IRC-Galleria

Quatermass

Quatermass

This is not a beak, my lovely child. It is a claw! For I am the finger!

Selaa blogimerkintöjä

[Ei aihetta]Torstai 03.02.2011 18:53

Järkevin kirjoitus suomen homokeskustelun tiimoilta vähään aikaan: http://horsmalahti.puheenvuoro.uusisuomi.fi/57474-homofasismi-suomessa

Koska aina ei ole pakko kaartaa kaukaa äärilaidan kautta, kuten suurin osa keskustelijoista tuntuu unohtaneen. Joko olet yhdellä puolella tai sitten vastapuolella, uskotaan.

Panu Horsmalahti provosoi usein, mutta tuo oli oikeastaan täydellisen järkevä ja maltillinen kirjoitus.

jahaTorstai 03.02.2011 13:01

Okei, irc-galleria poisti äskeistä edeltävän merkintäni. Se oli yhtäkkiä muuttunut luonnokseksi, ja valitsin 'poista luonnos', koska olin tottunut että niitä jää aina kummittelemaan kun on kirjoittanut jotain. Hienoa.

urrhhTorstai 03.02.2011 10:36

Rahapula iski Morrowindissa. Yleensä hommaan lisää käteistä huijaamalla kauppiaita, eli ostan jonkun tuotteen halvalla ja myyn sen takaisin kalliimmalla. Normaalisti kuppaamallani Balmoralaisella alkemistilla on kuitenkin kassassa vain 3000 kultarahaa, minkä jälkeen minun on mentävä hänen vuoteeseensa nukkumaan kunnes raha palautuu.

Luin että Zainab Campissa asuvalla kauppiaalla on syvemmät taskut. Matkaa vain oli pirusti, eikä tiedossani vielä tällä hetkellä ole mitään läheistä paikkaa jonne pääsisi julkisella liikenteellä. Joten aloitin pitkän ja vaarallisen matkan vuorten halki, apuna loitsu jolle annoin nimeksi Hepokatin Hyppy, siihen kuuluu hyppy ja hidas pudotus.

Tungin läpi vuorten keskellä sijaitsevan aidatun alueen, ja huomasin miksi se oli aidattu. Zombeja.

Luulin jo löytäneeni oikean paikan kun törmäsin johonkin leiriin, mutta sen asukkaat hyökkäsivätkin kimppuuni, joten tapoin heidät ja otin heidän vaatteensa.(teen sellaista)

LOPULTA pääsin oikeaan paikkaan. Löysin kauppiaan ja aloin välittömästi voitelemaan häntä. Mutta ukko oli kova pala. Jouduin tunkemaan kielen tosi syvälle perseeseen ja haaskaamaan satoja kultarahoja saadakseni hänet pitämään minusta. Sitten kaupankäynti sai alkaa.

Ja huomasin että ukko oli oikea kitupiikki. Tavarat maksoivat aivan hävyttömästi, ja takaisin myydessäni sain jotain 30% hinnasta. Eli äijä teki minulle samaa mitä minä teen muille kauppiaille. :D

No, ei muuta kuin vaeltamaan takaisin tuttuja maisemia kohti. Kiertotietä. Tämä puoli maailmaa on minulta kokonaan tutkimatta, niin voisi vähän kierrellä.

[Ei aihetta]Torstai 03.02.2011 08:12

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/InsaneEqualsViolent

What's more, the fictional psychotic will not only be invariably violent, he'll actually be more lethally effective than a sane person. Count on the villainous psychotic to be a nigh-unstoppable assassin who's mastered Offscreen Teleportation rather than, say, a poor deluded man uselessly arguing with or attacking his own hallucinations, or getting caught during his very first crime because he wasn't trying to escape.


In reality, people who have mental illnesses (not counting drug addiction) are statistically less likely to be violent than the average person; but when they are violent, it tends to be highly publicized. After all, if you're a journalist, why write about yet another murderer when you can write about a psychotic murderer? This creates horrible Unfortunate Implications as the public will instantly generalize anyone with a mental disorder as "a serial killer in-waiting" and ostracize the person. For someone with a mental illness involving depression, this can drive them over the edge and, occasionally, cause a Self Fulfilling Prophecy. This often deepens the social injustice against such persons, in that they are typically more vulnerable to such abuse, to due their infirmity and isolation, and are likewise acutely aware of such— thus creating a self-fulling prophecy in which the victim is blamed for "bringing it on themselves."

