size or line thicknes
_xf = x+100; // offset
_yf = y; // offset
for (i=0; i <= 4; i+=1) {
_tx = cos(degtorad(suunta))* vert[texi[i,0],0] - sin(degtorad(suunta))* vert[texi[i,0],1] ;
_ty = ( sin(degtorad(suunta))* vert[texi[i,0],0] + cos(degtorad(suunta))* vert[texi[i,0],1] ) ;
_txb = cos(degtorad(suunta))* vert[texi[i,1],0] - sin(degtorad(suunta))* vert[texi[i,1],1] ;
_tyb = (sin(degtorad(suunta))* vert[texi[i,1],0] + cos(degtorad(suunta))* vert[texi[i,1],1] ) ;

if ( 1) {
_ty = -_ty ;
_tyb = -_tyb ;
}

_minx = min( _minx, _tx, _txb);
_maxx = max( _maxx, _tx, _txb);
_miny = min( _miny, _ty, _tyb);
_maxy = max( _maxy, _ty, _tyb);
//draw_rectangle( x-1+_tx, y-1+_ty, x+1+_tx,y+1+_ty, 1);
//draw_rectangle( x-1+_txb, y-1+_tyb, x+1+_txb,y+1+_tyb, 1);

// draw anyway
/* */
draw_arrow( x+ _tx , y+ _ty,
x+ _txb, y+ _tyb, thick+i );
/* */
if ( i==1 || i==4) {
draw_set_color( c_black) ;
tshape( x+_tx, y+(_ty), 5,12, suunta+ohjaus, 1.5) ;
} // eturenkaat
if ( i==2 || i==3) {
draw_set_color( c_black) ;
tshape( x+_tx, y+(_ty), 6,12, suunta, 2.0) ;
}
draw_set_color( c_red) ;
draw_line_width( x+ _tx , y+ _ty,
x+ _txb, y+ _tyb, thick );

if ( 1) {
draw_set_color( c_black) ;
tshape( x+ lengthdir_x( width/2, suunta), y+ lengthdir_y( height/2, suunta), 6,10, suunta, 1.2) ;
tshape( x+ lengthdir_x( width/2, suunta), y+ lengthdir_y( height/2, suunta), 6,10, suunta, 1.2) ;
}
}

/*/// _ _ _ _ _ _ SOKEA KANA löytää ja löytää myöskin */
/*
215
|0|
3-4
*/

if ( 0) {
draw_set_color( c_yellow);
draw_line( 0, y, x+_minx, y);
draw_set_color( c_green);//....
}


/* setup [x'] [cos-sin 0] [x] [0 -1 0][-40]
* rotator = [y']=[sin cos 0]=[y]=[1 0 0][ 50]
[1 ] [ 0 0 0] [1] [0 0 1][ 1]

plug for [x'] [0-1 0][50] [0(50)-1(40)+0(1)] [-40]
matrics =[y']=[1 0 0][40]=[1(50)+0(40)+0(1)]=[ 50]
[1 ] [0 0 1][ 1] [0(50)+0(40)+1(1)] [ 1 ]
*/

/**/// draw::vec */

// F/30/m
draw_set_color( c_white) ;
draw_arrow( x+lengthdir_x( r,suunta),
y+lengthdir_y( r,suunta),
x+lengthdir_x( r,suunta)+ lengthdir_x((F*ohjaus)/30,suunta+sign(ohjaus)*90),
y+lengthdir_y( r,suunta)+ lengthdir_y((F*ohjaus)/30,suunta+sign(ohjaus)*90), 5 );

v += F/m/30;
draw_set_color( c_blue) ;
draw_arrow( x+lengthdir_x( r,suunta),
y+lengthdir_y( r,suunta),
x+lengthdir_x( r,suunta)+ lengthdir_x(v*30,suunta+sign(ohjaus)*90),
y+lengthdir_y( r,suunta)+ lengthdir_y(v*30,suunta+sign(ohjaus)*90), 5 );

suunta = point_direction( 0,0, lengthdir_x( v,suunta+ohjaus), lengthdir_y( v,suunta+ohjaus));
x += lengthdir_x( v, suunta);
y += lengthdir_y( v ,suunta);
/*
draw_set_color( c_aqua) ;
draw_arrow( x-lengthdir_x( r,suunta-180), y-lengthdir_y( r,suunta-180),
x+lengthdir_x( r,suunta), y+lengthdir_x( r,suunta), 5 );
*/

/**/// ::create */

starfield[0,0] = 0;

for(i=0; i<=9; i+=1) {
for(k=0; k<=9; k+=1) {
starfield[i,k] = irandom( 3);
}
}



/*

ihan yksi tai kaksi tai kolme tai muutamaa enempi asia ennen kuin mietitään mitä se Hamletti nytt_ vois' i-ai_I-esittää.

mennää johkuu ja mietitää jotain jos ollaan ajatuksissa. otetaan mieleen strada, puoli seitsämän ja mitä näitä nyt on missä sitä hamlettia on ääneen pähgkäiltynyttyntynyt. ylessi siis noi, on niitä muitakin, mutta kun nuo poliittisesti kovin vitun sivuuttamattomat ja muutenkin kaikkea jne.jne.jne. ja se venäläinen aksiooma,

tullaa johonkin ja mietitään että eihän se hamletti oikeastaan kerrokaan siitä miten ajassa on joku vialla tai vikana. ei ole kysymyksessä pienen naisen vaistosta olla halunnut jo pienestä pojasta asti näytellä hamletin rooli eikä ole kysymyksessä olemisen sietämätön keveys sellaisena seksuaalittomana pulleana poikana yhteiskunnassa, jossa ei ole mitään ja miekka todistaa kuvitellun todeksi.

