IRC-Galleria

jonkinsortin filosiaa..Lauantai 20.01.2007 16:14

Sokeakin näkee,
sydämellään.

Kuurokin kuulee.
sisäisen äänen joka helpottaa kummasti elämää. Normaalikuuloinen väheksyy sisäisen äänen neuvoja ja luulee toimivansa oikein pelkällä järjellä. metsään menee niin että rytisee. mutta minkäs sille TYHMYYDELLEEN...

Ei siis olisi maailmanloppu olla kumpikin, sokea ja kuuro. Maailman avonainen kirja sulkisi kantensa, mutta sen sisälle on ehtinyt tallentua jo eletty historia.joiden haurautuneita ja kellastuneita sivuja jälkipolvemme selailee herkin sormin. hyvin varovasti. suurella innolla tuntien elämän viisautta kokeneiden arvokkuuden.

älkää siis aliarvioiko sokeita, kuuroja tai liikkumiskyvyttömiä. kaikki me olemme saman arvoisia luojamme edessä.

mielikuva "harjoite"Lauantai 20.01.2007 16:06

Sulje silmät. Viritä aistisi äärimilleen.
Kuvittele itsesi taivaanportille. Avaat Portin. Edessäsi on paratiisi.
Mitä näet, kuulet ja tunnet?
Millainen on sinun PARATIISISI?

jos eksyt lukemaan tätä toivon että vastaat...
Luettuasi tämän, kirjoita kommentti millaista elämäsi olisi ilman minua. Aloita kommentti "Ilman sua..." jne. Sitten voit lisätä tämän omaan päiväkirjaasi ja katsoa millaista muiden elämä olisi ilman sinua! <3
Katsot minuun
tuijotat
peität korvasi varjoihin
kuuntelet
minä, vierelläsi, en kuitenkaan anna sinulle mitään
pidän sinua vallassani,
anelemassa
tuijotat, anot.


Hemmetti mikä donna
niin täydellinen peppu
niin täydellisesti hän tuo itsensä esille
haluaisin pyytää hänet tanssiin
jos vain sopiva kappale tulisi
laskisin käteni hänen uumalleen
ehkä alemmaksikin, ehkä ylemmäksikin
hän sanoisi "oi rakas"

jollekin toiselle
ja häipyisi.

Menet pois vain hetkeksi
mitä sillä aikaa tapahtuu muille?

kysymys pohdinnaltaan suuri
jääköön vastausta vaille

kyynelen sisällä on sota.

Pienet joet
laskevat suuriin jokiin.
Suuret virrat
laskevat suuriin meriin.
Näillä haluavilla suilla,
näillä hamuavilla käsillä,
näillä, rakkaani, juuri
näillä
toisensa valaisevilla
varjoilla
me teemme pisarasta joen,
joesta virran,
virrasta meren,
sinusta minut
ja minusta sinut
ja tavoittamattomasta
ihmeestä
ihmeellisen
itsestäänselvyyden.
- Tommy Tabermann





päivän runoraati..Sunnuntai 14.01.2007 00:36


1.Satiinin kosketus


Kastetut kädet
vapaina kulkevat.
Omia teitään
pakkopaidoissa.
Kuin kirottuina
liikkumaan jatkuvasti.
Kokeillen uutta,
varjellen vanhaa.
Opastaen muitakin
rakkauden lähteilleen,
opettaen niiden
syvimmät säännöt.

Jättäen jälkeensä
kostean vanansa,
pisaroidun polkunsa.
Yhden kerrallaan
pois imien
kouraisevan hitaasti,
makuni kielelläsi.

Kuuma hipaisu
kylmänväreissä.
Nikama nikamalta
odottaen jo seuraavaa.
Unelmien särkyessä,
todellisuuden vallatessa,
kokemusta parempana
ainaista janoa kaivaten.