[Ei aihetta]Tiistai 01.02.2011 12:41

Voisi pitkästä aikaa pelata Morrowindia. Kiva peli, mutta xboxilla latausajat ovat hirveät ja kestää tuhottomasti saada mitään aikaan. Mutta on pirun tyydyttävää tutkia laajaa maailmaa.

Olen kuitenkin vielä kymmenien tuntien pelaamisen jälkeen hirveän heiveröinen, joten ensin pitää vähän kartuttaa taitoja. Teen sitä tälläkin hetkellä. Sidoin xboxin johdon ohjaimen ympäri niin että hiippailunappi on pohjassa, ja nyt hahmoni kyyristelee jonkun kansalaisen kotona ja kerää sneaking-taitoa.

[Ei aihetta]Tiistai 01.02.2011 10:26

Pitkästä aikaa Burn Noticea. Oli ikävä Michaelin viisastelevaa ääntä:

"Fighting two against one is never ideal, but there are ways to even the odds. Jam your opponents into a corner, and they won't have room to use both arms. It's like fighting one person with two angry heads."

URS tuleeSunnuntai 30.01.2011 23:57

Nyt on kirjoittajien esittelyt Uusrahvaanomaisen spekulatiivisen fiktion sivuilla. Tunnetusti omahyväisenä mainostan omaa esittelyäni: http://urs.fi/index.php?c=aut#leppanen_alpo

Hauskaa lääketiedettäTorstai 27.01.2011 16:21

Life & Death vaikuttaa kivalta peliltä. Ilmeisesti jopa kohtalaisen realistinen lääkärisimulaatio. Myös erittäin kiva alusta pelata väärin, kuten minunkaltaiseni ihmiset tykkäävät tehdä: http://www.youtube.com/watch?v=sczxk0IkcVY
(video ei ole minun, vaan jonkun kaltaiseni :D)



Kiitos tvtropesille. http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/VideoGameCrueltyPotential

:)Torstai 27.01.2011 14:03

Rakastan nörttejä. Jotkut ihan todella yrittävät rakentaa toimivan Farnsworth-puhelimen Warehouse 13:n tyyliin. http://www.therpf.com/f9/building-warehouse-13-farnsworth-101601/

Minulla kun ei ole mitään tarvittavia taitoja, niin en voi kuin ihailla muiden sinnikkyyttä ja kekseliäisyyttä. Vielä ihailtavampaa se mielestäni on siksi, että tuollaiselle kapistukselle ei ole mitään tarvetta. Mikä tahansa nykypuhelin tekee saman ja enemmänkin. Mutta mitä sitten. :) Minä ainakin käyttäisin rahani mieluummin tämmöiseen rämisevään peltipönttöön kuin kurjaan iphoneen.

[Ei aihetta]Torstai 27.01.2011 02:44

Warehouse 13 toinen tuotantokausi koettelee willing suspension of disbeliefiä entistä pahemmin. Eniten köhimistä aiheuttavat varaston naurettavat turvallisuusjärjestelyt, paikka on oikea tikittävä aikapommi ydinjätteellä täytetyn ming-vaasin vieressä.

Mutta, minulla on kuitenkin palava tarve ottaa fiktio vakavasti. Pienet jutut määrittelevät rajan, jonka jälkeen tämä ei ole enää mahdollista. Kuin ihmeen kaupalla Warehouse 13 onnistuu pysyttelemään noiden rajojen sisäpuolella, minkä ansiosta jännitys pysyy yllä, ja pystyn samalla nauramaan epäloogisuuksille.

Pystyn myös pelkäämään vitusti aina kun Warehouse tarjoaa pieniä, häiritseviä yksityiskohtia, joita ei ole aina edes tarkoitettu pelottaviksi.(mutta minä pelkäänkin vähän kaikkea)