sanon noita asioita, koska olen kovasti teoin toteuttanut hamlettia, muullakin tavalla kuin nauhottelemalla videkaseteille (siishhh ihan whc vai mikä se oli) ja miettinyt että kullervossa, kalervon pojassa on jotain yhtäläisyyttä, toki tai ehkä ainakin, mutta se varsinainen vitutuksen aihe olisi jossain siellä että isillä on - ja äitin isillä oli kans' - vähän jotain olemisen ja tekemisen ja niitten välisen suhteen sovittamisen kohdalla jotain pielessä. esim. ikkunan pielissä siinä vaiheessa kun naapurista tullaan sanomaan että poikaa-miestä - tulevaa veteraania - ollaan tulossa lyömään kirvellä ikkunan pieleen kesken muitten ruokailun niin ikkuna on varmaan se kohta seinässä mistä on vikkelintä livahtaa, jos tahtoo tämmöstä jälkikasvua siitä kertomaan sen jälkeen kun martta on kuollu ja toivo oli vielä nimi eikä haiku

sotilas-isi-pappakin on kunnostautunut nobelilla vaikka on sotilas eikä -trolli ja sillä senkin isillä on joku vitun kappale metallia jossain kohtaa kehoa haittaamassa vähän kaikkea ja erityisesti nukkumista ja muuta ruumiillista ja kehollista ja jollain tapaa sieluun vaikuttavaa työtä tai ponnistelua heikentelemässä, lääketiede on lastenkengissä, märkänä - jos suodaan ja psykiatriaa ei maalla vielä edes tunneta muulta osin kun lyömällä sontalapiolla - naisen tomesta -- mitenkäs nää välimekrit ttässä ja tossa kohtaa -- lypsävää lehmää kupeeseen ja sanomalla sitä saatanan paskiaiseksi. muukin tila on revitty jostain aatelisten maista vaikka on lahtari, vai miksi niitä linna kyuvaa sanoin ja sitä rataa.

muitten sotilaitten kakaroista olen ollut huomaavinani vähän enemmän kuin vai "raskaana olevat naiset näkevät aina raskaana vai raskaina?(?kas siinä pulma) naisia" ja itteäkin panettaa, mutta kun on tämä aisa kannateltavana ja elämä hymyilee peilissä, jos ei ole hammaslääkärissä tai sitä ikäluokkaa jonka vanhemmilta ilmanen hammashoito evättiin kun sitä joskus ruvettiin antamaan ja nesteeltä lähdön jälkeen on muutenkin kaikki valunut alamäkeä päin vaikka on kuinka nerokasta fysiikkaa vääntävinään tietokonein ja kuparilangoin.

kummaliset puuhat ja kummalliset ajat seuraavat toisiaan ja välillä on kyseltävä muiltakin että onko äiti naimisissa isin kanssa vai onko isille vaan sanottu että ajaa hiljaa eikä muutenkaan koita olla kovin nokkela tai ainakaan näkyvä ja kuuluva kuten se olisi ja kuin olikin. ite jäi välillä kyllä maatalousnäyttelyssä poika, jonka nimi ei ollut päivi, mutta naapurissa oli nätti nainen ja siitä kyllä haaveili kun seisoi siinä puukopin vieressä mannekiinia katellen ja nykyään voi kysyä että uskaltaisiko kukaan rynnäkkökivääriä niin edes vahdittavaksi jättää ja silti on maita, joilla niitä säännöllisin väliajoin käydään etsimässä (näitä asekätkentäjuttuja, eihän se mikään hamlet muuten olisi ja kun oho ) ei ole niin onhan se haminakin satamakaupunki ja muita tommosia juttuja joilla voi helposti havainnollistaa kuvitellun todeksi ja elää siinä niin terveenä että taina westin puhuessa narsistista ja paavo väyrysestä, naurattaa itteä vähän se mikä jää sanomatta kun mietiskellään mitä televisiossa höpötellään. ite kun tykkään että pitää olla jotain kompetenssia ja sen mittanen media minstä pitää tai minkä voi pitää hyppysissään kun on sanoja korjailtavana. ja mullahan noita on ja rodeota harrastan autoilla eli häppeningit on mitä vähäisimpiä ja erityisesti ihan vaatimattomia vaan.

sitä on sitä hamlettia vähän jokaista sorttia ja sitä saa tulkita ja soveltaa, mutta olisi välillä hyvä muistaa että vaikka vapisevakeihäs olikin vain kiinteistö-moguli niin se havaitti joitain asioita, ja havaittavasti niin että sitä ei oikein tahdota ymmärtää kun sitä tulkitsee joku joka ei ole perillä vaikkapa kalevalasta ja ymmärrä yhtymäkohtia, jotka ovat varmaankin tai sitten ehkä yhtä varmaankin ei melkoisen kovasti kullervon, kalervon pojan olosia ja akuuttia niin että heikompia on hidasteltava suitsin ja vai ja vaikka millä ja vaikka suitsukkein.

nyt menee taas maarit tastulat niin yli hilseen ja haastateltavakin puuhuu sitä vapisevakeihään kieltä sen verran sekavasti että on pakko otta kuolaimet itelle ja vetää pää niin syvälle kiljupaljuun että ei tarvi kylpeä kun vasta juhannuksena.

"Onko sulla outo olo?"


