Pidettyäni viikon ajan taukoa on taas aika palata Ninja Gaidenin maailmaan. Heti ensimmäisenä tuli vastaan kolmas 60 demonin haaste. Tämä oli kaikista nopein koska ötöt kuolivat helposti, mutta heillä oli myös todella raivostuttavia hyökkäyksiä jotka söivät melkein kaiken Ryun healthin yhdessä hujauksessa. Hermo tietysti meni kovin. Varsinkin kun siinä menivät viimeiset parannusjuomani, eikä kauppoja ole näkynyt pitkään aikaan.
Tai näin ainakin luulin, kunnes huomasin oven jota en ole aiemmin kokeillut, ja siellä olikin kauppa. -__-
Pelin ehdottomasti ärsyttävimpiä hetkiä koin taistellessa typeriä sähkömatoja vastaan. Hyökkäyksiä tuntuu olevan melkein mahdoton torjua, ja tekevät ihan vitusti vahinkoa. No okei, tarkistin tietysti FAQista miten näitä pitäisi hakata, mutta ohjeet olivat tietysti hyödyttömiä.
Minun täytyisi muuten vakavasti opetella itsehillintää. Tämä alkaa olla aika ärsyttävää jo. Noh, en sentään enää aikoihin ole hajottanut seiniä raivopäissäni, mutta edelleen pakko se on jotenkin purkaa joten käytän ääntäni. Liikaa. Jos kuuntelitte tuon PA:n nauhoituksen, niin sama äänensävy mutta kymmenen kertaa kovemmalla voimakkuudella. EN PERKELE VOI SILLE MITÄÄN.
Tai voisin. Voisin sulkea pois kaikki raivoa aiheuttavat tekijät, kuten esim. Ninja Gaidenin. Mutta mikä perkeleen ratkaisu se muka olisi?
Peli jatkuu. Pitäisi kai keksiä jotain uutta kirjoitettavaa, varmaan nimittäin on tosi kiinnostavaa lukea joka kerta "tänään tapoin näin monta vihollista." Haha, joka tapauksessa, taas yksi 60 demonin haaste. Hermo ei mennyt tällä kertaa.
Bossi, joka oli PALJON mukavampi ja vähemmän ärsyttävä kuin ne typerät sähkömadot.
Okei, seuraavassa tehtävässä pitää uida. Mikä taas on hyvin ärsyttävää. Tasohyppelyn lisäksi uiminen ja sukeltaminen ovat kohtia joissa kontrollit mättävät todella pahasti.
Olen tottunut että peleissä Y-akseli on käänteinen uidessa tai lentäessä, eli sauvan painaminen alas saa hahmon menemään ylös yms. Ei tässä, eikä sitä voi säätää. Ainakaan pelin aikana. En jaksa käynnistää uusiksi nähdäkseni hoituuko se päävalikosta.
Toisekseen herra mestarininja ei kai millään osaa uida suoraan eteenpäin, ei, pienikin sauvan kääntäminen saa hänet menemään hyvin jyrkästi ylös tai alas. Yritäpä päästä johonkin vedenalaiseen putkeen kun tämä osaa vain törmätä altaan pohjaan tai nousta suoraan pintaan.
Ja vedessä pitäisi vielä tapellakin, hyvin kömpelösti ja hyvin rajoitetulla liikevalikoimalla.
Hyvin paljon uimista.
Pelkäsin kamalasti että bossia vastaan joutuisi tappelemaan uidessa, mutta ei onneksi. Mukavan tilava areena jossa kamerakin sai liikkua vapaasti. Health oli vähän vähissä joten ryntäsin suoraan bossiin tarkoituksena ottaa selvää hänen taktiikastaan jotta pärjään myöhemmin paremmin. No ei, ukkohan kaatuikin helposti ekalla yrittämällä. O__o Ehkä helpoin bossi tähän mennessä? Tästä jäi hyvä fiilis.
Nojaa. Ilmeisen menosuunnan lisäksi on mahdollista palata tutkimaan vanhoja alueita, minkä tietysti teenkin. Suureksi ilokseni kohtaan vanhoja kunnon hämähäkkininjoja. Hekin ovat tapaamisesta oikein iloissaan ja osoittavat sen räjähtävän riemukkaasti.
Nyt siis vedellään tosiaan paikoissa joissa käytiin aiemmissa tehtävissä. Jostain syystä tykkään tämmöisestä vanhojen alueiden koluamisesta peleissä aina valtavasti. Äh, en osaa selittää.
Sama fiilis oli Half-Lifessa aikoinaan, kun onnettomuuden jälkeen mentiin taas läpi tuttujen paikkojen jotka nyt olivat vähän erilaisia.
Sekä tietysti Silent-Hill peleissä, jossa maailma on erilainen kun ollaan "pimeällä" puolella.
Zeldoissa kävin myös aina rymyämässä jo kertaalleen kolutut temppelit. Minulle on tärkeää että peleissä on mahdollista tehdä niin, vaikka siitä ei olisi mitään suoranaista hyötyä.
Meni hermo kun käytin vahingossa ninpoa. En vieläkään muista mistä nappuloista se tulee, mutta näköjään ihan liian helposti. Onneksi olin tallentanut pelin juuri ennen sitä.
Yritän keksiä jotain järkevää sisältöä tähän. Aion kuitenkin kirjoittaa kunnes olen pelannut tämän läpi, ellei sydämeni ensin petä raivokohtauksen takia.