2.Rakkauden oireet

Hunajaiseni sua niin rakastan
niin paljon, että kehoni on tulla hulluksi
sun lähelläs olosta vain
Luulen, että partavedelles olen allerginen

niin paljon, että hellä kosketukses on
kuumaa rautaa ihollain
ihovoiteet kuorivat on mun kai pakko lopettaa

Mutt' riittää, kun sun näkyyn voin vajota,
silloin pysty en silmiäin lainkaan sulkemaan,
sillä botoxilla luomeni auki ainiaaks' jäi

Sua niin paljon rakastan – pyydän:
älä sydäntäin särje,
älä mun kyyneleitä vuodata,
pakkauksen kyljessä varoitus oli,
tahrat ei ehkä vuoteen lähde, jos ikinä

Ei! Älä koske sinne, ole kiltti, pyydän.
On vielä parempi näin, usko pois armahin,
lääkärini kuulemma aikoo itse sen puhkaista

Sua niin paljon rakastan,
ettei millään näistä väliä,
koska, voinhan sulle salaisuuteni kertoa!

kunhan lupaat rakkahin, olla kysymättä vain:

"onko se tarttuvaa?"

3.Ei se,
miltä me näytämme,
eikä se,
mitä me aikaan saamme,
merkitse
sen rinnalla
mitään,
mitä me olemme
toinen
toisellemme.

- Marleena Ansio -

4.Ihmiset tarvitsevat eläessään
kaksi sydäntä:
Pienen, joka on täynnä
syvää hellyyttä,
ja toisen joka on terästä.

- Kahlil Gibran -

5.Vaikka sataa,
minä en kastu.
Sinun rakkautesi
on minun sateensuojani.




Lassi:Olen sovussa maailman kanssa. olen täysin tasapainoinen.
Leevi:Kuinka niin?
Lassi:olen löytänyt elämäni tarkoituksen. Tiedän miksi olen täällä ja miksi kaikki muu on olemassa.
Leevi:Todellako?
Lassi: Niin,olen täällä jotta kaikki saavat tehdä mitä MINÄ haluan.
Leevi:Kiva kun selvensit sen
Lassi:kun kaikki syväksyvät sen, niin heistäkin tulee tasapainoisia.

tämä edeltää humanistisesta psykologiasta kertovaa kappaletta.

tässä oppimiseemme liittyen..

Lassi:Minun pitäisi olla nyt tekemässä kotiläksyjä.Mutta Minun käsitykseni on, että on paljon tärkeämpää leikkiä lumessa.Täällä ulkona opin todellisia taitoja, joita voin soveltaa läpi elämäni.
Leevi:Kuten?
Lassii:vitkastelua ja selittelyä.

opettaja:Kuka haluaisi ensimmäisenä esitellä liikenneturvallisuusjulisteensa?
Lassi:MINÄ!MINÄ!
opettaja:hyvä on Lassi. Tule tänne eteen.
Lassi:Kiitos!julisteessani lukee:"ole varovainen tai olet yli ajettu"
piirros on toteutettu kolmiulotteisella gore-o-draama menetelmällä. sille on haettu myös patentti.tämä piirros houkuttelee myös kärpäsiä, sillä sen päälle on ruiskutettu spagettikastiketta.
te olette jonäköjään melkeen tyytyneet tappioonne.
James Brown (oik. James Joseph Brown Jr., 3. toukokuuta 1933, Barnwell, Etelä-Carolina – 25. joulukuuta 2006, Atlanta, Georgia) oli yhdysvaltalainen afroamerikkalaisen populaarimusiikin parissa toimiva laulaja, yhtyejohtaja ja lauluntekijä. Häntä pidetään yhtenä vaikutusvaltaisimmista 1900-luvun populaarimusiikin edustajista.

James Brown aloitti uransa 1950-luvun lopussa tuon ajan rhythm and blues -musiikin nousevana tähtenä, ja hän nousi 1960-luvun alkupuolella soul-musiikin kärkihahmoksi muokaten soulia edelleen funkiksi. 1970-luvulla hän jatkoi funk-tyylin parissa luoden samalla pohjaa sitä seuranneelle hip hopille.