*/
[ hälärmiä kolmannelle korvalle -- Maurizio Pollini Chopin 24 Preludes 20-24 4/4 -- http://www.youtube.com/watch?v=eZrxWmOtKTw -- ja vertailun vuoksi -- vähä nat king cole -- Nat King Cole - Nature Boy (1948 First Recording) -- http://www.youtube.com/watch?v=ZSLb0Ov-jHU ]

ja sitten - tietenkin -- eivaanjuuvaan -- Nature boy original song from moulin rouge (There was a boy) -- http://www.youtube.com/watch?v=ekCvBztYs_A -- e e e wa wa e eewan mcgre gor gre gor gre gor

tsrot-tsrot-tsortcut -- Rafal Blechacz - Chopin Prelude 24 -- http://www.youtube.com/watch?v=rMI62SBiQBM&feature=related

uh-oh --Nature Boy - David Bowie & Massive Attack -- http://www.youtube.com/watch?v=k1lxHj8hVUQ&NR=1&feature=endscreen


ihan sama kipale on, haluaa tai ei

mikii [korjasin just miäkii ja kirjotin väärin] olisin just sanonu että miäkii olisin, mut' kelles miä sanon kun google ei lue ja youtube ei kuuntele, minua ei kukaan usko. eikä enää tarvi, huoli tai miten haluattekkaan kieltäytyä... kysymysmerkkijäkanssekälisäksi: teille vai internettiin?

just (fortitude) show op - div modKeskiviikko 31.10.2012 20:54

[ Infected Mushroom - Becoming Insane (Widdler vs VoodooSteamBoat Dubstep Remix) -- http://www.youtube.com/watch?v=uzsk70C7MkM ]

voin taas sanoa: pitää uskaltaa ajatella ettei tarvitse tehdä, siis siteeraan...


"
Turning our attention, now, to the educational aspects: Most authors -
experimental researchers and theorists alike - strive to set up recommenda-
tions for avoiding intuitively-based errors in learning and problem solving
and for improving intuitive guesses and evaluations. But, in our opinion, one
can hardly expect such suggestions to be really helpful if they are not based
on a comprehensive theory of intuition. Intuitions are only apparently
autonomous, self-evident cognitions. They are so in order to confer on some
of the individual's ideas the appearance of certitude and intrinsic validity.
But, in fact, these ideas appear very robust as an effect of their being deeply
rooted in the person's basic mental organization. Consequently, in order to
eliminate or change or even control an intuitive attitude it would be
necessary to produce a profound, structural transformation in large areas of
mental activity.

Therefore, the individual’s self-confidence(* itself might be endangered if he
learns -that even his deepest beliefs may very often be misleadiag. It follows
that intuitions cannot be treated effectively and positively as mere isolated
symptoms but rather as manifestations of highly articulated and very complex
structures. And for this, a comprehensive theory is necessary, a theory which
would take into acount the behavioral roots and the adaptive functions of
intuitions.

I"(0xfff" do not pretend to have solved all these puzzling theoretical problems. It
is probably too early to get definite answers. But, if I"(..." have been able to
convince the reader of the importance of this line of thought, if I have been
able to cast some doubts and to produce some new expectations with regard
to his intuition about intuition then my main goal will have been achieved.

The book is divided into two major parts. The first part is concerned with
the theoretical aspects - the theory, the relevance of intuitive forms of
cognition for scientific and mathematical reasoning, the connections between
intuition and other, related, categories of cognition, the general characteristics
and the classification of intuitions.
The second part of the book deals mainly with factors which contribute to
shaping intuitions: the role of experience, the role of various types of models
- analogies, paradigms, diagrams, phenomenological primitives - the role of
factors for producing the effects of immediacy and globality.
I believe that the time is now ripe for a formal recognition of intuition as
one of the major components of our cognitive endeavors. A constant
interplay between theory and experiment in this field is nowadays certainly
possible and highly desirable.
It is our conviction that the findings will be beneficial for both cognitive
psychology and educational practice.

PREFACE
xi"(0xffff
endofquote

aand startquote -- 337-oddity -- [ http://www.youtube.com/watch?v=lnVrK38xI-A ] -- A Parting Shot from Dennis Potter

varmuuskopioita?! varmuuskopioita!

)0.x... jattelin siis...

ajattelin sanoa että tässä kohtaa on jo varmuuskopionti käynnissä. sanon tässä ja nyt ja siksi että on olemassa sellainenkin tapaus ja sellaisesta kaverista(1, kun ircissä kävin sanomassa version ja bugin ja vielä erikseen sen että jotain tekemistä cen ddd dd vai mikä se on siirron kanssa ja siitä on takaportti auki, voi pudota vastaantulijan kaistalle vaikka sika, tai sikanauta... huomio... Roviolla on noita, ei hötkytä siellä ettei antti tule [ hei, antti! antti! are you awake or not?" ant muurahainen on täällä ja hiiri syö sun varvasta

[ siis mun -- insert harhama -- http://www.youtube.com/watch?v=QSgrAF4y9qg -- Fat Cat - Future Sound Of London ]

jatuksen loppu

vim wenders :takkuulla meni väärin, mutta äännetään suomen -- jossain -- waeans ja kuulosti hyvälle ajattelee vaan hagelström (tai se antiikkia-antiikkia, jos ei menny oikein) ja sanoo venders ja voi tuossa ajatella vaikka korvapuolta tai mitä tahansa niin väkivallan looooppum se viittaa ja siihen kuinka hän tokaisi suomente televisiossa, vissii ja toivottavasti, jos niin niin ylellä (erityistoivomus) että hän tuntuu olevan kuollut (remake - vaikkapoaskaleffaonkin ja tätä uutta en edes kato vaikka mainostankin, mutta vain siksi että siinä on errol eivtsisent... flynn kun colin firth eli puhelinkoppihomo-sori lännen vesternein mies ( john wayne kun kun sen sanoo robin williams ja näyttelee se toinen siinä mikä on joku lainahöyhenissä ja vähän tervaakin keuhkoissa f*Äasciii on mun vittu, ja kans' vakalla, sanasta toimeen ja tuumasta metriin. se on maailman suurimmaksi kuvatun ja sanotusti tuntuvankin elektroniikkakoponenttijätin general electrics motto, avaruuteen ja tuumasta toimeen... tuu hake tää mitta...

