[tahtoisin että nyt soisi sibeliuksen ristilukki taustalla, mutta tyydyn hyräilemään täti monicaa, kun ei ole minulla sellasia luulijoita joukoissani, jotka sellasia palveluksia tekisivtä. ja sen ymmärrän hyvin. tuo ja juuri tuollaisten asioiden tiedostaminen saa minut haluamaan ajatella jotain sellaista mitä ei voi olla, eikä voi kuvitella tapahtuvaksi. tahdon ensisijaisesti tujoittaa omaa napaani ja kuunnella sisäistä setä-jolla-on-parhaat-karkit-ei-tarvi-hyviä-juttui-pari-kaveria-ja-webcam nimimerkki. toteaa mun päällä ja miä puristelen finnejä mahastani]
(aja hiljaa, isi nyt vaan...)
miä en muista koska miä nää kuulin, mutta tässä näitä nyt on:
heikki sarvanto, säveltäjä
-superkaupallisuus häiritsee musiikkiteollisuutta.
ajatelkaas jos toi hyypiö on vaikka joku esa-pekka salonen
toi kommentti on juuri niin älykkö. tolle heti täthisädepuikko ja
sitte miä sanon mitä se sillä tekee, kun sibeliustalo odottaa jotain
arafatin-kääntöpuolella, salonen paikalle, toki, vähemmän yllättävää touhua seuraa (siis chop-stickillä silmää kuka ehtii ja vain sitä yhtä, vittu, "hyvä viinin juominen on kuin rakastelua kauniin naisen kanssa", täällä esa-pekka 'siliconclit' salonen ja eutanasiaa tässä itekin olen puheillani puuhastelllu. huonolta näyttää, elettävä on, siitä riitasoinnut kielivät)
claes anderson, kirjailija
-musiikki on >tietysti< kaikkein kansainvälisin kieli; sitä ei tarvi kääntää
claes andersonista miä olen aina pitänyt vieläkin, toi >< merkki
on mulla muistiinpanoissa niin että on tungettu toi sana tonne väliin,
mut en tiedä onko se korjaus vai tarkennus. en ole ääiiniinkielenopettaja, vielä... ihminen ehtii, jos ei harrasta suurriistaa
matti lintunen, valokuvaaja
- tyttö leikkii pistoolilla: tyttö on aito ja pistooli on aito
tosta saan johtolangan että jossain kosovontms hommissa ollaan (siis vuosi) jenkit kuitenkin pommittamassa ohi kohteen euroopassa ja... tiedätte kyllä
uskon, että jatko joka sotkuissani on, on tuon matti lintusen sanomaa, ei sanomaa vaan ääneensanomaa tuolloin, se muuttui sanomaksi sen jälkeen, jos kukaan muistaa tai minä muistan oikein, niin nyt:
-taiteilijalta vaaditaan tiettyä kyynisyyttä, että hän pystyy toimimaan siinä tilanteessa, mutta ei saa olla liian kyyninen, että ei pysty toimimaan.
kas, kyynisyys... vähän se on jo jälilillä tossa missä mennään, ihmettelinkin, pakko myöntää. mutta pakon... aku ankan taskukirjoissa kävellään välillä tynnyri vaatteena, ok? jotkuu on, ja lukee asteriksia kuin kristitty koraania ja silti ne latinaa melkee oikein. itse kompuroin batissa, jonkun kanssa ja ja no se meni just niinku pit;, ei turpaan, mutta turpaani pois toviksi kun joku viitti korjata ettei nolaa itteään elämässä, kuten näin, mutta kuitenkin
tero saarinen, tanssija
- tanssi on kaikkein kansainvälisin taidemuoto; on vaikutteita japanista...
nyt tulee taas sellanen kohta, jossa ei tiedä kuka on sanoja, uskon kuvitellessani kuunnelleeni radiota joskus helsingin eu-kult.pääkaup. -aikoihin t,s ja sielä on sitte olleet nää tyypit vänkkäämässä eli puhelleet toistensa päälle ja laukoneet noita kiusaannuttuaan jonkun toisen komentista. niin siksi koska ne näyttäis tässä rakentuvan päälekkäin niin jopa, että aina on edeltäjäänsä parempi kommentti. tosin toi valokuvaajan kommentti nasahtaa niin että se on mietitty jo aikoja sitten valmiiksi, ja voinut jopa muhia tai varttua valmiina vuosia tilannetta msissä sen sanoo - ja vain sen yhden kerran
- kaikki mitataan rahassa, myös taide. on tärkeätä pitää selkeänä ja vakaan...