Sisällysluettelo
1 Elämä ja ura
1.1 Uran alkuajat
1.2 Soulin kummisetä, funkin perustaja
1.3 1970-luvun funk-levytykset
1.4 Myöhemmät vaiheet
2 Levytyksistä
2.1 Top ten -singlet
3 Aiheesta muualla

Elämä ja ura

Uran alkuajat
Brown työskenteli nuoruudessaan kengänkiillottajana. Hän onnistui kuitenkin musiikillisten avujensa ansioista pääsemään Little Richardin taustalaulajaksi. Brownilla oli suuri halu nousta Little Richardin tavoin suureksi tähdeksi. Hän pääsi levyttämään vuonna 1956, ja hänen kappaleensa "Please, Please, Please" nousi R&B -singlelistalla sijalle viisi yltäen samalla korkeisiin myyntilukuihin.

Tämän jälkeen lisää hittejä ei kuitenkaan aluksi meinannut syntyä. Yhdeksän epäonnistuneen singlen jälkeen Brown oli jo saada potkut levy-yhtiöltään, kunnes hän sai lopulta aikaan R&B-singlelistan ykköseksi nousseen balladin "Try Me" (1958). Lisää menestyneitä kappaleita seurasi, ja Brown kuului jo 1960-luvun alussa R&B -musiikin keskeisiin nimiin. Vuonna 1962 Brown teki nyttemmin erittäin arvostetuksi nousseen live-levyn nimeltä Live at the Apollo.


Soulin kummisetä, funkin perustaja
Brown otti uuden soul -musiikkina tunnetun tyylin omakseen, ja häntä kutsutaan yhä usein "soulin kummisedäksi". Tämän ajan kuuluisimpia kappaleita olivat "Out of Sight" (1964), "It's a Man's, Man's, Man's World" (1964) sekä "I Got You (I Feel Good)" (1965). Toinen vuoden 1965 suuri hitti, "Papa's got a Brand New Bag", oli rytmiltään yhä intensiivisempi, ennakoiden afroamerikkalaisen musiikin tulevia suuntauksia. Tätä linjaa vei eteenpäin vuonna 1967 levytetty merkittävä single "Cold Sweat".

Brownin musiikki oli nyt etääntynyt jo kovasti tyypillisestä soulista. Kappaleet muodostuivat yhden tai kahden mutkikkaan riffin ympärille, ja yhtye keskittyi basistin ja rumpalin johdolla muodostamaan mahdollisimman intensiivisen rytmin. Lisäksi Brown oli omaksunut uudenlaisen laulutyylin, joka koostui pitkälle erilaisista huudahduksista, jotka tukivat musiikin perkussiivista painotusta. Brownin musiikki oli siis siirtymässä hyvää vauhtia kohti funkia. Live-esiintymisistään Brown teki omalaatuista show'ta, joissa hän ohjaili yhtyettään huudoilla ja esitteli yleisölle tanssiliikkeitä. Brownin lavashow't olivat yleisölle uudenlainen kokemus. Varsinkaan mustilta artisteilta ei oltu nähty ennen mitään vastaavaa. Brownin yhtyeessä soittivat tuohon aikaan monet R&B:n kärkinimet kuten pasunisti Fred Wesley, saksofonisti Maceo Parker ja kitaristi Jimmy Nolen.


1970-luvun funk-levytykset
1960-luvun lopussa Brownin vanha taustayhtye lähti matkoihinsa, ja tilalle tuli nuoria muusikoita, kuten Collinsin veljekset Bootsy (basso) ja Catfish (kitara). Uuden yhtyeen kanssa vuonna 1970 levytetyt singlet "Get up I Feel like Being a Sex Machine", "Super Bad" ja "Soul Power" muodostuivat funkin ehdottomiksi klassikoiksi. 1970-luvun alkupuoliskolla Brown teki yhtyeineen vielä lukuisia hittejä ollen funk -tyylin kenties tärkein edustaja. Siinä missä useimmat muut funk -artistit levyttivät myös paljon hitaita balladeja, ei Brown poikennut juuri hikisestä ja intensiivisestä tyylistään. Brownin musiikki ennakoi myös myöhempää hip hopia, kuten voi kuulla esimerkiksi vuonna 1974 julkaistuista singleistä "Payback" ja "Papa don't take no mess".