on varmuuskopiot on päässä... en muista kuka, mutta kun hunkaan tai muutenvaan tulen sitte ottamaan puheeksi niin törmäsin johonkin hemmon, joka jo muinaisella (lie) kulta-ajalla sano ojllain metodilla sitä kun tekee näin ja seitsämällä funktiolla pärjää kun kirjottaa luettavaa tekstiä ja speksaa siinä sivussa... no on luettavaa. turingin koneet vaan säikeitä syömään niin varmasti menee viiteen, tekoäly. keskitytään siihen älyyn ja annetaan televisio-ohjelma bbc:ltä, mikä rakensi jotain tietokoneitakin vissiii joskus ja niillä tehtiin elite. kotelo ja pakkaus melkein kaikki tallessa ihan vaan kun huvitti ja sitte vietiin manuaali... tiedän kyllä ja mihin ja arvaan siirtymaobjektiksi. minä olen ajatellut olla palauttamatta niinä käyttämiäni, pääsäänöisesti... annan jos saan... ei käytetä mielikuvitusta vaan ajatellaan. asia käsitelty ja nujapäitä ei tässä elämäntilantessa katella kuin lautasella ja mätinäs ammenan vaan ja syön ja röyhtäilen kun on niin saeaestaenaen jou... ettei mene lomat pilalle...

onko pöydässä vielä tilaa possulle? palanko roviolla vai olenko roger mooresta?

lapio kätee ja kengät jalasta, ulkona on satanut lunta... ai, lähti armeijaan ja tuli sieltä pois, maitoa kahviin ja sokeria ihan laittamaan. nyt hommiis (heroes of might and magic II)tä) toi taitaa olla toi heroes ouch!,,,.määcig enempi mun juttua, koska se,.-öää.,.. on sitä ja televisiossa tuli pikakurssi magic=0§hypertaala'n'mysticjismjamissäohjaustiede, ts. kädenvääntöä kolikkoa tai korttipakkaa vastaa, jos hauis on se mille puhut ja kuuntelet ojentajaa... karttakepin tai koivuniemen herraaeae,.öraaeae.,. insert rautavaara(tm pahka sikaa vitutttaa

[tehty käskettynä]

ja taas on kynä käessä, vaikka se on näppäimistö, mutta ajaa samaa asiaa kääk'kaa... tämä kestää tuo ei, hyppäsin jo tähän...

[äsken nähytyja vanhoja juttuja, vähän naurettavia, ite tekis paremmat]

onkos ollu talvella -- sori -- miten kilttejä sitä on oltukaan?! hienoa, toivoa saa ja sitä pitää, mutta pettymksiäkin on näköjään ollut, ja silti niin kiltti?! hyvä vävy ja toikin tossa ja noi kans. annan jotain. eikjun siis en tai siis ottaa vaan on niissä nimiä ja viittauksia, kallista ja vähän halvempaa jos tuli kallistettua. niin se pelaa ja silti niin? ihmetellä sopii ja syytä passa, hyvä yritys on täyden kympin arvoinen vai kolmosiako jaetaan?

[kaikkea, mikä huvittaa ja kuun viimeistä päivää. mahotonta, tuskin on ja nimenomaan]

niih ircissä erehyin sanomaan joskus että millä käyttelen niin ei ollu aika kovin pitkä kun huomasin että kiintolevy oli siinä tilassa että oli otettava kone irti, sähkö verkosta se tuli ja ihan tintin mieleen, sen kyllä aavistivat kaikki ja niin pitkin se, niih.

hyvää varmuskopionpäivää, isi, nyt vaan [siis se aja hiljaa mutta eri sanoin sulkuaukihälärmi viitostietä ei luuvitosta *ouch-merkki, syvältä ja takaa ja sivulta ja eestaas - kään'ny'vasemmalle*

--poalturiapasettenkin ( eiköhän tuosta joku number9 saada kun oikein sorvataan ja höylätään, sano mikko kivikko... oho tuli ihan oikian ja vahingossa elävän taitelijan nimi, mutta ajatellen niitä kahta ulottuvuutta, joissa elämme tahoillamme, kuvittelen - vaikka juuri minun ei pit-ksikääöÖn.. älätöiki - haitan olevan vähäistä sillä ulottuvuudet ovat erillään ja kulkevat eri... örf ]

[therapist... mainoksia ja värejä, kaikkia värejä lisää]

0() nyt on sitte hiukan lärvejä pööällekkäin, mutta arvaten sulusta on asialla waltari, katskokaamme nimeä ja se on waltari vaikka oli pistepirkkon... yksinkertaista, ja siksi nerokasta. hyvin yksinkertaista, mutta ei niin nerokasta. asiat mielessä ja suikussa käyn vastakin.
(tm pahka sikaa vitutttaa, risa toi kato merkki meni jos luit ei tarvi välittää kuuntelee vaan tai haaveilee hankaa siihen kuvettaan eikä kaiva... mitään

--labrat

0xffff) Intuition in Science and Mathematics, eisbn 0-306-47237-6
*) overconfidence? ra ra ra RatLibrarirsanrarran... ,)

just (42) show uff or ad-just - par duxMaanantai 29.10.2012 20:55

[ iJust can't find it so I just do it -- Michael Jackson music video Just Do It! -- http://www.youtube.com/watch?v=S7z_w83fSjM -- örf, this is earthsong -- Michael Jackson - Earth Song Official Video ]


"Intuition has its roots in the syncretic type of thinking of the child and of
human beings in the early stages of civilization. But it does not survive in
adults and in highly developed cultures only as a mere residuum.