matti lintunen
-tuskin olen saanut poistettua yhtään maisemaa. työni vaikuttaa ehkä enemmän astenteisiin
(voi olla niitä live-lähetyksiä esim sibeliustalolta, kun silllon sorruin jotain alivaltiosihteeriä sinne, kato, kuulemaan ja pähkittiin niitä käyriä marmoreita. kyllä makaronit osaa, vittu, marmori on käyrää ja junanvaunut on käyrää ja tietokoneet on käyriä ja autot on lyhyempiä toiseltapuolen enemmän kun muinasen vauxhallin kohalla että ei menny perä samaa uomaa kun keula ja sitte ne ihmetteli hangessa että auto ei kule, mutta takasin sinne kultuuritalolle... kovin epäselvää ajottain tuo teksti ettei tätä jaksa kauaa ,)
päivi jukola, taiteilija
- taiteilija on moni, joka "saa" sanoa mitä muut ei (voi).
voivoi. nykyään kyllä voi, pitää vaan uskaltaa, mutta muistaa missä ja miten. televisiota ja radiota moderoidaan. internetkin oli ennen minun aikaani aika suljettu ja siten helposti moderoitava eli sensuroitavissa oleva tiedonvälityskeino, vaikka yhtä hyvin ennen internettiä saattoi pyörittää omaa pientä radioasemaa, ja varmaan jossain, anjalankoskea isommalla paikkakunnalla, tai ainakin sielä missä kaapeli näkyi, myös tv-kanavia. se on tuo porno ja väkivalta, mikä kaupallisuuden muodossa tekee mediasta (tiedonsiirtoväline) vahvan.
murheellisimpia kommentteje, joihin olen törmännyt tässä 2-3 viikon aikana on jonkun tietojenkäsittelyn proffan toteamus että world wide webistä alkaa tulla merkittävä lähde julkaistaessa ja haettaessa tietoa juuri tietojenkäsittelyyn... itku tulee ton tason äijä itkemässä tommosia... jäkrki kätee, ota vaikka mun!
en tiedä oliko tämä: tässä kuitenkin irtonaisuus niihin mun fyysikko-vastaa filosofi -juttuihin kun vituttaa sellaset esa-pekka saarinen-himaset konsultoimassa nokialla leopardatakeissa kun ollila toimitusjohtaa. vittu, se äijä ei tehny yhtään mitään. kalle iso-kallio ja se joku tiihonen sen teki eikä mitkään jorma, vittu jorma on sama kun john ja johnista tulee mieleen, kaikille, joko john wayne tai john holmes. että vetää sitä esinahkaa ja kättä lämpöseksi, tai bootsia jalkaan ihan stetsonin väristä riippuen...
--
--
Nyt olemmekin jo sanoneet aika paljon. Olemme olleet sitä mieltä että:
* on olemassa informaation säilymisen laki, jonka mukaan informaation määrä (siis insinöörikielellä yksittäisten informaatiobittien) määrä pysyy ymmärryksemme tavoitettavissa olevassa suljetussa järjestelmässä vakiona (kunhan muistamme että kyseisen osajärjestelmän informaatiota siirtyy meidän haltuumme aina, kun tavoitamme uutta ymmärrystä kyseisestä järjestelmästä)
* informaatio voi muuttaa muotoaan, siirtyä toiseen paikkaan, mutta vain sellaisten lainalaisuuksien mukaisella tavalla, jotka ovat kaikkialla universaalisti samat; kaikkien tasaisessa liikkeessä olevien katsojien on voitava ymmärtää samalla tavalla miten informaatio muuttaa muotoaan; Näin on, koska uskomme, että kaikkien katsojien on voitava ymmärtää maailma samalla tavalla.
* informaatio saa ainakin tietyissä tilanteissa energian (massan) muodon (suhteellisuusteoreettisesti yhdistelmän, joka koostuu liikemääräästä ja energiasta);
Kai Nyman 17.2.2007
(http://www.piksu.fi/science/sisalto/fysiikan_perusteita.html)
--
--
näihin tunnelmiin...
neiti fäggis, neiti fäggis
neiti, neiti, neiti, neiti fäggis,
tanssii vaan - vai miten se aikakoneen kipale menikään