Myöhemmät vaiheet
Brownia oli luonnehdittu "show-bisneksen koviten töitä paiskivaksi mieheksi" ("the hardest working man in show business"), mutta 1970-luvun puolivälin jälkeen hänen 20 vuotta kestänyt puhtinsa alkoi olla poissa, minkä hän myönsi itsekin. Vuoden 1976 Bodyheat -levyn kappaleet olivat hänen kolmen tyttärensä säveltämiä (mikä myöhemmin johti tekijänoikeuskiistoihin). Brown sai 1970-luvun puolivälin jälkeen vielä muutamia hittejä listojen kärkikymmenikköön (esimerkiksi kuuluisa "Living in America", 1985), mutta hän ei enää säveltänyt kappaleitaan itse, vaan käytti apuvoimia.

Vuosikymmenien aikana Brown teki useita levyjä sekä kiertueita ja hänen tyylinsä säilyi intensiivistä funkia painottavana. Brown nousi lehtien otsikoihin myös esimerkiksi marijuanan hallussapidon, rahasotkujen ja ahdistelusyytösten takia. Hän esiintyi viimeisen kerran Suomessa vuoden 2006 marraskuussa. Seuraavana jouluaattona Brown joutui sairaalaan keuhkokuumeen vuoksi ja menehtyi joulupäivänä 73-vuotiaana. Hänet haudattiin 30. joulukuuta 2006 Augustassa, Georgiassa.


Levytyksistä
Studio-albumeilla Brown ei koskaan varsinaisesti loistanut, vaan hänen merkittävät julkaisunsa ovat singlejä tai live-levyjä. Keskeiset singlet on nykyään saatavilla esimerkiksi Startime-nimisenä neljän CD:n laatikkona sekä tupla-CD:nä nimellä JB40 - 40th Anniversary Collection.

Myöhemmin hip hopin tekijät ovat käyttäneet paljon Brownin levyistä nauhoitettuja sampleja. Epäillään että Brown olisi maailman samplatuin artisti. Brownin yhtyeen kurinalainen ja rytmikäs soitto sopii hyvin samplattavaksi.


Top ten -singlet
Seuraavat James Brownin singlet nousivat kärkikymmenikköön joko R&B- tai POP-singlelistalla

1956: "Please, Please, Please" (R&B #5)
1959: "Try Me" (R&B #1, US #48)
1960: "Think" (R&B #7, US #33)
1961: "Baby, You're Right" (R&B #2, US #49)
1961: "Bewildered" (R&B #8, US #40)
1961: "I Don't Mind" (R&B #4, US #47)
1962: "Lost Someone" (R&B #2, US #48)
1962: "Night Train" (R&B #5, US #35)
1963: "Every Beat of My Heart" (US #99)
1963: "Prisoner of Love" (R&B #6, US #18)
1965: "Papa's Got a Brand New Bag" - Part I (R&B #1, US #8)
1965: "I Got You (I Feel Good)" (R&B #1, US #3)
1966: "Ain't That a Groove" Pts. 1 & 2 (R&B #6, US #42)
1966: "Don't Be A Drop-Out" (R&B #4, US #50)
1966: "It's A Man's Man's Man's World" (R&B #1, US #8)
1966: "Sweet Little Baby Boy" - Part 1 (US #8)
1967: "Cold Sweat" - Part 1 (R&B #1, US #7)
1967: "Let Yourself Go" (R&B #5, US #46)
1968: "I Can't Stand Myself (When You Touch Me)" (R&B #4, US #28)
1968: "I Got The Feelin'" (R&B #1, US #6)
1968: "Licking Stick - Licking Stick" - Part 1 (R&B #2, US #14)
1968: "Say it Loud - I'm Black and I'm Proud" - Part 1 (R&B #1, US #10)
1968: "There Was A Time" (R&B #3, US #36)
1969: "Ain't It Funky Now" (R&B #3, US #24)
1969: "Give It Up Or Turnit A Loose" (R&B #1, US #15)
1969: "I Don't Want Nobody To Give Me Nothing (Open Up The Door, I'll Get It Myself)" (R&B #3, US #20)
1969: "Let A Man Come In And Do The Popcorn" - Part One (R&B #2, US #21)
1969: "Mother Popcorn (You Got To Have A Mother For Me)" Part 1(R&B #1, US #11)
1970: "Get Up (I Feel Like Being Like A) Sex Machine" (Part 1)" (R&B #2, US #15)
1970: "Santa Claus Is Definitely Here To Stay" (US #7)
1970: "Super Bad" - Part 1 & Part 2 (R&B #1, US #13)
1971: "Escape-ism" - Part 1 (R&B #6, US #35)
1971: "Get Up, Get Into It, Get Involved" - Pt. 1 (R&B #4, US #34)
1971: "Hot Pants (She Got To Use What She Got To Get What She Wants)" – Part 1 (R&B #1, US #15)
1971: "I'm A Greedy Man" - Part I (R&B #7, US #35)
1971: "Make It Funky" - Part 1 (R&B #1, US #22)
1971: "Soul Power" - Pt. 1 (R&B #3, US #29)
1972: "Get On The Good Foot" - Part 1 (R&B #1, US #18)
1972: "King Heroin" (R&B #6, US #40)
1972: "Talking Loud And Saying Nothing" - Part I (R&B #1, US #27)
1973: "Down And Out In New York City" (R&B #13, US #50)
1973: "I Got A Bag Of My Own" (R&B #3)
1973: "Sexy, Sexy, Sexy" (R&B #6, US #50)
1974: "Funky President" (People It's Bad)" (R&B #4, US #44)
1974: "My Thang" (R&B #1, US #29)
1974: "Papa Don't Take No Mess" - Part I (R&B #1, US #31)
1974: "Stoned To The Bone" - Part 1 (R&B #4, US #58)
1974: "The Payback" - Part I (R&B #1, US #26)
1976: "Get Up Offa That Thing" (R&B #4, US #45)
1985: "Living in America (R&B #10, US #4)
1987: "How Do You Stop" (R&B #10)
1988: "I'm Real" (R&B #2)
1988: "Static, Pts. 1 & 2" (with Full Force) (R&B #5)