We claim
that intuition expresses a profound necessity of our mental behavior.
During the very course of our reasoning, of our trial-and-error attempts,
we have to rely on representations and ideas which appear, subjectively, as
certain, self-consistent and intrinsically clear.

We cannot doubt everything at
every moment. This would be a paralysing attitude. Some representations,
some conceptions have to be taken for granted. They have to appear, subjectively,
as autonomous, coherent, totally and directly acceptable cognitions in
order to keep the process of reasoning working fruitfully.

An intuition is, then, such a crystallized - very often prematurely closed
- conception in which incompleteness or vagueness of information is
masked by special mechanisms for producing the feelings of immediacy,
coherence and confidence.

Such mechanisms have been described in the research literature, but very
often without any apparent connection with a theory of intuition. In the
present work an attempt has been made to take advantage of these research
sources. Studies in overconfidence, in subjective probabilities, findings
referring to mental models, to typical errors in naive physics, to misconceptions
in mathematics, to the evolution of logical concepts in children etc.
represent, in fact, rich potential sources for a theory of intuition.

The Variery of Meanings
In some contexts, intuition is referred to as a source of true - or apparently
true - knowledge. It is generally in this sense that the term intuition is used
in the works of Descartes (1967) and Spinoza (1967). For both of them, in a
world of misleading appearances and futile interpretations, intuition remains
the ultimate reliable source of absolutely certain truths.
For others, intuition is rather a method, a sort of mental strategy which is
able to reach the essence of phenomena. Bergson has been the main
advocate of this usage. According to Bergson, intelligence addresses itself to
the world of objects, of solids, of static realities. In order to understand
reality, intelligence uses a “cinematographic” procedure: the uninterrupted
flow of real phenomena is cut into sequences of static representations mainly
expressed in concepts. But the essence of motion, of life, of spirit, of duration
cannot be reached this way. According to Bergson it is through intuition - a
kind of sympathetic identification - that we are able to grasp the very
essence of living and changing phenomena (Bergson, 1954).
The term intuition is also used for indicating a certain category of
cognitions, i.e. cognitions which are directly grasped without, or prior to, any
need for explicit justification or interpretation. It is in this sense that Piaget
refers to spatial and temporal intuitions, to empirical and operational
intuitions, to pure intuitions etc. (Beth and Piaget, 196 1).
In Kant’s terminology the concept of intuition gets a more restrictive
meaning, compared with those referred to in the previous presentations.
Namely, according to Kant, intuition is simply the faculty through which
objects are directly grasped in distinction to the faculty of understanding
through which we achieve conceptual knowledge.

Since to some philosophers intuition is the way to reach the essence; the
absolute truth, a natural consequence would be to consider intuition as the
way to approach divinity. Mystical and generally religious intuitions have
often been discussed in philosophical and theological works (see Wild, 1938,
pp. 97-11 4). Let me"[(1]" also mention the use of the term intuition as related to
professional capacities. A physician, an engineer, a politician, a psychologist
etc. may be said to be able to use his or her intuition in solving complex
professional problems: the solution seems to appear promptly only on the
basis of an apparently summary evaluation.

Let me"[(1]" mention the example of Berne, a psychiatrist who has elaborated a
theoretical approach to intuition on the basis of his professional experience.
According to Berne a specialist becomes able, as a result of practice, to make
correct, global, professional evaluations by resorting to a great variety of cues
about which he is, in fact, not aware (cf. Westcott, 1968, pp. 42-44).
"(1

--

About IT
What about it? [ insert music -- just do it andorra earth song ] Fuck off?!

0x0000) Martin, Rod; The Psychology of Humor - An Integrative Approach.
1) Fischbein, Efraim; Intuition in Science and Mathemathics

--

nämä (tämä ja just for blogs) ovat absrahointeja mainituista kirjoista, itse en ole niitä tuon enempää juurikaan lukenut, vielä ja sen kyllä huomaa kun olen, ja jossain. en tiedä eikä tässä yhteydessä hirveästi huoleta mitä tekijänoikeuslaki säätää missä menee siteeraamisen säännöt. olen pyrkinyt ottamaan vain muutaman kappaleen niin kuin itse näen ja tunnen asioiden olevan yhteydessä toisiinsa ja säilyttäen kuitenkin tarkoitusperän ja kirjojen arvokkuuden. häpäisen vain itseäni, ja sitäkin (teen) vain tarkoituksetta ts. en tee. tieto virtaa kuten se kulkee.

aat aka arafat

just (42) show uff or ad-just for blogsMaanantai 29.10.2012 20:51

[ Michael Jackson - Earth Song Official Video -- http://www.youtube.com/watch?v=S7z_w83fSjM ]

"
Cognitive-Perceptual Processes in Humor
Besides occurring in a social context, humor is characterized by particular sorts
of cognitions. To produce humor, an individual needs to mentally process information
coming from the environment or from memory, playing with ideas, words, or
actions in a creative way, and thereby generating a witty verbal utterance or a comical
nonverbal action that is perceived by others to be funny. In the reception of humor,
we take in information (something someone says or does, or something we read)
through our eyes and ears, process the meaning of this information, and appraise it
as nonserious, playful, and humorous.

Etymology of Humor
Humor began as a Latin word (humorem) meaning fluid or liquid. It still retains
this meaning in physiology in reference to bodily fluids, such as the aqueous and vitreous
humors of the eye. The Greek physician Hippocrates (fourth century B.C.), who
is considered to be the father of medicine, believed that good health depends on the
proper balance of four fluids, or “humors,” of the body, namely blood, phlegm, black
bile, and yellow bile.

Changing Views of Laughter
At the same time that the meaning of the word humor was evolving in the English
language, popular conceptions of laughter and the laughable were also changing
(Wickberg, 1998). Prior to the eighteenth century, laughter was viewed by most
authors almost entirely in negative terms. No distinction was made between “laughing
with” and “laughing at,” since all laughter was thought to arise from making
fun of someone. Most references to laughter in the Bible, for example, are linked
with scorn, derision, mockery, or contempt (Koestler, 1964). The philosophical
conception of laughter as essentially a form of aggression can be traced to Aristotle,
who believed that it was always a response to ugliness or deformity in another person,
although he thought it would not occur if the object of laughter aroused other strong
emotions such as pity or anger.

Wit versus Humor
Both wit and humor were seen as being based on incongruity and were methods
of provoking laughter, but they were thought to do so in radically different ways. The
distinction between these two concepts was first made in theories of dramatic comedy,
where wit was associated with comedy based on intellect, while humor involved
comedy based on character (Wickberg, 1998). Over time, wit took on the meaning of
the old word ridicule, referring to aggressive cleverness and wordplay, whereas humor
emphasized sympathy and benevolence, and was seen as a more positive and desirable
basis for laughter. Wit was intellectual, sarcastic, and related to antipathy, whereas
humor was emotional, congenial, and related to “fellow-feeling.”

Evolution of the Concept of Sense of Humor
Along with changes in the meaning of humor and attitudes toward laughter, the
concept of “sense of humor” has also evolved over the past two centuries (Wickberg,
1998). In the eighteenth and early nineteenth centuries, British philosophers developed
the notion of various aesthetic and moral “senses,” which were seen as refined
sensitivities or abilities to discern or judge the quality of certain things. Thus, they
spoke of a sense of beauty, a sense of honor, a sense of decency, moral sense, and
common sense. The “sense of the ridiculous” was an early expression to describe sensitivity
to laughable things. By the mid-nineteenth century, however, this had been
replaced by the “sense of humor.”

HUMOR AND PSYCHOLOGY
Psychology is often defined as the scientific study of behavior. The concept of
behavior in this definition is a very broad one, embracing all kinds of overt actions,
speech, and social interactions, as well as less easily observed processes such as
thoughts, feelings, attitudes, and the biological mechanisms underlying all of these in
the brain and nervous system. With such a diverse subject matter, psychology is a very
broad discipline, and is divided into a number of subfields focusing on particular
aspects of behavior, including cognitive, social, biologic, developmental, clinical, and
so on. As I have already noted, humor touches on all of these areas. Psychologists
view themselves as scientists, taking an empirical and predominantly quantitative
research approach to test theories and hypotheses about behavior. Psychological
research methods include controlled laboratory experiments in which one variable is
manipulated to observe its effect on other variables, as well as correlational approaches
in which variables are operationally defined and quantified and their association across
individuals is assessed.

Risks of Humor in Therapy
Although humor may potentially be beneficial for therapy, many clinicians have
also pointed out that it has some inherent risks. As we have seen in previous chapters,
humor may be used for many different purposes in everyday social interactions,
including such negative uses as disparagement and ridicule, enforcing conformity to
social norms, and avoiding dealing with problems. Even though most therapists are
careful to avoid using humor in these ways, there is a risk that their humor may be
misunderstood by clients and misperceived as coercive or aggressive. Since humor is
inherently ambiguous, there is always a possibility of misunderstanding. Therapists
therefore need to be alert to the way their humorous comments are perceived by
clients and how they affect their feelings and perceptions.

CONCLUSION
In summary, humor is a universal human activity that most people experience
many times over the course of a typical day and in all sorts of social contexts. There
is a good deal of evidence suggesting that humor and laughter have an evolutionary
origin and therefore confer adaptive benefits. At the same time, there are obviously
important cultural influences on the way humor is used and the situations that are
considered appropriate for laughter. From a psychological perspective, humor is
essentially a positive emotion called mirth, which is typically elicited in social contexts
by a cognitive appraisal process involving the perception of playful, nonserious
incongruity, and which is expressed by the facial and vocal behavior of laughter. In
social interactions, humor takes on many different forms, including canned jokes,
spontaneous witticisms, and unintentionally funny utterances and actions.

"(0

--

About IT
What about it? [ insert music -- just do it andorra earth song ] Fuck off?!

0) Martin, Rod; The Psychology of Humor - An Integrative Approach.
0x0001) Fischbein, Efraim; Intuition in Science and Mathemathics

tapetaan vaaqnLauantai 20.10.2012 03:18

tapettava.txt eli ihminen tapettavana ja se ajatuksena sms tai jotenkin niin:


Ihminen on taas tapettava

tapetaan vaan
heleppo ajatus
kuka sen tekee
onko suunniteltavaa

suunnitellaan vaan
vaan vaan luistelemaan
maan maan
mutta kun se ei auttaisi

on toimittava toisin
ajatellaan taas
pidetään asiaa mielessä
miettimättä voidaan sanoa

tapettavana ei ole ihminen
tapetaan ihmistä esittävää

käynnistetään prosessi
jatkuva toiminto ja ajatus
noudattamalla saavutetaan

ilman harkintaa
eli
intuitiolla
poimitaan ajatukset ja arvataan
kaikki tapahtuma
on käynnissä
hidasta
ja niin hallittua

affirmoidaan eikä totella
toteutetaan olemalla
ei tehdä harkittua
toteutetaan aiottu

se heleppoa on
vaikea selittää
hyvä niin
toteuttaa
tekijää
muovaamatta

--
--

punastuminen

näin, kuinka punastutaan ja se tunne ei ollut mitenkään mukava. ottaisin ennemmin sillä tavalla selkään tai turpaan - kuin olen tähän mennessä saanut - en kuitenkaan yhtäjaksoisesti tai kaikke kerralla, kuin punastuisi: tunsin kaiken.