nouh..Lauantai 13.01.2007 00:16

luin tuossa iltalehteä, silmiin pisti etusivun otsikko et taberman pois uutisvuodosta, Frangen tilalle..ohan se Simo hauska mies, mut Taberman ja Tervo kilpailevana kaksikkona on ohjelman SIELU. siispä vastustan, ANKARASTI!

muiden mielipiteitä asiaan..saadaanko aikaan keskustelua?:D
Halusin antaa sinulle
sen mitä minulla ei
ole annettavaksi
Ojensin sen
tyhjällä kämmenellä
Otit sen vastaan
ja täytit minut
sillä mikä minulta puuttuu

- Tommy Tabermann-

Kukkaan puhkeamiseen
ei muuta tarvita
kuin kärsivällisyyttä,
hidasta hyväilyä,
ja raastavaa halua
elää tuleva rakkaus
alusta loppuun
jo tänään

-Tommy Tabermann-

näitä riittäs siksipä mulla on päivittäinen runo raati ympäri vuoden..haalin kaiken minua koskettavan. runot(lyriikat),aforismit..
Tulla lähelle
vaatii sinulta voimaa,
paljon
väkevää voimaa

Olla lähellä
vaatii sinulta rohkeutta,
paljon
paljasta rohkeutta

Päästää lähelle,
sisälle,
vaatii sinulta
vain
uskoa toiseen ihmiseen

-Tommy Tabermann

Kun kärsin ja kaipasin
ja tahdoin rakastaa
en tiennyt vielä
miten kärsii ja kaipaa se
joka tahtomattaan rakastaa


- Tommy Tabermann

Mene metsään
Mene vuorille
Mene kauas merelle
Anna yksinäisyyden
hyväillä sinua
kunnes ihosi
on kyllin ohut
Niin ohut
että sydämesi
näkee sen läpi minut
että minä se olin
joka hyväilin,
hyväilen sinua
Mene, mene

Tommy Tabermann

Sitoutua niin syvästi
että muuttuu pohjattomaksi
Puristaa niin lujasti
että muuttuu rajattomaksi
Rakastaa niin mielettömästi
ettei mikään enää
ole vailla merkitystä

- Tommy Tabermann