toi, sen, punastuessa koin jokaisen kerran ja hetken, ja ne momentit niin että tiesin muistin toistuvan.

minun tekisi niin kovasti, niin kauhean kovasti kuin sanon useimmiten vittu-sanan kohdalla "ihmetteleväni" kaikkea sitä, niitä ja niinpäniin ja vielä mitä sen tunteen tullessa kun on ihmeteltävä. ja kuten usein, suuren halun ihmetellä käsittämättömiä typeryyksiä, joita muut yleensä saavat minut ajattelemaan - yleensä puolestaan, valtaa minua sellainen, tunteettomuuden kylmyys tai vähästi määriteltävissä oleva tila, henkinen heikko-oppineisuus tai kyvyttömyys ilmaista tunteitaan, muuten kuin näkyvällä ja kuuluvalla halvennuksella itse ihmistä kohtaan. moiset tuntemukset tai kuvailemattomaksi jäämän käsittämättömyyden hetkiä kokiessaan ihminen, joita on monta ja siksi kutsuisin heitä ellen sanoisi että varsinainen yleisöni, jostain minulle käsittämättömästä syystä lakkaa nauramasta ja haluaa lyödä.

tuo käsittelemättömyys ja juuri se halu sellaisen olemattomuuden ymmärtämättömyyden halu ja hillitsemätön tahto, johtaa usein tiltanteisiin, joissa minua tahdotaan kosketella. en tiedä enkä tahdo välittää tai välillä ajatella että jokin sanomani, joka ei ole sanomaa, jotenkin ja jollain merkityksettömällä tavalla - kuten ajattelen - muodostelee, kuin pilvinä niin niitä, alemmuuden- tai jotain tunnetta, jota kuvitellaan ylemmyydeksi ja sellaisen tunteen ilmaisussa käsillä oleva tai niin tehtävä ilmaiseminen alkaa menettää kuvailtavaksi kelpaavaa merkitystä ja muotoa.

harmillista on se että tahdon, kovin herkästi ja kun en tarkoita tahtomisella halua vaan taipumusta, kun taipumus puolestaan ei ole minussa ollut luonteessa tai luontevasti miellettävissä, mutta se turhautuminen.

JOKAINEN, Fpieni tai SUURE MPKikn lutikkja vittu lkuvittelee että miä puhun just' siitä.

MIÄ EN, VITTU - PUHU, ENKÄ edes ajattele kirjoitellessa juuri ketään. kuvaan tunteitani ja ajattelen että tunteenkuvaus ei kuvasta minua vaan poistaa sen tulkittavan kaiken. jos tuoppi nousee ja vaihtaa suuntaa ufon nopeudella siksi tullen, käännän päätä ja sen jälkeen lyön piittamatta nyrkkiini kohdistuvasta vastavoimasta eli sirri isaacci ja newton se esittää että nyrkillä on massa ja jos se liikkuu ja siihen ei kohdistu ulkopuolista voimaa niin se kohtaa maan ja pysähtyy siihen. jos matkalla kohti maata tulee eteen jotain, jolla on massa, törmäyshetkellä, vähennetään varastoituneen energian (liike-energia eli periaatteessa potentiaali-energia ( sivistyssana ja sikis yhdyssana ja se niistä))...

esimerkinomaisesti voidaan ajatella että s3en 150kg painavasta ruhosta kun lähtee kimpale liikenteeseen ja olen suunitellut lentoradan hieman suoremmaksi kuin mitä se voisi olla jos olisin heittämässä pesäpalloa pesälle numero kaksi ja arvioinnit aivoissa on tuottaneet kokemuksen ja spatiaalisen lihaksiston tuntemusten perusteella arvion että siinää kulmassa, siinä massassa ja sillä pallon massalla ilman sitä palloa sen ollessa nyrkissä, joka on nyrkissä muodoltaan ilman palloa voi liike-energialle syntyä sellainen ja tällainen ja vähän mitä vain massaa, joulea tai työtä, joka on siis mitattavissa ja on suure, joka suure siis tarkoittaa sitä että sillä ei ole vielä suuntaa vaan se on arvona skalaari ts. se kertoo (ihan laskuna kertolaskulla) että paljon sitä energiaa tai massaa tai työtä on liikkellä ja jos kaikki mekaniikan lait ja onni ja tuuri ja epäonni on oikein vituillaan niin voidaan ajatella massaa, joka vastaa 7500kg painoa, joka impulssin muodossa kohdistuu viiden senttimetrin neliön alueelle...

tälli on aika kova. miä sanon että varataanko pitemmät sähköjohot tänäyönä siihen tiiseriin. miä lähen kattomaan onko putkassa patjat vaihettu vai pesty vaan... en mene joen yli, ainakaan siltaa pitkin eli tämä ei ole uhkaus ja tätä ei saa siksi pitää laittomana uhkauksena.

mielummin halutessa uhata jotain laitan asiat käyntiin ja annan tapahtua omalla painollaan mikä on m*9.82kg/2*2 tms. tms. tms. tms.

"jne. jne. jne. ja kaikkea sellaista mitä vastaavanlaisessa tilanteessa tulee sanoa", F.,Dostojevski, "kell'>htmlxmlxaksyeqaeksyumlautumlautacutetuokiojatunetune"a"rista"

mi'meilt'mo'

cul8rcuelclugluglucruelworld,
see you later, but see you soon,
tai kuten impossible missionissa (amigalla peli)
"stay a while, stay forever"

örf:PÅÅÅÅÅÅÅÅPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPlärvi ja monta kieltä *ascii on mun tai vasta, se muistetaan, se muistettavana*

(se tunne kun hylätään, maksan siitä, koska joudun sen ostamaan. muille tarjotaan elämän kalleinta huvia, jota koskaan pääsee koittamaan...:Ä;M;saf siit' nauttimaan ja muistakaa: se tulee kun olen poistunut enkä palaa)

( ympäri maailmaa, jota kuvittelen eläessäni ajattelevani paremmaksi paikaksi sanomani jälkeen, ja arvatenki sanomani ei ole sanomaa, mutta se on luotu sellaisena kuviteltavaksi ei ajateltuna jne., jne..., noita on ja noita ei ole, kumma homma ja kuinka vältimme katastrofin on ilmiselvää ja vain meteorologit tietää, mutta hekin vain siksi että sää mallinnettiin... kuka tahansa voi luoda sääilmastomalli, se on hyvin yksinkertaista: ajatellaan kuviteltaqvaksi ja ilman sitä rubikin-kuutio. kyumiiypää sanoo televisiossa, josta ammennan sivistystäni tai ainakin sen siementä, jos mikään mitään sanoo... niin rubikin kuutiossa ei kuulemma ei ole kumma se että saa yhdelle kuution sivulle saman värin vaan se että sen saa kuudelle. katsotaanpa kolmea sivua, jos kuutiossa niitä on kuusi. kuvitellaan seuraavaa ja rakennetaan näkemys olemme mika, olemme mika ja jälleennäkemisen riemu on sietämättömän kivaa ja kehu on ansaittua, muu teennäistä.

sinä olet viisas. sinä heität kommentin, jonka olet oppinut asteriksista ja arpa on mielestä lie heitetty. ASIA EI OLE NIIN ja kIE,LI SANOO: arpa on ilmassa. minä TEEN ISOA EROA JA OLen matkalla Saksaan; pelaan rulettia, mika-Se-Mustalainen mika minua hävettää ja vituttaaa, rwkiai miwli vetää lättyyn ja pataan yhtä sun toista ja etenkin panna heltat heilumaan jos ollaan asialla siis... no nopat on ilmassa ja sinne ne jää -- kin, kun käyttäjät on tollasia säälittäviä juoppoja, jotka tulee ja kehuu ja tarjoaa ja on reiluja ja mitä ihmeteltävitäntä imartelua ilman minkäänlaista vaikutusta. miä rakastan ihmistä ja sitä esittävää, etenkin kun se ei tiedä mitä on farssi, noin elokuvia luokitellessa tai ajatellessa... tosin ja toki myös, dear mIKA

wohever YOU ARE ja jos voitat lotossa, anna rahaa ja miä annan kaikki takasin ja kaksinkertaistan... mutta tuohan kuulostaa tosi huonolta, mika salo (olikohan se mika salo, joka oli säästöpankilla töissä ja rikkoi karttakeppejä ja hukkasi tampellan ja hävitti ulkomaille sen osaamisen -- onhan toki, ja sen voi vai kuvitella että jossain vaiheessa tulevaisuutta on sellainen kivi ja sellainen kirjoitus että ilman sitä virhettä ei oltaisi voitu oikaista tuota tekoa, joka mahdolisti sen ja tämän ja niin tästä tuli se. menen siis kalenteriin. teen ja tuon lähteestä vettä, jota juodaan sen suonmaun vuoksi ja tähden teen sen, mikä on jälkinmäinen itse olematta ja tulematta vain ohikiitäväksi ajatukseksi tai komeettaa pyrsötnä heiluttavana jääkimpaleena. minä olen suuri ja sitä enemmän. se on minun ainoa mahdollisuus...

minä en voi olla pieni ja mitäänsanomaton
minä en tule muistetuksi rumin teoin
minä en tule historiassa esiin tappaen
minä en tee ihmiselle haitallista
minä en tee sitä luonnon kustannuksella
minä olen hyvä
minä olen yksinomaan hyvä
minä olen yksinomaan hyväätahtova
ja hyvää ajatellen minä ajattelen
kaikki eivät ole hyviä
kaikista on hyvä poimia joitain
joitain kaikista ei kiinnosta hyvä
hyvä on yhteinen etu
yhteinen etu ei ole yhdelle hyvä
yhden ajattelema ei ole hyvä
hyvä on tekona toimintaa
toiminta on prosessi
prosessi voi olla kehitystä
kehityksen olisi hienoa jatkua
jatkumo kanssanne
minä en
minä vihaan teitä
teitä, joita on ja joita käy
ihminen
minä en ole ihminen
tahdon hyvää sille
niille
ja teille
olkaa hyviä
eläkää etuanne vastaan
ajatelkaa minua

kuinka
hyvä
olisin
voinut
olla

ehdoillanne, jotka asettelitte.
jääkää niin ja tehkää hyvin:
ihminen on ja sittemmin ihminen ei ollut,
katselen sitä, välillä ajatellen näin
...
..
.
.
..
...
baghavad ghita ja
ja
ja
ja kuten se on
tappakaa mika salo

TOTEM?!

/ÄLKÄÄ TEHKÖ KUTEN EHOTAN JOS NE SANOJA ON,
NE EI OLE CHISUN URA TAI KUNKHAAN ELÄMÄ.
ÄLKÄÄ TEHKÖ AJATUKSISTANI TOTTA
TODISTUS TEOIN TEKEE MINUSTA MINUT
JA KUVITELMIENI SINUSTA ON TOTTA TOSIAAN,..
.
SE MIELESS' JA UNOHTAMATTA HETKEKSIKÄÄNB...

TA8IKA JA LUBOMOVOBOO AS you see j a arse kansanne/ÄLKÄÄ TEHKÖ...
...-
A
-..,MS.FA
.DSGA